شمانیوز
شما نیوز

بانک ایران زمین|

۱۶۰۳ میلیارد درآمد وزمین در بهار ۱۴۰۲

درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بانک ایران زمین در 3 ماهه منتهی به خرداد به 1603 میلیارد تومان رسید.

۱۶۰۳ میلیارد درآمد وزمین در بهار ۱۴۰۲

به گزارش شمانیوز،  بانک ایران زمین در بهار ۱۴۰۲ از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی مبلغ ۱۶,۰۲۸,۸۲۵ میلیون ریال درآمد شناسایی کرد که این رقم در صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ‍گذشته مبلغ ۳,۲۳۲,۰۳۵ میلیون ریال و در سال ۱۴۰۰  به رقم ۴۹,۰۷۸,۸۳۸ میلیون ریال بوده است. درصد تغییرات ۳۹۶ برای این دوره ثبت شده است. 

بانک ایران زمین

اطلاعات موجود در صورت‌های مالی بانک‌ها که در سامانه کدال هم درج‌شده است نشان می‌دهد ۵ بانک تجارت، صادرات، سرمایه، دی و ایران‌زمین با زیان‌های سنگین مواجه‌اند و جمع کل زیان انباشته این بانک‌ها به مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

در میان زیان‌ده‌ترین بانک‌ها، بهترین عملکرد را بانک ایران‌زمین ثبت کرده است، مطابق آخرین اطلاعات مالی این بانک ۶ میلیارد تومان دیگر به زیان‌های قبلی‌اش اضافه کرده و ارزش کل زیان انباشته‌اش اکنون به ۲۶۹ میلیارد تومان رسیده است. 

برخی از فعالان بازار سرمایه معتقدند که علیرغم ثبت زیان انباشته توسط وزمین اما این بانک نسبت به ۵ بانک بزرگ بورسی کشور عملکردی بهتر داشته و توانسته است زیان را کاهش دهد. این گروه باور دارند سرعت زیاندهی «وزمین» کم شده به گونه‌ای که در 3ماهه به ازای هرسهم 6407 ریال و معادل ۲۵,۶۲۹,۹۲۳ میلیون ریال زیان محقق کرد. 

عده‌ای دیگر از کارشناسان بازار معاملات سهام در خصوص ریزش‌های بورسی این نماد که بی‌تاثیر بر عملکرد کارنامه «وزمین» نبوده است، این موضوع را مربوط به حقوقی‌هایی دانست که پس از صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، غافلگیری را برای سهامداران به همراه خواهد داشت و سهم بانک ایران زمین به زودی به مدار صعودی تبدیل خواهد شد.  

 

بازدهی ۲۳ درصدی صندوق سرمایه‌گذاری ایران زمین

صندوق ایران زمین در سومین ماه از فصل بهار توانست با 25/6درصد سود مرکب، 23درصد سود خردادماه  واریز کرد. سود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ایران زمین برای دوره منتهی به 1402/03/31 (دوره 31 روزه) با بازدهی ۲۳ درصد ، در اولین روز تیر ماه به سرمایه گذاران محترم پرداخت گردید. 

صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین، یکی از صندوق‌های موفق در ایران است که با درآمد ثابت، جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد. این صندوق مناسب افرادی است که به دنبال ریسک پذیری پایین هستند و همچنین انتظار دریافت جریان نقد ثابتی به صورت ماهیانه را دارند. 

صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین، در اولین روز کاری هر ماه، سود حاصل از سرمایه گذاری‌های خود را به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کند 

سرمایه اولیه بانک مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که ۵۱٬۷۵ درصد آن توسط مؤسسان به صورت نقد و ۴۸٬۲۵ درصد باقی‌مانده از طریق پذیره‌نویسی عمومی تأمین شده‌است. هم‌اکنون سرمایه این بانک به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافته‌است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied