شمانیوز
شما نیوز

جنایت وحشتناک دیگر از داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): آمریکا در حال حاضر با همکاری چند پادشاه منطقه برای مبارزه با بشار اسد، گروه‌های تروریستی دیگری را با عنوان "مخالفان سوری" در عربستان، ترکیه، اردن و داخل خاک آمریکا آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

رسانه‌های سوری خبر داده‌اند که تروریست‌های داعش پس از تصرف شهر تاریخی پالمیرا 400 ساکن بیگناه این شهر ازجمله زنان و کودکان را کشتند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که تایید گزارش رسانه‌های دولتی سوریه در شرایط فعلی امکان پذیر نیست ولی فعالان مدنی نیز می‌گویند که این گروه از زمان تصرف شهر پالمیرا تعدادی را اعدام کرده است.

تروریست‌های داعش با انفعال جامعه جهانی و ائتلاف آمریکا توانستند الرمادی را در عراق بار دیگر تصرف کنند و سپس شهر پالمیرا را به اشغال خود درآورند. پیشرفت‌هایی که نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است.

شهر پنجاه هزار نفری پالمیرا دارای یکی از بزرگ‌ترین و سالم‌ترین بناهای دوران رم باستان و در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

به نوشته سایت رادیو فردا (RADIOFARDA) تصرف این دو شهر در مدتی کوتاه بزرگ‌ترین پیروزی داعش از اواخر تابستان سال گذشته و شروع حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکاست و در مورد موفقیت حملات هوایی علیه مواضع این گروه تردیدهایی به وجود آورده است.

تروریست‌ها از سال گذشته تعداد زیادی از مردم عراق و سوریه را به طرز وحشتناکی کشته‌اند و آثار باستانی فراوانی را ویران کرده‌اند.

اکنون رسانه‌های دولتی سوریه در گزارش خود به نقل از ساکنان شهر پالمیرا گفتند: «تروریست‌ها بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی شهر پالمیرا از جمله زنان و کودکان را به بهانه همکاری این افراد با حکومت و یا سرپیچی از دستور این گروه کشته و اجساد آن‌ها را قطعه قطعه کردند.»

به گفته رسانه‌های دولتی سوریه، اکثر افرادی که اعدام شده‌اند کارمندان ادارات دولتی از جمله یکی از مسئولان بیمارستان شهر و اعضای خانواده او بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌افزاید که هواداران داعش ویدئوهایی در شبکه اینترنت منتشر کرده که می‌گویند تروریست‌های این گروه تمام ساختمان‌های دولتی را در جستجوی سربازان بازرسی کرده و عکس‌های بشار اسد و پدر او را از دیوار‌ها پایین می‌کشند.

فعالان مستقل ساکن شهر پالمیرا نیز در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که جسد صد‌ها نفر در خیابان‌های این شهر بوده که گفته می‌شود افراد وفادار به حکومت سوریه هستند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیا است و از طریق شبکه‌ای از فعالان خود در نقاط مختلف کشور شواهد مربوط به جنگ در سوریه را جمع آوری می‌کند، می‌گوید که از زمان تصرف پالمیرا تعدادی اعدام و گردن زده شده‌اند ولی هنوز رقم دقیقی از تلفات غیرنظامیان جمع آوری نکرده است.

این گروه اعلام کرد که در روزهای نبرد بر سر تصرف شهر پالمیرا حدود ۳۰۰ نفر از نظامیان سوریه کشته شده و تعداد بیشتری نیز ناپدید شده‌اند و هنوز مشخص نیست آن‌ها کجا هستند.

آموزش شورشیان سوری توسط آمریکا

پرورش تروریست‌های جدید

دولت‌های غربی و عربی که تا پیش از این برای مبارزه با دولت بشار اسد از داعش حمایت مالی و نظامی می‌کردند در یکسال گذشته به مخالف این گروه تبدیل شده‌اند. آمریکا در حال حاضر برای مبارزه با بشار اسد، گروه‌های تروریستی دیگری را با عنوان "مخالفان سوری" در عربستان، ترکیه، اردن و داخل خاک آمریکا آموزش می‌دهد.

سایت آمریکایی رادیو فردا که وابسته به سازمان سیا (CIA) است به نقل از رویترز این طور گزارش داده است: «دولت‌های غربی و متحدان عرب آن‌ها در منطقه مواضع گروه «خلافت اسلامی» را بمباران کرده ولی از سایر گروههای پیکارجو که با رژیم سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. »

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که طی یک ماه گذشته حداقل ۲۶۰ نفر از نیروهای دولتی از جمله ۸۰ افسر ارتش سوریه کشته شده‌اند. عالی رتبه‌ترین نظامی کشته شده، ژنرال محی الدین منصور فرمانده نیروهای مخصوص ارتش سوریه است.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرد که روز یکشنبه یک ژنرال ارتش سوریه و شش محافظ او بر اثر انفجاری در شهر دمشق کشته شده‌اند. یک گروه تندرو تکفیری مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

سردار سلیمانی: آمریکا اراده‌ای برای مبارزه با داعش ندارد

سردار قاسم سلیمانی در آخرین اظهارنظرش در گردهمایی بزرگ ایثارگران و رزمندگان استان کرمان با انتقاد از حمایت آمریکا از تروریست‌ها گفت: «آقای اوباما! فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است و چه طور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست؟»

وی افزود: «آيا اين چيزي به غير از شريك بودن در توطئه و ضلعي از توطئه است و اين به غير از اين است كه هيچ اراده‌اي براي مقابله با آن وجود ندارد.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی