شمانیوز
شما نیوز

سلیمی: نمی گذارم تجربه تلخ المپیک برایم تکرار شود

قهرمان پیشین دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان به در اختیار گرفتن دوباره این عنوان فکر می کند.

سلیمی: نمی گذارم تجربه تلخ المپیک برایم تکرار شود

به گزارش شما نیوز ،را در ادامه می خوانید.

به آمادگی صددرصد رسیدم

تمرینات خوبی را در ماههای اخیر و در اردوهای تیم ملی سپری کردیم. شاید من تا چند هفته قبل به آمادگی صددرصد نرسیده بودم؛ اما با برنامه ای که کادرفنی داشت، توانستم آمادگی را به دست آورم و امیدوارم بهترین وزنه ها را در مسابقات جهانی بزنم.

در تمرین وزنه هزار کیلویی هم ارزشی ندارد

من نمی توانم بگویم که رکوردهایم چقدر است چون روز مسابقه مشخص می شود که به چه وزنه هایی رسیدیم. تمرینات خیلی اهمیت ندارد. انشاالله وقتی مردم مسابقه را می بینند، بهترین رکوردهای مرا شاهد باشند. اگر در تمرینات هزار کیلوگرم هم بزنم، ارزشی ندارد. گفتن رکوردها ممکن است توقعات را کمی بالا ببرد و شاید هم موج ناامیدی ایجاد کند. به همین خاطر پیشنهاد می کنم تا روز مسابقه صبر کنید تا همه چیز مشخص شود.

می خواهم خاطرات خوش گذشته زنده شود

تمام تلاش من و ۷ نفر دیگر تیم ملی وزنه برداری برای کسب بهترین نتیجه می روند و هیچ کس برای باختن نمی رود. من هم دوست دارم بهترین اتفاقات بیفتد و خاطرات ۵، ۶ سال قبل برای مردم زنده شود. برای این کار خیلی اتفاقات باید بیفتد و همه چیز دست به دست هم دهد.

ما ۶ حرکت از تالاخادزه بیشتر داریم

فرقی نمی کند که من قهرمان شوم یا سعید علی حسینی؛ مهم این است که پرچم ایران بالا برود. شخصا برای من که این موضوع مهمترین اتفاق است و همیشه هم همینطور بوده است. ما نسبت به حریف گرجستانی ۶ حرکت بیشتر فرصت داریم تا بتوانیم به مدال برسیم. تالاخادزه تنها نماینده گرجستان است و ۶ حرکت در یکضرب و دوضرب دارد؛ اما ما در مجموع با سعید علی حسینی ۱۲ حرکت خواهیم داشت. اگر یک استراتژی خیلی خوب و برنامه ریزی خوبی باشد، می توانیم حریف خودمان را شکست دهیم.

طلا گرفتن من یا سعید فرقی نمی کند

به هر حال سعید علی حسینی بعد از ۸ سال دوری از میادین دوباره تمرینات خود را آغاز کرد. مطمئنا ما می توانیم در مسابقات جهانی به هم کمک کنیم؛ همانطور که در تمرینات در این مدت کمک حال یکدیگر بودیم. امیدوارم در آخر ۲ سکو از ۳ سکوی جهانی به ایران برسد. باور کنید من از قهرمانی سعید علی حسینی هم به اندازه طلا گرفتن خودم خوشحال می شوم.

تمرکزم روی رکوردهای خودم است، نه تالاخادزه

فیلمی که از وزنه بردار گرجستانی منتشر شد را دیدم. او وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را در حرکت یکضرب بالای سر برده؛ اما خیلی دنبال اتفاقاتی که برای رقیبم رخ می دهد، نیستم. اینکه بخواهم پیگیر رکوردهای تالاخادزه باشم، حرفه ای نیست. من اعتقادم از اول این بود که اصلی ترین رقیب ما وزنه است. هر کسی هم در نهایت بتواند وزنه را شکست دهد، او برنده است. من سعی می کنم تمام تمرکزم را روی کار خودم بگذارم و اصلا درگیر اینکه حریفانم چه کار می کنند، نیستم. به هر حال این را هم می گویم که وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی، رکورد بالایی است و اگر قرار باشد تالاخادزه آن را در مسابقات جهانی بزند، کار برای ما خیلی سخت خواهد شد.

استارت لیست ملاک نیست

وزنه بردار برزیلی که در استارت لیست رکورد ۴۴۵ کیلوگرم را ثبت کرده، چند سالی است که در مسابقات جهانی شرکت می کند. او رقیب خیلی مهمی نیست و نهایت رکوردهایش در سال های اخیر ۴۳۵ تا ۴۴۰ کیلوگرم بوده است. این استارت لیست و رکوردهایی که در لیست ثبت شده، ملاک نیست. اسامی و رکوردهایی که در لیست ثبت شده، به نوعی اعلام حضور است. من و سعید علی حسینی در رکوردگیری بابلسر ۴۶۱ و ۴۶۳ کیلوگرم را ثبت کردیم؛ اما در این لیست ۴۵۰ کیلوگرم رکورد دادیم.

نمی خواهم تجربه تلخ المپیک تکرار شود

من بعد از آن آسیب دیدگی حرکت قیچی مرا خیلی تحت تاثیر قرار داده بود. در ۳، ۴ ماه اخیر تمرکز زیادی روی حرکت قیچی کردم. کارشناسان داخلی وقتی حرکات مرا دیدند، متوجه تغییر شدند و الان دیگر بابت تکرار اتفاقات المپیک ۲۰۱۶ نگرانی وجود ندارد.

خیلی ها کمک کردند تا برگردم

مصدومیت شدید در وزنه برداری آن هم در فوق سنگین، اتفاقی نیست که به راحتی بتوانید آن را پشت سر بگذارید. من بعد از آن اتفاق شبانه روزی تلاش کردم تا توانستم بار دیگر آمادگی ام را به حد مطلوب برسانم. البته در این راه دوستان، خانواده و مربیان هم به من کمک کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی