شمانیوز
شما نیوز

هویج پلو

آموزش درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی / کمتر از نیم ساعت یک غذای خوشمزه درست کن

آموزش درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی / کمتر از نیم ساعت یک غذای خوشمزه درست کن

آموزش درست کردن یک هویج پلو خوشمزه و بی نظیر این آموزش خوشمزه را از دست ندهید .

به گزارش شمانیوز؛ هویج پلو با گوشت قلقلی یکی از پلو های بسیار خوشمزه و خوش طعم ایرانی می باشد که شما می توانید به سرعت با گوشت قلقلی تهیه کنید و یک پلوی بی نظیر ایرانی برای شام یا نهار آماده کنید. هویج پلو یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که به روش های مخلتفی تهیه می شود ولی طعم و مزه آن با گوشت قلقلی بسیار خوشمزه تر و ظاهری زیبا تر برای مهمانی ها دارد. شما می توانید مواد را در میان پلو قرار دهید و دم بگذارید و یا می توانید در انتها روی پلو قرار دهید.

مواد لازم
 
برنج 3 پیمانه
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز 2 عدد
هویج ۳ عدد
شکر ۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظ ۱ ق غذا خوری
زرشک ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد

برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. یکی از پیازها را پوست کنید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را با دست بگیرید و به همراه گوشت و ادویه ها و کمی زعفران خوب ورز دهید و به شکل قلقلی های کوچک در بیاورید و داخل یک تابه کمی روغن بریزید و خوب سرخ کنید و کنار قرار دهید.

2مرحله دوم: تفت دادن هویج

یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خر کنید و داخل تابه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. هویج ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و بعد به تابه پیاز اضافه کنید و به همراه کمی شکر و زعفران خوب هم تفت دهید تا کمی هویج نرم شود، بهتر است درب تابه را برای چند دقیقه قرار دهید.

3مرحله سوم: آبکش کردن برنج

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و کف روی برنج را مداوم بگیرید، بعد از این که برنج کاملا نرم شد باید آن را آبکش کنید. برنج را داخل سبد ریخته و روی آن آب سرد بگیرید و قابلمه را مجدد روی حرارت قرار دهید و کف آن روغن ریخته و ته دیگ دلخواه قرار دهید.

4مرحله چهارم: تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

نیمی از برنج را بریزید و کمی هویج و پیاز را بریزید و گوشت قلقلی و همین طور ادامه دهید تا مواد برنج تمام شود، بهتر است کیم گوشت قلقلی و هویج برای روی برنج نگه دارید. هویج پلو با گوشت قلقلی را برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید و در همین حین زرشک را با کمی شکر و روغن تفت دهید تا پفکی شود. در انتها پلو را داخل دیس کشیده و با گوشت و هویج تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی