شمانیوز
شما نیوز

شیرینی لطیفه

طرز تهیه شیرینی لطیفه خامه ای قنادی

طرز درست کردن شیرینی لطیفه به سبک قنادی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه شیرینی لطیفه خامه ای قنادی

به گزارش شمانیوز: یکی از انواع شیرینی های خامه ای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است. شیرینی لطیفه از دو تکه نان تهیه می شود که بین این دو تکه نان با خامه پر می شود ، احتمالا به دلیل لطافت نان های این شیرینی نامش را لطیفه گذاشته اند. شاید طرز تهیه لطیفه بسیار آسان باشد ولی حاوی نکات زیادی می باشد که باعث پف خوب و بازاری بودن آن می شود بهتر است برای تهیه شیرینی لطیفه همه مواد را خوب اندازه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید حتما از آرد مخصوص شیرینی پز استفاده کنید و در جدا سازی زرده و سفیده دقت کنید. با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید برای ۶ نفر شیرینی لطیفه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شیرینی لطیفه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

 

مواد لازم

آرد ۱ لیوان
شکر دانه ریز ۱ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
پودر قنادی برای تزیین به مقدار لازم
خامه به میزان لازم
وانیل ¼ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ½ قاشق چای خوری
نمک ۱ پنس

 

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه شیرینی لطیفه خامه ای ابتدا فر را روشن می کنیم و روی ۲۰۰  درجه سانتیگراد قرار می دهیم و اگر فر شما برقی است نیازی نیست از قبل گرم کنید در انتها چند دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و دوبار الک کنید تا عمل هوا دهی کاملا انجام شود.

مرحله دوم: جداسازی زرده و سفیده

در ادامه تخم مرغ ها را جداگانه می شکنیم و زرده آن ها را از سفیده کاملا جدا می کنیم و سفیده ها را با همزن خوب می زنیم بطوری که اگر ظرف را برگردانیم سفیده سفت شده باشد و از ظرف بیرون نریزد.بعد نصف شکر و نمک را کم کم به سفیده می افزاییم و مجددا با همزن خوب هم می نزیم تا یکدست شود.

مرحله سوم: هم زدن زرده

سپس زرده تخم مرغ را در کاسه ای می ریزیم و باقی شکر و وانیل را به آن می افزاییم و با همزن خوب می زنیم تا مایه کرمی رنگی داشته باشیم این مایه باید کاملا کشدار شود.

مرحله چهارم: تهیه مایه شیرینی لطیفه

در ادامه مایه سفیده تخم مرغ را به مایه کرمی رنگ اضافه می کنیم و مواد را آرام در یک جهت هم می زنیم مخلوط آرد را که از قبل دوبار الک کردید مجدد طی سه مرحله روی مواد الک کنید و با لیسک خوب هم بزنید دقت کنید به صورت چرخشی و در یک جهت هم بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی