شمانیوز
شما نیوز

عقیل آرین‌نژاد عنوان کرد ؛

اقدامات جهادی پخش البرز در مبارزه با کرونا / اشتغال‌زایی جدید برای بیش از 400 نفر

مدیرعامل پخش البرز گفت: نیاز شدید صنعت دارو در آن است تا ارز 4200 تومانی برداشته شود چرا که بیش‌تر گرفتاری‌های تولید نیز به خاطر این مسئله است.

اقدامات جهادی پخش البرز در مبارزه با کرونا /  اشتغال‌زایی جدید برای بیش از 400 نفر

 به گزارش شمانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی گروه توسعه اقتصادی تدبیر ، بیش از یک سال از ورود ویروس منحوس کرونا به کشور می‌گذرد که تا به حال باعث از دست دادن بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان شده و هم‌چنان هم قربانی‌ می‌گیرد. این در حالی است که با اوج‌گیری و پیک کرونا در هفته‌های گذشته، این موضوع شدت بیش‌تری پیدا کرد و به آمارهای حدود 400 قربانی در روز هم در پیک چهارم نزدیک شدیم. 

 

در مدت این یک سال، شرکت پخش داروی البرز نیز شبانه‌روز و با تلاشی جهادی برای توزیع اقلام ضروری، بهداشتی و دارویی در سراسر کشور حتی در دورافتاده‌ترین مناطق مرزی و محروم‌ترین نقاط، تمامی امکانات گسترده و مراکز 25‌گانه‌ی خود را به خدمت گرفت تا التیام‌بخش آلام مردم در این دوره‌ی سخت شیوع بیماری کرونا باشد.

 

در عین حال، بسیاری از کارکنان پخش البرز به کرونا مبتلا شدند و عده‌ای نیز در راه مبارزه با این ویروس در کشور به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمدند که این مسئله نشان از تعهد و ایثار کارکنان این مجموعه در همراهی و خدمت‌رسانی به مردم و حضور در خط مقدم مبارزه با این بیماری دارد.

 

در همین زمینه، با عقیل آرین‌نژاد؛ مدیرعامل شرکت پخش البرز به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

 

تقویت زیرساخت‌های پخش دارو 

آرین‌نژاد با اشاره به شرایط سخت در دوران تحریم گفت: پیش‌بینی کرده بودیم که سال 1399 به دلیل شرایط تحریمی کشور و کمبود برخی اجناس، با سال سختی روبه‌رو باشیم و با شیوع سریع کرونا یک‌باره با همه‌گیری و افزایش موج این بیماری مواجه شدیم. از اسفند ماه سال 98 با بسیج همه‌ی امکانات شروع به توزیع اقلام اساسی بهداشتی و دارویی به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها کردیم تا به سرعت به دست مردم برسد. در آن مقطع توانستیم از آن بحران عبور کنیم و در مقایسه با کشورهای پیشرفته، به خوبی مدیریت اقلام و دارو و تجهیزات را انجام بدهیم. از اوایل 1399 در پخش البرز شروع به انجام اصلاحات اساسی کردیم و توانستیم در حوزه‌ی تأمین کالا و دارو و فروش، کارهای زیرساختی خوبی را انجام دهیم. در حوزه‌ی انبارها نیز به بازسازی‌ و تجهیز مناسب آن‌ها پرداختیم و ناوگان خود را نیز توسعه و گسترش دادیم. در این زمینه بیش از 50 خودرو با تجهیزات کامل به‌ویژه خودروهای یخچال‌دار را به ناوگان خود افزودیم. همه‌ی این خودروها مجهز به GPS و سیستم‌های ناوبری و کنترل هستند تا بتوانیم حتی به نقاط دوردست و محروم نیز خدمت‌رسانی بیش‌تری داشته باشیم. در همان زمان ده‌ها دستگاه تجهیزات مدرن‌ و به‌روز نیز برای انبارها خریداری و نصب نمودیم.

 

اشتغال‌زایی برای بیش از 400 نفر

وی افزود: در حوزه‌ی نیرو انسانی در سال 1399 نیز برای 400 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است. بر آورد ما این است که برای سال جاری این رشد ادامه پیدا کند. گزارش عملکرد پخش البرز مؤید این موضوع است که درگیر بودن با مشکلات مربوط به شیوع کرونا، باعث نشد تا خللی در فعالیت‌های ما چه در زمینه‌ی فروش و چه در حوزه‌ی توسعه به‌وجود بیاید و حتماً با برطرف شدن معضل کرونا، می‌توانیم فعالیت‌های خود را بیش از پیش توسعه و گسترش دهیم. 

 

آرین‌نژاد هم‌چنین به این موضوع اشاره کرد که همکاران ما در یک سال اخیر و در زمینه‌ی خدمت‌رسانی به مردم در شرایط سخت کرونایی واقعاً‌ با تمام وجود پای کار بودند. آن‌ها مجبور بودند دارو و اقلام بهداشتی و ضدعفونی را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برسانند و در خط مقدم مبارزه با این بیماری حضور داشته باشند. بر همین اساس، بالای 70 درصد از همکاران‌مان مبتلا به کرونا شدند و مدیر مرکز کرمان نیز اخیراً به دلیل این بیماری، جان خود را از دست داد.

 

جهش در حوزه‌ی نرم‌افزاری

مدیرعامل شرکت پخش البرز افزود: شاید یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین اقدامی که در 3 سال اخیر توانستیم انجام دهیم و به زودی به اتمام می‌رسد، ارتقای حوزه‌های نرم‌افزاری در مجموعه است. در واقع این نیاز به‌وجود آمد تا هم‌پا با رشد روزافزون فروش، سیستم‌های قدیمی به‌روز شوند تا کارها به درستی و با سرعت بیش‌تری پیش برود. همکاران ما با یک اقدام جهادی، هم‌زمان با حجم بالای کارهای جاری، توانستند سامانه‌ها را ارتقا دهند و در حال استقرار بخش نهایی سامانه‌‌ها هستیم و خوش‌بختانه در این زمینه در حال حاضر به عنوان به‌روزترین و مجهزترین سازمان پخش در کشور شناخته می‌شویم. در حوزه‌ی لجستیک هم برای اولین بار پروژه‌ای را با همکاری یک گروه دانش‌بنیان از دانشگاه صنعتی شریف شروع کردیم تا فعالیت های حوزه‌ی توزیع هم به شکل هوشمند و هم حرفه‌ای‌تر سامان پیدا کنند.

 

3fe8e3f8-1797-41cd-bf42-d48ec23b0ecf

 

 

ارز 4200 تومانی بلای جان صنعت و تولید!

وی ادامه داد: به لحاظ وضعیت تولید نیز، امیدواریم سال‌های سخت تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم و شرایط بهتری در سال جاری برای تولید فراهم شود. به نظر بنده نیاز شدید صنعت است تا ارز 4 هزار و 200 تومانی برداشته شود، چون بیش‌تر گرفتاری‌های تولید نیز به خاطر آن است. مشکل این مسئله این‌جاست وقتی ارز 4 هزار و 200 تومانی وجود دارد، کسی نمی‌تواند با ارز نیمایی وارد کند و به قیمت 4 هزار و 200 تومان بفروشد. همه‌ی ارزهای 4 هزار و 200 تومانی را هم باید بانک مرکزی تخصیص دهد و بانک مرکزی هم به درستی تخصیص نمی‌دهد و این موضوع باعث ایجاد کمبود دارو می‌شود و آسیب آن به شرکت‌ها و مردم می‌رسد. این در حالی است که تمام هزینه‌های ما در حوزه‌ی توزیع با ارز آزاد است و در بلندمدت به ضرر صنعت و مصرف‌کننده است. چرا که سرمایه‌گذاری انجام نمی‌گیرد و تولید دارو کم می‌شود و در نهایت واردات افزایش می‌یابد. به‌طور کلی هر جایی که سیاست قیمت‌گذاری و سیاست نرخ ارز خارج از قواعد بازار باشد، حتماً به ضرر کل زنجیره‌ی تولید و توزیع خواهد بود. 

 

آرین‌نژاد در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم بتوانیم در پخش البرز با کاهش اثرات تورمی ناشی از تحریم‌ها و بهبود فضای کسب و کار کشور، به سوددهی حدود دو برابر سال گذشته دست پیدا کنیم و در زمینه‌ی خدمت‌رسانی به مردم و انجام مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش تلاش و همت کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied