شمانیوز
شما نیوز

اجرای طرح جامع کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب

حمید قاسمی مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجانشرقی در نشست بررسی اقدامات زیست محیطی مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: در بازدیدی که از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست مشاهده شد و گزارشی که ارائه گردید بر خلاف سال‌های گذشته، اقدامات اصلاحی انجام شده قابل تقدیر است.

اجرای طرح جامع کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب
روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب نوشت:در جریان بازدید حمید قاسمی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان آذربایجانشرقی با حضور امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب و دیگر مسئولین این شهرستان از خطوط تولید ذوب و نورد این مجتمع، سید ابوتراب فاضل از اجرائی شدن طرح جامع کاهش آلایندگی خبرداد و گفت: اولین اولویت برای ما در این مجتمع هم زمان با تولید محصولات فولادی اقدامات محیط زیستی بوده و با توجه به اهمیت و حسایت آن در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب حفظ محیط زیست را وظیفه انسانی، اخلاقی و ملی برشمرد و افزود: در همان ابتدای حضور در این مجتمع تاکید بر تهیه طرح جامع کاهش آلایندگی با بررسی و توجه به تمامی ابعاد آن داشته ایم و پس از انجام مطالعات لازم، درکمترین زمان فاز اول آن اجرائی گردیدکه در بازدید انجام شده برنامه‌های عملیاتی شده مشاهده گردید.
فاضل اقدام عملی طبق برنامه جامع را ضروری دانست و گفت: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا در راستای رسیدن به استانداد‌های محیطی زیستی گام برداریم و به سوی صنعت سبز حرکت کنیم که در این راستا علاوه بر اقدامات ساختاری و پایه‌ای که در حال انجام است از مواد اولیه مناسب برای شارژ در کوره‌های ذوب اقدام کرده ایم و استفاده از قراضه را کاهش داده ایم.
حمید قاسمی مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجانشرقی نیز در نشست بررسی اقدامات زیست محیطی مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: در بازدیدی که از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست مشاهده شد و گزارشی که ارائه گردید بر خلاف سال‌های گذشته، اقدامات اصلاحی انجام شده قابل تقدیر است.
قاسمی با مهم خواندن توجه ویژه واحد‌های تولید به مسائل زیست محیطی افزود: با روند موجود در گذشته احتمال برخورد حقوقی زیاد بوده و امکان تعطیلی این واحد تولیدی نیز دور از ذهن نبود ولی اقدامات انجام یافته و برنامه جامع کاهش آلایندگی این مجتمع که اجرائی شده است مایه امیدواری و قابل تحسین است.
وی با تاکید بر اخذ استاندارد‌های زیست محیطی توسط واحد‌های تولیدی گفت: تمامی واحد‌های تولیدی ملزم به رعایت استاندارد‌های زیست محیطی هستند و برای رسیدن به استاندارد‌های لازم باید تلاش کنند؛ و در ادامه‌ی اقدامات خوب انجام شده، این مجتمع نیز باید برنامه‌های اصلاحی با زمانبندی دقیق و عملیاتی را ارائه نمایند. امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: با تغییرات مدیریتی انجام شده در حوز‌های مختلف شاهد اقدامات موثر و خوبی بودیم و اقداماتی برای بهبود وضعیت تولید، شرایط زیست محیطی، محیط کارگری و حمل و نقل از جانب مدیرعامل این مجتمع بودیم.
فرماندار شهرستان بناب با اشاره به وضعیت موجود افزود: با توجه به آرامش و ساماندهی انجام شده امیدواریم که در کوتاه مدت به اهداف تعیین شده از نظر افزایش تولید و ایجاد اشتغال دست یافته شود.
رفیعی مسائل محیط زیستی را حائز اهمیت دانست و خواست افکار عمومی و مطالبه مردمی را در این زمینه یادآور شد و از اقدامات انجام شده و عزم و اراده موجود برای کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب قدردانی کرد.
اجرای طرح جامع کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب
اجرای طرح جامع کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب
اجرای طرح جامع کاهش آلایندگی در مجتمع فولاد صنعت بناب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی