شمانیوز
شما نیوز

بهروز افخمی:

هیچ‌گاه مخالف ساخت سری دوم «سن‌پطرزبورگ» نبودم

 هیچ‌گاه مخالف ساخت سری دوم «سن‌پطرزبورگ» نبودم

بهروز افخمی درباره خبرهای مربوط به ساخته شدن قسمت دوم فیلم «سن‌پطرزبورگ» گفت: من هیچ‌گاه مخالف ساخت سری دوم این فیلم نبودم اما فیلمنامه‌ای که بتواند موفقیت ساخت دنباله‌ای بر این فیلم را تضمین کند، وجود نداشت.

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، بهروز افخمی درباره تجربه اجرای فصل تازه «هفت» در برنامه استودیو هشت گفت: به نظرم برنامه سینمایی «هفت» در سری تازه خود برنامه بهتری شده است، چراکه آقای تنکابنی تهیه‌کننده این برنامه مدام در تلاش است تا برنامه فضای بهتری پیدا کند. همچنین گروه پرتعدادی از عوامل برای این برنامه در تلاش هستند تا میان برنامه‌ها و گزارش‌های جذابی را تدارک ببیند که برای مردم هم جالب بوده و فکر می‌کنم امروز «هفت» تبدیل به یک برنامه پربیننده شده است.

افخمی درباره ترکیب منتقدان حاضر در این برنامه نیز گفت: در سری تازه «هفت»، منتقدان رضا صدیق، سید حمید قادری، امیر قادری و آرش خوشخو به صورت ثابت در این برنامه حضور دارند.

 

کارگردان فیلم «صبح اعدام» درباره خبرهای مربوط به ساخته شدن قسمت دوم فیلم «سن‌پطرزبورگ» نیز گفت: من هیچ‌گاه مخالف ساخت سری دوم این فیلم نبودم اما فیلمنامه‌ای که بتواند موفقیت ساخت دنباله‌ای بر این فیلم را تضمین کند وجود نداشت. به نظر می‌آید که تیم نویسندگان این مجموعه دوباره مشغول کار هستند و پیمان قاسم‌خانی مشغول نگارش سری دوم این اثر است. در طول این سال‌ها بارها با پیمان قاسم‌خانی روی ساخت دنباله‌ای بر این فیلم فکر کردیم و صحبت‌هایی را صورت دادیم تا به یک فیلمنامه جدید برسیم، اما طرح‌هایی که ارائه می‌شد چندان چنگی به دل نمی‌زد. البته پیمان خود طرحی را برای این فیلم ننوشت و طرح‌ها از سوی حمید اعتباریان تهیه‌کننده این فیلم ارائه می‌شد.

 

افخمی با بیان اینکه «کاغد شطرنجی» طبق خاطرات واقعی یک بازپرس جنایی نوشته شده است، ادامه داد: به نظرم ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما مربوط به موضوعات واقعی هستند. برای مثال فیلم‌های «فارگو» و «جایی برای پیرمردها نیست» اثر برادران کوئن دارای نوعی کمدی سیاه بوده و در عین حال، فیلم‌هایی ترسناک به شمار می‌روند.

او درباره ساخت مستند مرحوم داریوش مهرجویی نیز گفت: من در آن مقطع نمی‌خواستم به صورت سریع ساخت این فیلم را آغاز کنم. در نتیجه به مهرداد غفارزاده پیشنهاد کردم که مستندی درباره حواشی و جریانات دادگاه و مسائل پیرامونی قتل مرحوم داریوش مهرجویی بسازد. مهرداد گرفتار کارهای دیگری شد که زیر نظر من اتفاق می‌افتاد و هنوز هم مشغول همان کارها است. به دلیل تعدد کارهایی که در دست دارم، امکان ساخت فیلم درباره مهرجویی برایم فراهم نیست. البته اعتقاد دارم گذشت زمان و فاصله گرفتن از احساسات می‌تواند باعث کیفیت بیشتر آن فیلم شود و شاید بهتر باشد که کار خود را از یک رمان آغاز کنیم.

افخمی بیان کرد: مدت‌هاست به دنبال این هستم که ترس را کنار گذاشته و یک رمان بنویسم. رمان مربوط به قتل داریوش مهرجویی و حواشی پیرامون آن می‌تواند شباهتی به رمان «در کمال خونسردی» اثر ترومن کاپوتی داشته باشد که در دهه شصت آمریکا اتفاق افتاده بود و به حواشی درستگیری قاتلین یک خانواده بی‌گناه آمریکایی می‌پرداخت و تاریخ ادبیات آمریکا به قبل و بعد از انتشار این رمان تقسیم می‌شود.

 

افخمی درباره حواشی مربوط به فیلم تختی و پاسخی که بابک فرزند او داده بود نیز گفت: هر فیلمسازی حق دارد درباره اتفاق‌های مختلف درباره اشخاص معمولی و یا مشهور فیلم بسازد و داستان بنویسد. درباره فیلم تختی، بابک تختی تحت تاثیر منتقدین یادداشتی در مجله فیلم نوشته و عنوان کرده بود که می‌تواند از سازندگان فیلم شکایت کند. او عقیده داشت که می‌خواهند از پدر من رمبو بسازند و درباره شکایت مستاصل بود. من در آن زمان عصبانی شدم و گفتم موقعی که پدر شما از دنیا رفت، من یازده سالم بود و به کشتی هم علاقه داشتم و تهران آن روز را هم بهتر از تو می‌شناسم. پس دلیلی ندارد که بخواهی در این موضوع دخالت کنی! البته بعدها شنیدم بابک از فیلمی که ما ساختیم بسیار خوشش آمده بود.

افخمی در پایان گفت: هنوز مطمئن نیستم که بتوانم درباره مهرجویی فیلمی بسازم چراکه تولید چند کار را به صورت هم زمان قبول کرده‌ام که حتی فرصتی برای تهیه‌کندگی همه آن‌ها ندارم! اما اگر قرار باشد مرحله تحقیق و پژوهش را آغاز کنم، حتما به سراغ خانواده او خواهم رفت. نوشتن چنین رمانی مانند نوشته کاپوتی می‌تواند تا هشت سال زمان ببرد و مطمئن نیستم تا آن زمان عمری باقی مانده باشد، در نتیجه به این زودی‌ها منتظر آن اثر نباشید.‌‎

مجله عصرگاهی استودیو هشت از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ به تهیه کنندگی محمد بخشایش و اجرای محمد حسین امیدی روی آنتن رادیو نمایش می رود

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی