شمانیوز
شما نیوز

رفع مشکلات کشور نیازمند ایده‌های نخبگان است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات کشور را نیازمند ایده‌های نخبگان دانست.

رفع مشکلات کشور نیازمند ایده‌های نخبگان است

به گزارش شما نیوز ، بهروز بنیادی در جلسه بررسی مشکلات کارآفرینان در محل مرکز آموزش عالی خراسان رضوی، با بیان این‌که «باید از پتانسیل‌های منطقه به بهترین نحو استفاده شود»، اظهار کرد: از نخبگان انتظار داریم برای رفع مشکلات و چالش‌های کشور طرح‌ها خود را ارائه دهند.

وی در ادامه اشتغال، کمبود آب، و معضلات محیط زیست و امنیت غذایی را از جمله چالش‌های کشور دانست و گفت: برای کاهش مصرف آب نیازمند طرح‌های نخبگان هستیم.

وی گفت: استفاده از سموم بسیار در محصولات کشاورزی موجب شده با استانداردهای اروپایی فاصله بسیاری داشته و شاهد برگشت محصولات باشیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با تأکید بر این‌که «راهبرد دانشگاه‌ها باید به سمت تولید محصولات ارگانیک باشد»، افزود: کارشناسان باید آموزش‌های لازم را به کشاورزان ارائه دهند. برای تولید محصولات ارگانیک به 5 سال وقت نیاز است. باید از تجربیات سایر کشورها در تولید محصولات ارگانیک استفاده کرد.

وی همچنین نبود آزمایشگاه مجهز را از کمبودهای شهرستان دانست و افزود: باید بر ایجاد یک آزمایشگاه در کاشمر تلاش کرد. کاشمر پتانسیل‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد. اکنون نیازمند تولید فکر از سوی نخبگان هستیم. ایده‌ها باید در اختیار مسئولان قرار گیرد. متأسفانه تاکنون نخبگان کاشمری تلاش نکرده‌اند به صنایع این شهر ورود کنند.

وی با بیان این‌که «هرچند برخی از کارخانه‌ها شهرستان دارای مجهزترین تجهیزات هستند ولی پژوهشگران و نخبگان از این پتانسیل‌ها استفاده نکرده‌اند»، گفت: باید از پتانسیل‌های صنایع شهرستان استفاده کرد. در حوزه رفع موانع تولید قوانین بسیاری است. شاید برخی آئین‌نامه‌ها برخلاف قانون باشد اما تا وقتی نخبگان نواقص را اعلام نکنند به همان شکل اجرا شده و کسی متوجه نمی‌شود.

بنیادی در ادامه با تأکید بر بازاریابی برای محصولات گفت: به‌رغم این‌که در گذشته تمامی محصولات از طریق امارات صادر می‌شد اما از زمانی که با مشکل مواجه شده‌ایم هر چه تولید شود در صادرات با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان این‌که «اگر ابتدا بخواهیم به فکر صادرات باشیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید»، عنوان کرد: برای بازاریابی نیازمند راهکارهای جامع هستیم. رفع مشکلات نخبگان نیازمند زمان زیادی است و نخبگان باید انتظارات خود را مطرح کنند. در فضای فعلی برای به نتیجه رساندن یک پروژه باید تلاش بسیاری کرد، برای رفع مشکلات نباید منتظر مسئولان ماند.

وی با اشاره به این‌که «در حوزه گردشگری نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب هستیم»، اظهار کرد: متأسفانه اکنون امامزاده سید مرتضی در حوزه گردشگری از وضعیت مناسبی برای حضور زائران برخوردار نیست. نخبگان باید خود را به مسئولان تحمیل کنند، اگر نخبگان در رسیدن به اهداف خود ناامید شوند به نتیجه نخواهند رسید.

این نماینده مجلس با اظهار تأسف از این‌که «برخی طرح‌ها در کاشمر اجرا می‌شود که هیچ تأثیری نداشته و بی‌هدف است»، بیان کرد: با توجه به وام‌هایی که برای اشتغال‌زایی در روستاها توزیع می‌شود نخبگان می‌توانند از این فرصت استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی