شمانیوز
شما نیوز

تردد شبانه

خبر فوری | لغو ممنوعیت تردد شبانه از امشب

معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت 22 امشب(شنبه) تا 3 بامداد فردا(یکشنبه) لغو شد.

خبر فوری | لغو ممنوعیت تردد شبانه از امشب

به گزارش شمانیوز: رئیسی در خصوص اخبار مبنی بر لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه توضیحاتی ارائه کرد. رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طرح ممنوعیت تردد شبانه را لغو کرد. رئیسی در این جلسه گفت: با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود. طرح منع تردد شبانه در اول آذرماه سال گذشته و همزمان با اوج‌گیری موج کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد. رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی: با توجه به دستور رییس جمهور از امشب (شنبه ۲۹ آبان) تردد شبانه آزاد است.

سرهنگ عین الله جهانی روز شنبه افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده امشب - ۲۹ خرداد ماه - منع تردد شبانه لغو شد و براین اساس خودروها جریمه نمی شدند.

وی ادامه داد: همچنین ابلاغیه معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی - اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لغو ممنوعیت تردد شبانه در شب های منتهی به انتخابات به نیروی انتظامی ابلاغ شده بود و امشب نیز این محدودیت ها لغو شد.

جهانی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی لغو ممنوعیت تردد شبانه در دو شب ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه جابجایی صندوق های رای گیری و تردد عوامل اجرایی و نظارتی در حوزه های انتخابیه بود.

جهانی با اشاره به ارسال پیامک هایی مبنی بر بررسی تردد هموطنان در طرح شبانه گفت: مردم نگران پیامک‌های ثبت تخلف تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه نباشند زیرا جریمه‌ها اعمال نمی‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد: ممنوعیت خروج خودروها با پلاک بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی و ورود خودروهای با پلاک غیربومی همچنان به این شهرها ادامه دارد.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

محدودیت تردد شبانه

همه چیز درباره محدودیت تردد شبانه شهری و بین شهری

پیچیدگی‌ها در خصوص محدودیت‌ تردد بین شهری ادامه دارد. حالا که حدود یکسال از اعمال محدودیت تردد شبانه شهری با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، رییس پلیس تهران به صورت رسمی از از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کرده، محدودیت‌های تردد شبانه شهری برداشته شود.

بنابر اعلام خودرو 45، این درخواست با توجه به کاهش بار ترافیکی پایتخت مطرح شده و انتظار می‌رود مورد موافقت قرار بگیرد. پیش از این نیز مطرح شده بود طرح محدودیت تردد شبانه شهری نه تنها در مهار شیوع ویروس کرونا موثر نبوده است که در بسیاری از موارد موجب ایجاد موانع در کسب‌وکار برخی اصناف شده است. از این رو محدودیت تردد بین شهری باید با تغییراتی مواجه شود. به دنبال این تغییر بدون شک تغییراتی نیز در نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری ایجاد خواهد شد.

 محدودیت تردد بین شهری

در روزهای کرونایی نحوه تردد خودروها با تغییراتی همراه شد. اگر چه در هر مقطع از زمان برخی سخت‌گیری‌های بیشتر در خصوص محدودیت تردد بین شهری خودرو اعمال شد اما به نظر می‌رسد طی روزهای آینده تا حدودی از حجم محدودیت‌ها کاسته شود.

درباره محدودیت تردد بین شهری می‌توان گفت تا به امروز جریمه تردد «از» و «به» شهرهای نارنجی به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این جریمه‌ها قرار است به عنوان اهرم بازدارنده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عمل کند. محدودیت رفت و آمد بین شهری خودرو همچنان ادامه دارد. همچنین که جریمه تردد «از» و «به» شهرهای قرمز یک میلیون تومان تعیین شده است. همچنین جریمه‌های مشابهی نیز برای محدودیت تردد در تهران در نظر گرفته شده است.

محدودیت تردد شبانه در تهران و سایر شهرها، از پاییز ۹۹ اعمال شد و اکنون با گذشت بیش از شش ماه از اجرای این طرح، هنوز منع تردد شبانه در اکثر شهرهای کشور در حال اجراست. از پاییز سال ۹۹ که دولت تصمیم گرفت محدودیت‌های کرونایی را جدی بگیرد تا به امروز، همچنان در تهران و سایر شهرها محدودیت‌های تردد شبانه اعمال می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت تردد شبانه در شهرهای قرمز، تا زمان فروکش کردن موج‌های چهارم و پنجم کرونا ادامه خواهد داشت. این در حالی است که شاید تا روزهای آینده محدودیت تردد شبانه با تغییراتی همراه شود.

 به تازگی اعلام شده که تردد شبانه ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان ادامه دارد، متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. همچنین برای ورود و خروج از شهرهای نارنجی و قرمز به ترتیب ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

 درباره مجوز تردد بین شهری

برای بسیاری از شهروندان این مساله جای سوال است که چگونه می‌توان برای تردد بین شهری مجوز گرفت؟ محدودیت تردد شبانه حتی در زمان تغییر رنگ شهرها ادامه دارد اما این گزینه هم برای شهروندان فراهم شده که با مراجعه به فرمانداری، نسبت به اخذ مجوز تردد بعد از ساعت شروع محدودیت شبانه اقدام کنند.

تردد بین شهری در برخی مقاطع زمانی، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شده بود و تردد تنها برای افرادی که مجوز داشتند ممکن بود. حال با بهبود شرایط پاندمی در کشور، ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی برداشته شده است و تنها برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز به مجوز نیاز است. به همین منظور، سامانه‌ای برای دریافت مجوز تردد بین شهری راه اندازی شده تا افراد در شرایط ضروری بتوانند مجوز تردد بین شهری دریافت کنند. بنابراین مجوز رفت و آمد بین شهرها مراحلی دارد که البته چندان پیچیده نیست.

گردآوری از ایرنا و تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied