شمانیوز
شما نیوز

جام جهانی

هم گروهی های ایران در جام جهانی 2022 قطر اعلام شدند

مراسم قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر آغاز شده است و تا این لحظه دو هم گروهی ایران مشخص شد.

هم گروهی های ایران در جام جهانی 2022 قطر اعلام شدند

به گزارش شمانیوز: مراسم قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر آغاز شده است و تا این لحظه دو هم گروهی ایران مشخص شد.انگلیس و آمریکا تا این لحظه دو هم گروهی ایران در جام جهانی قطر هستند.

قرعه کشی جام جهانی فوتبال در قطر برگزار شد که بر این اساس تیم ملی ایران رقبای خود را شناخت. ایران در گروه B جام جهانی با انگلستان ،آمریکا و برنده پلی آف اروپا   همگروه شد تا  رقابت جذابی با این تیم ها داشته باشد. ایران پیش از این با آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ همگروه شده بود اما سابقه تقابل با انگلستان را در کارنامه خود ندارد.

تیم چهارم گروه ایران هم از میان برنده بازی  اوکراین- اسکاتلند و ولز انتخاب خواهد شد. ولز پیش از این به پلی آف نهایی صعود کرده و در انتظار برنده تقابل اوکراین و اسکاتلند است.

 

جام جهانی

 

قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر

گروه A: قطر، هلند، سنگال،

گروه B: انگلیس، آمریکا، ایران،

گروه C: آرژانتین، مکزیک، لهستان،

گروه D: فرانسه، دانمارک،

گروه E: اسپانیا، آلمان،

گروه F: بلژیک، کرواسی،

گروه G: برزیل، سوئیس، صربستان،

گروهH: پرتغال، اروگوئه،

 

نماد بازی های جام جهانی

سمبل بازی های جام جهانی برگرفته از فرهنگ عربی است و با توجه به اینکه برای اولین بار این رقابت ها در کشوری عربی برگزار می شود نماد این بازی به شکل یک مرد عربی با نام «لعیب» است.

 

3 تیمی باقیمانده در جام جهانی بعد از برگزاری مسابقات پلی آف زیر به  جام جهانی راه پیدا می‌کنند:

پلی‌آف بین‌قاره‌ای 1: برنده استرالیا و امارات - پرو

پلی‌آف بین‌قاره‌ای 2: کاستاریکا - نیوزیلند

پلی‌آف اروپا، مسیر A: ولز - برنده اسکاتلند و اوکراین

 

* با کدام تیم‌ها همگروه نمی‌شویم

قطر به عنوان میزبان در  سید نخست قرار گرفته است، ابتدا هفت تیم سید نخست به ترتیب انتخاب می‌شوند و در گروه‌های هشت گانه قرار می‌گیرند. در ادامه دو قرعه‌کشی برای بقیه تیم‌ها صورت می‌گیرد. در یک گلدان اسم تیم‌ها قرار گرفته و در گلدان دیگر نام گروه‌ها. بر این اساس که ابتدا نام یک تیم از گلدان برداشته می‌شود و در ادامه گروهی که آن تیم قرار است در آن قرار گیرد انتخاب می‌شود. 

غیر از قاره اروپا، بقیه قاره‌ها نمی‌توانند بیش از یک نماینده در هر گروه داشته باشند. اروپا نیز حداکثر دو تیم برای هر گروه خواهد داشت. بر همین اساس تیم ملی ایران با تیم‌های قطر، عربستان، کره جنوبی و ژاپن هم‌گروه نخواهد شد. همچنین تیم‌های دیگر سید سه یعنی تیم‌های سنگال، صربستان، لهستان، مراکش، تونس و برنده پلی آف (پرو-استرالیا/امارات)، با ایران روبرو نخواهند شد. به عبارت دیگر تیم ملی ایران با ۱۰ تیم از ۳۲ تیم جام جهانی روبرو نمی‌شود و از بین ۲۲ تیم باقی مانده حریفان ایران مشخص می‌شوند.

 

* نظر رئیس فیفا در حضور مورد بانوان ایرانی در ورزشگاه

جیوانی اینفانتینو رئیس فیفا در پاسخ به سوال خبرنگار خانم ایرانی مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: همچنان پای قولی که از رئیس جمهور پیشین ایران برای ورود زنان تماشاگر به ورزشگاه گرفته هست و این اتفاق باید بیفتد.

گوی‌های مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2022 برای برگزاری مراسم آماده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی