شمانیوز
شما نیوز

نماینده اردن: قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است

نماینده پارلمان اردن تاکید کرد: قدس پایتخت فلسطین و کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است.

نماینده اردن: قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است

به گزارش شما نیوز ، حیا القراله نماینده پارلمان اردن در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز در هتل اسپینال تهران برگزار شد، اظهار کرد: به خاطر قضیه فلسطین گرد هم آمده‌ایم زیرا فلسطین و مقدسات اسلامی برای اردن یک حادثه گذرا و فوری نیست بلکه همیشه در دهه‌های پیشین در راس اولویت‌های ما قرار داشته و دارد.

وی افزود: اردن نزدیک‌ترین کشور به فلسطین است و لذا روابط اردن و فلسطین همیشه قوی‌ترین روابط بوده است و همواره به دنبال این بوده‌ایم که این روابط تقویت شود.

نماینده پارلمان اردن همچنین بیان کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر دفاع از قدس باشد. ما همواره از فلسطین حمایت کرده‌ایم و انظار عالم را به این مساله رهنمون ساخته‌ایم.

القراله در ادامه گفت: ما مخالفت خود را با تصمیم بیهوده آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از همان ابتدا اعلام کرده و پیامدهای آن را هشدار دادیم و از جامعه بین‌الملل درخواست کردیم تا مسئولیت خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه قدس پایتخت فلسطین است و نمی‌شود این حقیقت ابدی را نادیده گرفت، افزود: حالت ضعف و سستی که اکنون جهان اسلام در آن به سر می‌برد منجر شد حکومت آمریکا با لابی صهیونیسم این تصمیم احمقانه را بگیرد و خارج از چارچوب حل فراگیر قضیه فلسطین عمل کند لذا بر ما واجب است که مواضع خود را تحکیم بخشیم.

نماینده پارلمان اردن همچنین اظهار کرد: مواضع حمایت از قدس قابل چانه‌زنی نیست و ما بر این موضوع تاکید داریم که قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است و این تصمیم آمریکا روند صلح را دچار تزلزل می‌کند و احساسات مسلمانان و مسیحیان را بر می‌انگیزد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied