شمانیوز
شما نیوز

شاکری در گفتگو با شمانیوز:

بانک‌ها بیشترین خانه‌های خالی را در اختیار دارند/ مشاوران املاک تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرند

عض کمیسیون عمران مجلس به نقش بانک‌ها در افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: بیشترین خانه‌های خالی در اختیار بانک‌هاست و با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی و قانون مالیات بر عایدی سرمایه امید می‌رود با عوامل محرک در افزایش قیمت مسکن مقابله شود.

بانک‌ها بیشترین خانه‌های خالی را در اختیار دارند/ مشاوران املاک تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرند

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، درباره نقش مشاوران املاک در گرانی قیمت مسکن اظهار داشت: برخی از مشاوران املاک نقش بسیار مخربی و ضدمردمی در بازار مسکن دارند. بنگاه‌های مسکن در دستکاری قیمت‌ها و دست به دست کردن املاک باعث افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شده‌اند.

برخی مشاوران املاک سفته‌بازی می‌کنند

وی گفت: مشاوران املاک اصلاً تعهدی در مقابل نوشتاری که می‌نویسند، ندارند. نه احراز هویت مالک می‌کنند و نه احراز هویت ملک می‌کنند و نه در مقابل شرایط و ویژگی‌های ملکی که در مبایعه‌نامه می‌نویسند، تعهدی دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مشاوران املاک عادت کرده‌اند بر سر مستأجران و خریداران کلاه بگذارند و در بسیاری از مواقع هم خریداران و مستأجران برای احقاق حق خود به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند. هزاران پرونده مربوط به تخلف مشاوران املاک در دادگاه‌ها وجود دارد که بخش عمده‌ای از وقت قضات را به خود اختصاص داده است.

شاکری افزود: به نظر من مشاوران املاک باید هرچه سریع‌تر از ذیل وزارت صمت به عنوان یک صنف خارج و تحت نظر وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا به‌عنوان دستگاه‌های واسطه‌ای تحت ارزیابی و نظارت این وزارتخانه باشد. به امید خداوند با روی کار آمدن یک دولت قوی و انقلابی این برنامه را اجرا خواهیم کرد.

به گفته او؛ متأسفانه اتحادیه مربوطه هیچ قدم مثبتی هم تا به امروز برای بهبود شرایط برنداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سفته‌بازی به یکی از عادت‌های برخی از مشاوران املاک تبدیل شده و امیدواریم اقدامات خوبی برای مقابله با سوداگری برخی مشاوران املاک صورت پذیرد.

بانک‌ها بیشترین خانه‌های خالی را دارند

شاکری در پایان به نقش بانک‌ها در افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین خانه‌های خالی در اختیار بانک‌هاست و با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی و قانون مالیات بر عایدی سرمایه امید می‌رود با عوامل محرک در افزایش قیمت مسکن مقابله شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی