شمانیوز
شما نیوز

طرح تسریع در امور پذیرش بیماران نیازمند "پت اسکن" در بیمارستان شریعتی تهران

مسئول سامانه مجازی پذیرش بیماران نیازمند به خدمات PET/CTبیمارستان شریعتی در تشریح طرح تسریع در امور پذیرش بیماران نیازمند این خدمت، گفت: تاکنون ۱۲۰۰ بیمار داخلی و ۵۰ بیمار خارجی از طریق این سامانه پذیرش شده‌اند.

به گزارش شمانیوز:درپی برگزیده شدن طرح تسریع در امور پذیرش بیماران نیازمند به خدمات PET/CT بیمارستان شریعتی در فصل نخست جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه، مختاری مسئول این طرح به بیان چگونگی راه‌اندازی این سامانه پرداخت و گفت: پت اسکن بیمارستان شریعتی از فروردین سال ۹۳ راه‌اندازی شد و چون تنها مرکز دولتی ارائه دهنده این خدمت در کشور است، بیماران بسیاری از سراسر کشور به آن مراجعه می‌کنند .

وی با اشاره به فرآیند انجام پت اسکن گفت: ابتدا بیماران باید مدارک خود را حضوری می‌آوردند تا پزشکان امکان انجام پت اسکن را بررسی کنند و پس از تأیید دوباره یک ماه بعد برای انجام آن مراجعه می‌کردند و درنهایت جواب اسکن نیز حضوری در اختیارشان قرار می‌گرفت. به ‌این ‌ترتیب یک بیمار سرطانی با همراهان خود حدود شش سفر بین شهری داشت .

مختاری، هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضای آرام و مطمئن برای بیماران و آسان‌تر شدن فرآیند پذیرش دانست و افزود: بارها شاهد بیمارانی بودم که در فصل‌های گرم و سرد سال برای استفاده از این خدمت مجبور بودند در فضای سبز مقابل بیمارستان چادر بزنند و این رفت‌وآمدها علاوه بر هزینه بسیاری که بر دوش آنان می‌گذاشت و شرایط نامناسبی که برای مراقبت از بیماران سرطانی ایجاد می‌کرد، موجب معطلی و صرف وقت زیاد آنان هم می‌شد ازاین‌رو به ذهنم رسید که این پروسه را به ‌نوعی حذف کنم .

وی افزود: در نتیجه سایتی راه‌اندازی کردم که بیماران می‌توانند اسناد و مدارک پزشکی خود را از طریق آن ارسال کنند و پس از تأیید اندیکاسیون انجام پت اسکن توسط اساتید به آنان نوبت داده می‌شود تا در همان روز، مراجعه کنند و سپس نتیجه برایشان ارسال می‌شود .

مسئول طرح نوآورانه، با اشاره به مسائلی که در اجرای این طرح وجود داشت، افزود: طبیعی است شروع هر کاری با مخالفت‌هایی همراه است. برای راه‌اندازی این سامانه نیز با کمک دکتر امامی و دکتر افتخاری فرمی را طراحی کردم که با توجه به آن و اسنادی که همراه آن ارسال می‌شود، پزشکان بتوانند تشخیص‌های لازم را داشته باشند. این فرم را با هماهنگی رییس بخش در سایت مرکز قرار دادم .

وی با اشاره به پذیرش اینترنتی یکهزار و ۲۰ بیمار تاکنون افزود: هر چند این طرح بدون هیچ گونه هزینه‌ای عملی شد، ولی فواید زیادی از جمله کاهش حداقل ۶۰۰۰ سفر بین استانی را داشت و بیماران می‌توانند در محیط آرام خانه و بدون دغدغه‌های دیگر مانند صرف هزینه، ایستادن در صف‌های طولانی نوبت و ... پذیرش شوند .

مختاری اجرای این طرح را در توسعه توریسم درمانی مؤثر دانست و افزود: حدود ۵۵ بیمار خارجی از کشور عراق پذیرش شدند. پیش ‌از این بیماران عراقی به سوریه و ترکیه می‌رفتند، چون نمی‌توانستند چندین بار به این مرکز مراجعه کنند. ولی با راه‌اندازی این سامانه می‌دانند که حداکثر به مدت دو روز در ایران خواهند بود .

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی با اشاره به یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح گفت: با کاهش مراجعه حضوری بیماران، پرسنل می‌توانند رسیدگی بهتری به متقاضیان دیگر داشته باشند و حقوق بیماران حضوری نیز باکیفیت بهتری رعایت می‌شود .

وی در جمع‌بندی سخنان خود به ارزیابی جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه پرداخت و گفت: اینکه یک نفر مانند دکتر ترابی در روزمرگی‌های کاری به افراد می‌گوید به دنبال خلق ایده‌های جدید و نوآوری باشید تا شرایط را بهتر کنید، بسیار قابل ‌ستایش است. البته من برای شرکت در جشنواره این طرح را ارائه نکردم و صرفاً هدفم رعایت حقوق بیماران بود. منبع:ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied