شمانیوز
شما نیوز

تمیزکردن | تمیز کردن سرامیک

نکات طلایی برای براق کردن سرامیک | ترفندی ویژه و خاص برای تمیز شدن سرامیک

روش‌ها و راه های تمیز کردن سرامیک یکی از مهم‌ترین اصول نظافت و خانه‌داری محسوب می‌شود که در مقاله زیر ما دو روش تمیز کردن سرامیک را به شما آموزش می دهیم.

نکات طلایی برای براق کردن سرامیک | ترفندی ویژه و خاص برای تمیز شدن سرامیک

تمیز کردن کاشی و سرامیک با استفاده از مواد طبیعی که در دسترس دارید، به سادگی امکان پذیر می باشد. شناخت بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک و کاشی اولین گام برای نظافت و حفظ زیبایی محل زندگی شما است.

اغلب ما شیوه درست تمیز کردن سرامیک را نمی‌دانیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با شیوه‌های مختلف تمیز کردن، لکه گیری و جرم گیری سرامیک آشنا کنیم.

 

استفاده از مایع ظرفشویی

 

پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که مواده شوینده قوی همچون سفید کننده یا مواد شوینده اسیدی نه تنها به مرور زمان باعث از بین رفتن سرامیک و رنگ آن می‌شوند، بلکه آسیب جدی به محیط زیست و سلامت انسان وارد می‌کنند. از این جهت مایع ظرفشویی انتخاب مناسبی به منظور تمیز کردن سرامیک حمام و دستشویی خواهد بود.

مقداری مایع ظرفشویی کف حمام یا دستشویی بریزید، سپس لکه‌های سیاه، کپک، قارچ یا هر گونه لکه‌ را با کمک یک فرچه یا کف شوی تمیز کنید. پس از پاک کردن سرامیک کف حمام و دستشویی، آن را با آب ولرم تمیز کنید تا اثری از مایع ظرفشویی یا کف باقی نماند.

تمیزکردن سرامیک

استفاده از سرکه سفید

 

یکی از مواد شوینده طبیعی که نه تنها به لکه‌بری سرامیک، بلکه به درخشان شدن آن کمک می‌کند، استفاده از سرکه سفید است. از این رو شما می‌توانید پس از اتمام جارو کشیدن کف خانه، مقداری سرکه سفید روی سطح سرامیک‌ها اسپری کنید.

در صورتی که به برق انداختن سرامیک خانه علاقه دارید، سرکه سفید کار شما را ساده کرده است. از این جهت پس از استفاده از سرکه سفید، کف خانه را طی بکشید و شاهد سرامیک‌های تمیز و درخشان و فاقد هر گونه آلودگی باشید.

البته به یاد داشته باشید که سرکه سفید بوی خانه را تغییر نمی‌دهد. با این حاله به منظور اطمینان بیشتر می‌توانید هنگام استفاده از سرکه سفید پنجره‌ها را باز کنید، سپس سطح کاشی‌ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید، در نهایت آن‌ها را با حوله یا طی خشک نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    مفید و کاربردی ممنون

تبلیغات متنی