شمانیوز
شما نیوز

برگزاری جلسات فوق‌العاده دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۷

هیأت دولت در دو نوبت صبح و بعدازظهر یکشنبه (۵ آذر) به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و تعدادی از تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را به تصویب رساند.

برگزاری جلسات فوق‌العاده دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۷

به گزارش شما نیوز ، بر اساس تبصره‌های مصوب، شرکت ملی گاز ایران موظف شد نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها و اصلاح سیستم اندازه‌گیری به سامانه اندازه‌گیری هوشمند اقدام کند .

همچنین دولت موظف شد بدهی خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم‌الشرکه متعلق به دولت و مؤسسات و شرکت‌های دولتی پرداخت کند .

به موجب یک بند دیگر سقف تسهیلات تأمین مالی خارجی برای طرح ها علاوه بر باقی مانده سهمیه سال قبل معادل ریالی ۳۰ میلیارد دلار تعیین شد .

براساس یک تبصره با هدف حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات معادل ریالی ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد .

همچنین بانک‌های عامل اجازه دارند از محل سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در آن بانک نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و جمع‌آوری گازهای همراه در راستای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه‌های قدیمی و همچنین طرح‌های حمل و نقل درون و برون‌شهری اقدام کنند .

در این لایحه، سقف معافیت مالیاتی مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال تعیین شد و نرخ مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور تا پنج برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن ۲۰ درصد است .

دولت همچنین مصوب کرد وزارت کشور بتواند در سال ۱۳۹۷ از محل ۲۰ درصد از وجوه یکی از مواد مرتبط در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای تأمین ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی و تأمین بخشی از هزینه‌های طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها به ترتیب نسبت به ۷۰ درصد و ۳۰ درصد پرداخت کند .

براساس یک بند دیگر، به دولت اجازه داده می‌شود که برای اجرای عملیات تکمیل و احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، اجرای عملیات آب و خاک کشاورزی، احداث آب‌بندان‌ها، مرمت و بازسازی قنوات دولت از محل سهم کمک بلاعوض هزینه کند .

همچنین به موجب یک بند، کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی ممنوع شد .

در مورد تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت‌المال یا دولت باشد، با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی تصمیم‌گیری شد .

دولت همچنین درباره کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی تا پایان سال ۱۳۹۷ موافقت کرد .

هیأت وزیران ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تبصره‌های باقیمانده آن را به جلسه آتی موکول کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی