شمانیوز
شما نیوز

۱۸۶ روستا در اولویت احداث طرح‌های فاضلاب قرار دارد

وزیرنیرو، گفت: ۱۸۶ روستا در اولویت احداث طرح‌های فاضلاب و ۱۱۱ روستا در توسعه شبکه فاضلاب قرار دارد.

وزیرنیرو، گفت: ۱۸۶ روستا در اولویت احداث طرح‌های فاضلاب و ۱۱۱ روستا در توسعه شبکه فاضلاب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در قم، حمید چیت‌چیان روز سه شنبه در آیین افتتاح و آغاز بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره سه شهر قم، گفت: فاضلاب برای کشور ما مسئله مهمی است و نزدیک ۳۲ میلیارد متر مکعب فاضلاب در کشور داریم که ۵ هزار متر مکعب آن فاضلاب شهری است و در مقایسه با مصارف آب کشور رقم قابل توجهی است.

وی با تاکید بر اینکه فاضلاب کشور در حال افزایش است، اضافه کرد: فاضلاب به موضوع زیست محیطی نگران‌کننده‌ای در جامعه تبدیل شده است و دفع این فاضلاب‌ها و استفاده از پساب مساله مهمی برای کشور است.

وزیر نیرو ادامه داد: از 25 سال گذشته تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه آب و فاضلاب انجام شده است که به برکت این فعالیت‌ها نزدیک به 42 درصد از کل جمعیت شهری زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارند اما تا رسیدن به دفن تمام فاضلاب‌های شهری باید راهی طولانی را دنبال کنیم.

وی از احداث 76 تصفیه‌خانه و تصفیه فاضلاب 50 شهر جدید خبر داد و گفت: با این اقدام نزدیک به 5 میلیون نفر از جمعیت شهرها زیر پوشش قرار می‌گیرند و شاخص بهره‌مندی از تصفیه‌خانه‌ها به 9 درصد افزایش می‌یابد.

وزیر نیرو در ادامه از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی برای بهبود وضعیت آب استان قم یاد کرد وافزود: در تصفیه‌خانه فاضلاب قم از بالا‌ترین فناوری‌ها استفاده شد و لجن تولید شده حتی برای تولید برق استفاده می‌شود و ۷۰ درصد برق فرایند را خود تصفیه خانه تأمین می‌کند و از لجن خشک شده در مصارف کشاورزی استفاده می‌شود.

چیت‌چیان ادامه داد: اکنون طرح‌های آب‌رسانی در استان‌های مختلف کشور افتتاح و فعالیت مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی احیا می‌شود که به برکت این اقدامات بیش از 2 میلیون نفر از روستاییان و 31 میلیون نفر از جمعیت شهرها می‌توانند از آب شرب مطلوب استفاده کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied