شمانیوز
شما نیوز

خورش لپه

طرز تهیه خورش به با لپه و رب انار لذیذ و مجلسی

طرز درست کردن خورش لپه با انار لذیذ این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه خورش به با لپه و رب انار لذیذ و مجلسی

به گزارش شمانیوز: خورش به با لپه یکی از خورشت های بسیار مجلسی و پاییزی می باشد که همزمان با رسیدن به این خورش خوشمزه تهیه می شود و همان طور که مشخص است از لپه برای تهیه این خورش استفاده شده است که طعم و مزه این خورش را بی نظیر می کند و آن را تبدیل به یکی از خورشت های مجلسی می کند که شما می توانید در مهمانی و مجالس استفاده کنید. اما برای چاشنی خورش به با لپه بیشتر از آلو استفاده می شود تا ملسی پیدا کند و یا شما می توانید از کمی شکر یا آبلیموترش برای بالانس کردن مزه ها استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه خورش به با لپه و رب انار

  • گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
  • به ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • آلو ۱۰ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  •  رب انار ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آلو ها را با کمی آب خیس کنید و کنار قرار دهید تا نرم شود. گوشت خورشتی را خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن داخل قابلمه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت و ادویه ها را اضافه کنید و گوشت را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

در ادامه لپه را از ۱ ساعت قبل خیس کنید تا آب را به خودش جذب کند و در ادامه می توانید برای گرفتن بوی زهم لپه یک بار آن را بجوشانید. لپه را اضافه کنید و تفت دهید تا در هنگام پختن وا نرود و شکل ظاهر آن تغییر پیدا نکند سپس رب را افزوده و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه باید رب انار را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا گوشت و لپه پخته شوند، می توانید برای تسریع در زمان پخت از زودپز استفاده کنید و یا بگذارید خورش به با لپه روی حرارت کم پخته تا جا افتاده شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش به با لپه

در انتها باید به را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید و به خورش اضافه کنید و هم بزنید و بعد آلو ها را به همراه همان آبی که خیس شده اضافه کنید و برای نیم ساعت زمان دهید تا به و آلو خوب پخته شود و در انتها مزه ها و میزان نمک را اندازه کنید و به همراه پلو سرو کنید. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی