شمانیوز
شما نیوز

راز خوش رنگ شدن چای سیاه | خواصی از چای سیاه که نمیدانستید

در مقاله زیر اطلاعاتی درباره خواص چای سیاه و همچنین ترفند خوشرنگ شدن چای سیاه به دست می آورید.

 راز خوش رنگ شدن چای سیاه | خواصی از چای سیاه که نمیدانستید

چای سیاه نام یک نوشیدنی معطر است. چای سیاه  بومی آسیای شرقی است. این روزها مصرف چای سیاه در ایران و خیلی از کشورهای دیگر طرفدار دارد. چای سیاه انواع مختلفی دارد. چای سیاه خواصی مختلفی برای بدن دارد. نحوه دم کردن چای سیاه و خواص جای را در زیر مطالعه کنید.

خواص چای :

 پیشگیری از سرطان با مصرف چای سیاه

بیش از ۱۰۰ نوع مختلف سرطان وجود دارد و برخی از آن‌ها قابل پیشگیری نیستند. با این وجود، پلی‌فنول‌های موجود در چای سیاه، ممکن است به جلوگیری از بقای سلول‌های سرطانی کمک کند. در یک مطالعه آزمایشی، اثرات پلی‌فنول موجود در چای بر روی سلول‌های سرطانی بررسی و تحلیل شد. این تحلیل نشان داد که چای سیاه ممکن است در تنظیم رشد سلول‌های سرطانی و کاهش رشد سلول‌های جدید، نقش داشته باشد.

چای سیاه

 تأثیر چای سیاه بر سلامت قلب

چای سیاه، حاوی گروه دیگری از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید هستند. علاوه بر چای، فلاونوئیدها را می‌توان در سبزیجات، میوه‌ها و شکلات تلخ نیز یافت. مصرف منظم آن‌ها ممکن است به کاهش بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، افزایش سطح گلیسیرید و چاقی کمک کند. افزودن چای سیاه به برنامه روزانه، راهی ساده برای ترکیب آنتی‌اکسیدان‌ها در رژیم غذایی است.

 سلامت دهان و دندان با مصرف چای سیاه

چای سیاه تأثیر مثبتی بر روی سلامت دهان و دندان دارد. پلی‌فنول‌های چای و تانن، باعث از بین رفتن و جلوگیری از باکتری‌های ایجادکننده پوسیدگی دندان می‌شود و باکتری‌های دهان را که باعث بوی بد دهان می‌شوند را به شدت کاهش می‌دهند.

 چای سیاه به افزایش تمرکز کمک می‌کند

چای سیاه، حاوی کافئین و یک اسید آمینه به نام L-theanine است که می‌تواند هوشیاری و تمرکز را بهبود بخشد. L-theanine فعالیت آلفا را افزایش می‌دهد و در نتیجه، باعث آرامش و تمرکز بهتر می‌شود. اگر به دنبال بهبود انرژی و تمرکز بدون استفاده از کافئین زیاد هستید، چای سیاه تبدیل به یک نوشیدنی عالی می‌شود.

 چای سیاه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

چای سیاه، حاوی آنتی‌ژن آلکیلامین است که به تقویت پاسخ ایمنی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، حاوی تانن‌هایی است که توانایی مبارزه با ویروس‌ها را دارند و از این رو، ما را در برابر آنفولانزا، آنفولانزای معده و سایر ویروس‌های معمول در زندگی روزمره محافظت می‌کنند.

 چای سیاه ممکن است کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد

بدن حاوی دو لیپوپروتئین است که کلسترول را به بدن انتقال می‌دهد. یکی لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و دیگری، لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL). LDL به عنوان لیپوپروتئین بد در نظر گرفته می‌شود، زیرا کلسترول را به سلول‌های بدن منتقل می‌کند. در همین حال، HDL به عنوان لیپوپروتئین خوب شناخته می‌شود، زیرا کلسترول را از سلول‌های شما به کبد منتقل می‌کند تا دفع شود. وقتی LDL بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، می‌تواند در عروق جمع شده و باعث رسوبات مومی موسوم به پلاک شود. هم‌چنین می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند نارسایی قلبی یا سکته مغزی شود. خوشبختانه، برخی مطالعات نشان داده است که مصرف چای ممکن است به کاهش کلسترول LDL کمک کند.

چای چند دقیقه باید دم بکشد؟

دم کشیدن چای به رنگ و عطر چای بستگی دارد اما معمولاً دم کشیدن چای بیشتر از 15 دقیقه طول نمی‌کشد.باید بدانید ممکن است دم کشیدن بعضی از چای‌ها مخصوصاً چای ایرانی مدت‌زمان بیشتری طول بکشد.

چگونه بفهمیم چای دم کشیده است؟

چای دم کشیده ظاهر شفاف، طعم تلخ مناسب و بوی غیر خامی می دهد. چای دم نکشیده کدر و کم‌رنگ است و عطر و بوی خوبی ندارد.

چای دم کشیده قهوه‌ای مایل به قرمز بوده و عطر و بوی خوبی از آن بلند می‌شود، همچنین چای دم کشیده، سبک شده و روی آب قرار می‌گیرد.

چای دم کشیده تا چه زمانی قابل خوردن است؟

بسیاری از کسانی که عادت به نوشیدن چای دارند، تفاوت چای تازه دم و چای کهنه را متوجه می شوند اما در صورت کلی چای دم کرده تا 6 ساعت ابتدائی، قابل نوشیدن است و با گذشت دو ساعت به مرور رنگ و بوی تازه اش را از دست می‌ده

چکار کنم چای دم شده دیرتر سیاه شود؟

برای دیرتر سیاه شدن چای دم کرده، بعد از دم کردن چای آن را صاف کنید و تفاله هایش را جدا کنید، چای صاف شده دیرتر سیاه خواهد شد و کیفیتش را دیرتر از دست می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی