شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

سامانه بارشی از شدتش کاسته می‌شود | شدت بارش در این استان ها

امروز سه‌شنبه، ۲۲ اسفند بارش در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد شدت بارش در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است.

سامانه بارشی از شدتش کاسته می‌شود | شدت بارش در این استان ها

به گزارش شمانیوز؛ سامانه بارشی جدید روز گذشته وارد کشور شد و طبق گفته کارشناسان هواشناسی، اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی از کشور خارج می شود. بنابر پیش‌بینی‌های هواشناسی چهارشنبه و پنجشنبه جوی آرام همراه با روند افزایشی دما در کل کشور برقرار خواهد بود.

کارشناسان با توجه به احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، در جنوب احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آسیب به ماشین‌آلات کشاورزی و احتمال آسیب به نهال و درختان آسیب‌پذیر‌‌ توصیه کرده‌اند که شهروندان در مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر بپرهیزند و به مواردی چون مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها، انتقال محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به مکان‌های مسقف توجه کنند.

علاوه بر بارش‌ها، امروز در مناطقی از کشور هم شاهد خیزش گرد و غبار هستیم. بنابر اعلام سازمان هواشناسی این پدیده جوی امروز سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب و شرق خراسان رضوی را در بر می‌گیرد و منجر به خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت‌وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل خواهد شد. به همین دلیل هم توصیه شده است که شهروندان احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را مد نظر قرار دهند.

آسمان پایتخت هم امروز، سه‌شنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزس باد شدید قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و ‌چهارشنبه ( ۲۳ اسفند) صاف به تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied