شمانیوز
شما نیوز

پایان اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه تا آخر دی ماه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم روستاهای زلزله زده کرمانشاه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دی ماه، کار اسکان موقت پایان می‌یابد و پس از آن اسکان دائم که بر عهده دولت است، شروع خواهد شد.

به گزارش شما نیوز ، محسن رضایی امروز با حضور در ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور از انبارهای محل جمع آوری کمک های مردمی در سر پل ذهاب، دیدار کرد و خواستار شناسایی افراد و جمع آوری اطلاعات جامع از خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله و توزیع مناسب اقلام شد.

وی در ادامه این سفر از روستای ناوسره که ٩٠ درصد آن با ٧ کشته و ٧٥مجروح تخریب شده بود، بازدید کرد و با اهالی روستا و گروه‌های جهادی مستقر به گفتگو پرداخت.

رضایی همچنین در ادامه سفر به مناطق زلزله زده به روستای شیرین‌آب در شهرستان قصر شیرین رفت، در جمع مردم این روستا حاضر شد و به شنیدن مسائل و مشکلات آنها پرداخت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با ابراز همدردی و عرض تسلیت به بازماندگان، خواستار دریافت و احصای نیازمندی‌های اهالی روستا برای بازسازی و ارائه خدمات بهتر شد و اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دی ماه، کار اسکان موقت پایان می‌یابد و پس از آن اسکان دائم که بر عهده دولت است، شروع خواهد شد.

وی قول مساعد داد که مساله دریافت وام را که دغدغه همه روستائیان است، به رییس و اعضای‌مجمع تشخیص مصلحت نظام منتقل کند و در پایان اعلام کرد که گزارشی از این سفر و روند خدمات، امدادرسانی، موانع پیش رو و نتیجه دیدارهای خود با مردم را به رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد کرد.

رضایی در ادامه این سفر، از سامانه پروژه انتقال آب کشاورزی دشت ذهاب نیز دیدن کرد و در جمع اهالی این منطقه گفت: به این علت از بازدید روستاهای تخریب شده بر اثر زلزله، به کنار این کانال آمده‌ایم که امید داریم این منطقه آباد و تولید و اشتغال در آن جدی گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت‌های این پروژه، افزود: با استفاده از چنین ظرفیتی و با تغییر الگوی کشت می‌توان صادرات محصولات کشاورزی به کشور عراق را که در همجواری مردم منطقه است، رونق بخشید. امیدوارم با تلاش و کوشش بتوانیم این زلزله را به ریشترهای پیشرفت و آبادانی منطقه و رونق کشاورزی آن تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied