شمانیوز
شما نیوز

شیرینی | شیرینی عید

برای عیدت تو خونه خودت شیرینی درست کن | طرز تهیه یک شیرینی متفاوت مخصوص عید نوروز + فیلم

در ویدیو زیر به شما طرز تهیه یک نوع شیرینی مناسب برای عید نوروز را به شما آموزش میدهیم .

برای عیدت تو خونه خودت شیرینی درست کن | طرز تهیه یک شیرینی متفاوت مخصوص عید نوروز + فیلم

به گزارش شمانیوز :شما میتوانید برای عید نوروز در خانه شیرینی درست کنید.شیرینی خانگی برای عید طرفداران زیادی دارد. این نوع شیرینی خانگی نیاز به فر ندارد. دستور پخت این نوع شیرینی خانگی بسیار ساده و راحت است. برای طرز تهیه شیرینی خانگی همراه ما باشید. 

 

مواد لازم برای شیرینی عید 

 کره: ۱۲۵ گرم

 آرد: ۲ لیوان

 پودر قند: نصف لیوان

 وانیل: یک چهارم ق چ خ

 زرده تخم مرغ: یک عدد

 سفیده تخم مرغ: یک عدد

 گردو یا پسته یا بادام با فندق: برای اطراف شیرینی

طرز تهیه شیرینی عید مرحله به مرحله 

1. اول از همه ۱۲۵ گرم «کره» به دمای محیط رسیده را به همراه نصف لیوان «پودر قند» الک شده، یک چهارم قاشق چایخوری «وانیل» و یک عدد «زرده تخم مرغ» مخلوط کنید.

2.حالا ۲ لیوان« آرد» الک شده را مرحله به مرحله اضافه کرده و فقط با نوک انگشتان سعی کنید خمیر را وسط ظرف جمع کنید، دقت کنید آرد رو به یکباره اضافه نکنید چون بسته به نوع آرد شما ممکن است بیشتر یا کمتر استفاده شود، همینکه خمیر نچسبی وسط ظرف جمع شود کافیست، آرد زیاد باعث بی کیفیتی و خشکی شیرینی می شود.

3.حالا خمیر رو داخل نایلون فریزر گذاشته و ۳۰ دقیقه داخل یخچال اجازه بدهید استراحت کند.

4. بعد از استراحت، به اندازه یک گردو از خمیر برداشته و توی دست ورز داده و گرد  و کمی پهن کنید  سپس داخل سفیده تخم مرغ دورتادورشو بغلتونید و بعد داخل مغزی مورد نظرتون بزنید، که من از مغزی گردو استفاده کردم، شما از هر نوع مغزی مورد علاقتون می توانید استفاده کنید.

5. در نهایت داخل تابه مورد نظر کاغذ روغنی انداخته و با فاصله شیرینی ها رو بچینید و روی شیرینی ها رو با یک وسطه حفره کوچکی ایجاد کنید سپس در تابه رو با دم کنی بپوشونید و روی شعله پخش کن از قبل گرم شده اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی