شمانیوز
شما نیوز

شیرینی بیسکویتی

طرز تهیه اسلایس کارامل بیسکویتی شیک

آموزش درست کردن یک شیرینی خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید .

طرز تهیه اسلایس کارامل بیسکویتی شیک

به گزارش شمانیوز: شیرینی های مدرن امرزوه به شکل های مختلف می باشد که اسلایس کاراملی بیسکویتی یکی از همین شیرینی های خوشمزه است که از سه بخش تشکیل می شود لایه اول با بیسکویت پتی بور و لایه دوم از کارامل کردن شکر و لایه سوم از کادایف استفاده شده است. شما می توانید این شیرینی در یک قالب پیرکس بریزید در اندازه و ابعاد دلخواه برش بزنید. اسلایس کارامل یک ایده خوب برای مهمانی ها می باشد پس اگر دوست دارید یک شیرینی جدید خانگی تهیه کنید همراه ما باشید. 

مواد لازم برای لایه اول

بیسکوییت پتی‌بور ۲ بسته آسیاب شده
شیرعسلی ۱۳۰ گرم
کره ۴۰ گرم
خامه ۱ ق سوپ خوری
عسل ۱ ق سوپ خوری
هل ساییده ۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای لایه دوم

شکر قهوه‌ ای ۱ پیمانه
زرده‌ تخم مرغ ۱ عدد
شیرعسلی ۱ ق سوپ خوری
گلوکز ۱ ق سوپ خوری
نسکافه ۱ ق چای خوری
پودرژلاتین ۱.۵ ق سوپ خوری
آب ۱/۴ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
کره ۳۰ گرم
پودرکاکائو ۱ ق سوپ خوری
پسته ۱/۳ پیمانه

مواد لازم برای لایه سوم

رشته کادایف ۱۰۰ گرم یا ۱ و نیم پیمانه
کره ۳۰ گرم
شیرعسلی ۲ ق سوپ خوری
زعفران ۱ ق چای خوری

 

 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لایه اول را آماده کنید. شیرعسلی،کره،عسل،خامه و هل ساییده را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا کره ذوب شده و مواد به جوش آید و بلافاصله از روی حرارت برداشته و به پودربیسکوییت افزوده و همزده تا به شکل خمیر درآید. داخل قالب ۱۲*۲۰ سانتی را کاغذ روغنی انداخته و کف قالب کمی پودر نارگیل پاشیده و خمیر بیسکوییتی را کف قالب پهن کرده و کیسه فریزر روی مواد قرار داده و خمیر را به طور یکنواخت کف قالب پهن کنید.

 

مرحله دوم: تهیه لایه دوم

پودرژلاتین را روی آب سرد پاشیده تا اسفنجی شود و به روش بن ماری یا داخل ماکرو حل کنید. شکرقهوه‌ ای،شیر،زرده‌تخم‌مرغ،گلوکز،شیرعسلی،پودرکاکائو، کره و نسکافه را داخل قابلمه ریخته و ژلاتین حل شده را نیز افزوده و روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا مواد به جوش آمده و کمی غلیظ شود و از روی حرارت برداشته و پسته را افزوده و قابلمه را داخل کاسه‌ ی آبسرد قرار داده و همزده تا خنک شود و به غلظت سفیده‌ ی تخم مرغ برسد و مواد غلیظ شده را روی لایه‌ ی بیسکوییتی ریخته و داخل فریزر به مدت ۱ ساعت قرار می‌دهیم تا موادمان بسته شود ولی یخ نزند.

 

مرحله سوم: تهیه لایه سوم

کره و رشته‌های کادایف را داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار داده و همزده تا رشته‌ها تغییر رنگ داده و کمی طلایی شوند و از روی حرارت برداشته و زعفران را به شیرعسلی افزوده و کم کم به رشته ها اضافه کرده و همزده تا رشته‌ ها کمی منسجم شوند و این رشته‌ها را روی لایه‌ی دوم پخش کرده و به کمک کیسه فریزر یا نوک چاقو به آرامی در تمام قسمت های سطح اسلایس پخش کنید و سطح اسلایس را صاف کرده و به مدت یک شبانه روز داخل یخچال قرار داده تا اسلایس کامل بسته شود و سپس برش زده و به دلخواه تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی