شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

شیراز پایتخت صنایع دستی کشور است

استاندار فارس گفت: راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم صنایع دستی و همچنین تعاونی تولید و اشتغال در نقاط مختلف استان ضرورت دارد..

شیراز پایتخت صنایع دستی کشور است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد هادی ایمانیه، در اجلاسیه شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: بسیاری از تولید کنندگان صنایع دستی توان اجاره مکان‌های تجاری را ندارند و می‌توان با راه‌اندازی بازارچه‌های موقت و هفتگی از صنایع دستی حمایت بیشتری کرد.

وی ادامه داد: سازمان های بیمه گر نیز نسبت به ارایه پوشش های حمایتی برای فعالان حوزه صنایع دستی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: افزون بر ۸۰ نوع صنایع دستی در استان تولید می‌شود که در این زمینه شیراز را می توان پایتخت انواع صنایع دستی کشور دانست.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود از کارکنان دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها دعوت کرد تا با راه‌اندازی تعاونی‌های اشتغال و تولید، نسبت به ایجاد ارزش افزوده و حمایت از اقتصاد خانوار اقدام کنند.

او افزود: با سپرده‌های حداقلی کارکنان و تجمیع آنه در قالب تعاونی های اداری، می توان گام‌های موثری در زمینه حذف واسطه‌ها برداشت که منافع آن نیز نصیب اعضای تعاونی می‌شود.

وی گفت: همچنین با سرمایه‌های تعاونی می‌توان نسبت به راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل اقدام کرد و به موازات آن از هدر رفت سرمایه‌های مردمی در بازارهایی نظیر بازار ارز نیز پیشگیری کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی