شمانیوز
شما نیوز

سمات

در هفته چهارم دی ماه: 1100 میلیارد تومان سود از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سود سهام 11 ناشر در هفته چهارم دی ماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

در هفته چهارم دی ماه: 1100 میلیارد تومان سود از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز شد

 سمات، اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز سود سهامداران در هفته چهارم دی ماه سال جاری حاکی از آن است که 11 ناشر سود جاری و سنواتی 325 هزار و 136 سهامدار را که شامل یک هزار و 100 میلیارد تومان می شود را با حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده اند.

واریز سود جاری 6 شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، 6 شرکت « سرمایه‌ گذاری‌ البرز، داروپخش‌ ، داروسازی‌ شهی دقاضی، سرمایه‌ گذاری‌ پارس‌ توشه‌، مجتمع‌ صنایع‌ و معادن‌ احیاء ‌سپاهان، قند تربت‌ حیدریه» سود جاری 105 هزار و 901 سهامدار که شامل 762 میلیارد و 473 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز سود سنواتی 5 شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، 5 ناشر« پلاستیران، سیمان ‌آبیک، معدنی ‌وصنعتی ‌چادرملو، گروه‌ دارویی ‌برکت،سرمایه‌ گذاری‌ سپه» سود سنواتی 219 هزار و 235 سهامدار که شامل 339 میلیارد و 575 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

پرداخت 103 هزار میلیارد تومان سود

لازم به ذکر است آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می دهد که از ابتدای سال 1402 تا پایان هفته چهاری دی ماه، سود جاری و سنواتی 761 ناشر شامل 103 هزار و 954 میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز شده است.

سامانه سجام چیست ؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

مزایای سجامی شدن

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied