شمانیوز
شما نیوز

حسن یزدانی | حسن یزدانی و تیلور

خلاصه کشتی‌های حسن یزدانی و دیوید تیلور از ابتدا تا کنون

خلاصه کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور در جام جهانی سال ۱۴۰۰ را در ادامه مشاهده می کنید.

خلاصه کشتی‌های حسن یزدانی و دیوید تیلور از ابتدا تا کنون

حسن یزدانی ۷ دی ۱۳۷۳ در روستای لپوصحرا واقع در شهرستان جویبار به دنیا آمده‌است.حسن یزدانی  سومین فرزند حسین و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد.پدرش کشاورز است و در مسابقات کشتی سنتی شرکت می‌کرده و وی هم در دوران کودکی در خانه با برادرهایش کشتی می‌گرفت و یکی دو مرتبه هم در مسابقات سنتی مثل لوچو بازی کرد. حسن یزدانی در یازده سالگی فعالیت در ورزش کشتی را شروع کرد.حسن یزدانی کشتی را از سن ۱۱ سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی شروع کرد. وی در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست پیدا کرد. نوزده روز بعد از به دست آوردن مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با به دست آوردن عنوان دوم به مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست پیدا کرد.

المپیک ریو ۲۰۱۶

شادی حسن یزدانی بعد از پیروزی در فینال المپیک ریو مقابل انور گدویف از روسیه با سر باندپیچی شده که نشان از آسیب دیدگی او دارد.

در روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ در مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر شد و با به خاک مالیدن پشت حریفانش به مدال طلای المپیک دست پیدا کرد و بعد از ۱۶ سال برای ایران در رشتهٔ کشتی آزاد در المپیک مدال طلا آورد.

قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷

این کشتی گیر در روز ۳ شهریور ۱۳۹۶ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که در پاریس برگزار می‌شد شرکت کرد. والیف روسی در این کشتی سرش به صورت حسن یزدانی برخورد کرد و آنگاه صورتش دچار خون‌ریزی گردید.وی در این مسابقات مدال طلا به دست آورد و مدال طلای وی تنها مدال کشتی آزاد ایران در قهرمانی جهان ۲۰۱۷ بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی