شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر نفت در امور گاز:

لزوم همکاری همه دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از حوادث ناشی از استنشاق گاز co

مرگ خاموش و استنشاق گاز co، دامنه بسیار وسیعی را ‍پوشش می دهد و تنها در حیطه گاز طبیعی و شرکت ملی گاز ایران نیست؛ پس همه باید دست به دست هم دهیم تا آمار مرگ خاموش کاهش یابد.

لزوم همکاری همه دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از حوادث ناشی از استنشاق گاز co

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری در راستای مقابله و پیشگیری از نشت  Co، که روز سه شنبه 3 دی ماه  به میزبانی شرکت ملی گاز ایران و با حضور نمایندگان ده‌ها وزارتخانه، سازمان  و نهاد برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این که شرکت ملی گاز ایران در برگزاری چنین نشست هایی پیشقدم است، به خاطر جایگاه ویژه ای است که گاز طبیعی در سبد انرژی کشور دارد؛ در واقع، ما الان در سطحی از توسعه گازرسانی شهری و روستایی به لحاظ نوع سیاست نظام که دغدغه رفاه عمومی را دارد، قرار داریم که نمی‌توانیم به این مساله بی اعتنا باشیم.

وی در ادامه افزود: اکنون گاز به کالایی عمومی تبدیل شده که همه به آن دسترسی دارند و از آنجایی که گاز طبیعی با رفتن به شهرها و روستاها، رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان می آورد، باید تلاش کنیم تا با کمک هم، میزان مرگ و میر ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد سهم انرژی در سبد انرژی کشور، مربوط به گاز است، تصریح کرد: اکنون حدود ۹۵ درصد خانوار شهری و روستایی به شبکه گاز متصل هستند و همچنان سالی ۳ هزار روستا نیز به این شبکه بزرگ می پیوندند، بنابراین ضرورت دارد که بحث ایمنی را نیز دنبال کنیم؛ این وظیفه و مسئولیت اجتماعی ماست که ما را نگران می کند تا تلاش کنیم بابت کالایی که تولید و عرضه می کنیم، خطری برای مردم ایجاد نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برعکس آنچه مردم تصور می کنند، این مسأله چندان سخت نیست و در واقع، همه این مسائل به موضوع ساده ای به نام دودکش بر می گردد و چندان به جنس مصرف‌کننده مربوط نمی شود.

به گفته تربتی، حتی زمانی که مردم به صرفه جویی انرژی رو آوردند و در نخستین گام، راه‌های ورود هوا را بستند، باز هم این مسأله به عدم اطلاع رسانی درست به مردم برمی‌گردد.

تربتی خاطر نشان کرد: همه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های کشور در قبال مصرف ایمن و بهینه گاز مسئول هستند.

وی ادامه داد: هر زمان که سازمان ها همگی درگیر شدند، آمار مرگ و میر گاهش یافته و من خوشحالم که یک سازمان مردم نهاد متولی این امر است چون این مسأله تماما به مردم بر می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: وظیفه قانونی شرکت ملی گاز ایران تا پشت درب منازل است و بقیه به نوع نظارت بر ساخت و ساز به ویژه در بخش تأسیسات بر می گردد، ولی ما همچنان خود را مسئول می دانیم زیرا دوست نداریم کالایی را که با هدف گرم کردن کانون خانواده ها تولید می کنیم، منجر به بروز اتفاقات بد برای آنها شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این جلسه منتج به اخذ تصمیمات اجرایی هر چند اندک ولی قابل اجرا شود تا با استناد به عملی شدن آن‌ها بتوانیم به کاهش هر چه بیشتر آمار مرگ‌های خاموش برسیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی