شمانیوز
شما نیوز

پس از ۲۰ سال، تاریخ هم برای ایران تکرار شد هم برای مراکش

 گل به خودی مدافع تیم ملی مراکش در ثانیه های پایانی، وضعیتی را رقم زد که دو تیم برای آخرین بار بیست سال پیش آن را تجربه کرده بودند.

پس از ۲۰ سال، تاریخ هم برای ایران تکرار شد هم برای مراکش

به گزارش شما نیوز ، تیم های ملی ایران و مراکش که در گروه دوم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشته و روز گذشته برابر هم صف آرایی کردند، بیست سال پیش هم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هم حضور داشتند و شرایط روز گذشته را در آن دوره هم تجربه کردند. البته در آن دوره این دو تیم در گروه های جداگانه ای با حریفان رقابت کردند.

تیم ملی ایران آخرین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود که موفق شد در جام جهانی به پیروزی دست یابد که تنها برد این تیم در تاریخ این بازیها به شمار می رفت. و روز گذشته شاگردان کارلوس کی روش در تیم ملی، پس از بیست سال انتظار، بار دیگر توانستند در جام جهانی به پیروزی دست یابند؛ پیروزی که با گل به خودی عزیز بوهدوز که از دقیقه ۷۷ به میدان آمد، حاصل شد.

تاریخ تنها برای ایران تکرار نشد، بلکه مراکش هم در بازی دیروز چنین وضعیتی را تجربه کرد اما تکرار تاریخ برای آنها بسیار تلخ بود. در جام جهانی ۱۹۹۸، تیم ملی مراکش در اولین بازی خود به مصاف نروژ رفت که اتفاقاً در آن بازی هم یوسف شیبو هافبک مراکشی در آخرین ثانیه های نیمه نخست، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نروژ به گل اول بازی دست یابد. البته در آن بازی، مراکشی ها برای جبران این اشتباه یک نیمه فرصت داشتند و در پایان در مصاف با نروژ به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند؛ اما گل به خودی بوهدوز در بازی روز جمعه در آخرین دقایق نیمه دوم وارد دروازه مراکش شد و دیگر فرصت چندانی برای جبران آن وجود نداشت تا ایران تیم پیروز میدان لقب بگیرد.

به این ترتیب، ایران پس از بیست سال به یک برد دیگر دست یافت و بازیکنان مراکش هم در اولین بازی، گل نخست بازی را به تیم حریف هدیه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی