شمانیوز
شما نیوز

کاپ کیک

برای عصرانه این کیک را درست کن | آموزش درست کردن کاپ کیک وانیلی

طرز درست کردن کاپ کیک ئانیلی شکلاتی این آموزش خوشمزه را از دست نده.

برای عصرانه این کیک را درست کن | آموزش درست کردن کاپ کیک وانیلی

به گزارش شمانیوز : کاپ کیک ها انواع مختلفی دارند ولی طعم شکلاتی و وانیلی یکی از محبوب ترین کاپ کیک ها می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید از کپسول کاغذی یا مقوایی استفاده کنید. به دلخواه می توانید روی کاپ کیک شکلات چیپسی یا بادام پرک استفاده کنید. این کاپ کیک را می توانید با فر و بدون فر به راحتی آماده کنید.

مواد لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
روغن جامد ۱ لیوان سر خالی
ماست و شیر باهم ۳/۴ لیوان ( ۵ ق غذا خوری ماست مابقی شیر)
آرد ۲ لیوان
وانیل ۱ ق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری

 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید باید یک قابلمه کمی آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

 

مرحله دوم: هم زدن مواد

شکر و روغن را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا پوک و حجیم و کرم رنگ شود و در بین هم زدن دورگیری کنید و بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و دوباره مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. در ادامه ترکیب ماست و شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم ترکیب کنید و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید و کم کم به مواد اضافه کنید و حالا باید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت ۲ ق غذا خوری پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله چهارم: تهیه کاپ کیک وانیلی و شکلاتی

در ادامه باید کپسول های کاغذی را داخل قالب مافین قرار دهید یا از کپسول مقوایی استفاده کنید. حالا باید نیمی را از مواد کاکائویی بریزید و بعد مواد ساده بریزید و بعد کپسول ها را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید باید مواد را داخل لیوان های چرب شده بریزید و داخل قابلمه قرار دهید به طوری که تا نیمه داخل آب باشد و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی