شمانیوز
شما نیوز

خودرو

چرا بازار خودرو صعودی است؟

بررسی بازار خودرو طی ۲۵‌روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت خودروهای داخلی به سقف یک ساله خود رسیده است. انتظار تورمی، اوج‌گیری نرخ ارز، عدم عرضه مناسب از سوی خودروساز و رشد تقاضای خودرو در ماه پایانی سال از جمله علل رشد قیمت‌ها در بازار عنوان می‌شود.

چرا بازار خودرو صعودی است؟

به گزارش شمانیوز:  بررسی بازار خودرو طی ۲۵ روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت خودروهای داخلی به سقف یک‌ساله خود رسیده است. رشد قیمت خودرو در بازار که از اواسط دی‌ماه آغاز شد ۱۴ بهمن‌ماه امسال به اوج خود رسید و پس از آن تحت‌تاثیر ثبات نرخ ارز متوقف ماند. این در شرایطی است که از ۱۰ روز پیش دوباره روند رشد قیمت‌ها کلید خورد و این بار حتی سقف قیمتی ۱۴ بهمن را نیز شکست. «دنیای اقتصاد» برای بررسی بازار خودرو قیمت ۱۸محصول پرتقاضای داخلی و مونتاژی را در این فرازونشیب بررسی کرده است. بر این اساس قیمت این ۱۸ محصول در سه بازه زمانی ۱۴بهمن، ۲۳بهمن و ۹اسفند رصد شده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که روز گذشته قیمت خودروهای داخلی نسبت به قله قیمتی پیشین، یعنی ۱۴ بهمن‌ماه، به طور میانگین ۶.۵میلیون تومان و ۰.۹درصد بیشتر بوده است. همچنین نسبت به آخرین کف قیمتی ثبت‌شده، یعنی ۲۳ بهمن‌ماه، نیز به طور میانگین رشدی معادل ۲۰.۲میلیون تومان و ۳.۲درصد را نشان می‌دهد. خودروهای مونتاژی، اما هنوز به قیمت ۱۴بهمن نرسیده اند. میانگین قیمت خودروهای مونتاژی مورد بررسی روز گذشته ۴.۵میلیون تومان، معادل نیم‌درصد، کمتر از بهای آن‌ها در نیمه بهمن بوده است. اما نسبت به میانگین قیمتی ۲۳بهمن رشدی معادل ۱۵.۵میلیون تومان و ۱.۳درصد داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی