شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معرفی انواع دستگاه خوشبو کننده هوا

برای افزایش طراوت هوای منزل راه های بسیاری وجود دارد . استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا یکی از بهترین راه های ایجاد هوای خوش ، دلپذیر و با طراوت در فضای مورد نظر می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع دستگاه خوشبو کننده هوا با ما همراه باشید...

معرفی انواع دستگاه خوشبو کننده هوا

برای افزایش طراوت هوای منزل راه های بسیاری وجود دارد . استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا یکی از بهترین راه های ایجاد هوای خوش ، دلپذیر و با طراوت در فضای مورد نظر می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع دستگاه خوشبو کننده هوا با ما همراه باشید...

 

معرفی انواع دستگاه خوشبو کننده هوا

انواع دستگاه خوشبو کننده هوا توسط شرکت های مختلف تولید شده و به بازار عرضه می شوند ، هر کدام از دستگاه های خوشبو کننده هوا دارای ویژگی های خاص هستند .

  • دستگاه اسپری گرد پاش
  • دستگاه مرطوب کننده و خوشبوکننده
  • دستگاه بخار ساز
  • دستگاه گرم کن
  •  

دستگاه خوشبو کننده گرم کن

همان طور که از نامش پیداست دستگاه خوشبو کننده هوا گرم کن برای گرم کردن آب حاوی اسانس از گرما استفاده می نماید ، این دستگاه آب حاوی اسانس را به گاز تبدیل کرده و وارد فضای مورد نظر می کند . دستگاه خوشبو کننده گرم کن با استفاده از برق ، حرارت شعله و یا شمع کار می کند . برای خوشبو کردن هوای داخل ماشین استفاده از این دستگاه بسیار مناسب است . خودرو با محدودیت فضا مواجه است و نمی توان از دستگاه های بزرگ خوشبو کننده در ماشین استفاده نمود . خوشبو کننده های گرم کن در فضاهای کوچک عملکرد بهتری دارند و برای محیط های کوچک بسیار مناسب می باشند . اما بهتر است بدانید گرما بر روی خواص مفیدی که اسانس های روغنی دارند تاثیر گذار می باشد به همین برخی افراد استفاده از دستگاه خوشبو کننده گرم کن را مناسب نمی دانند .

 

دستگاه های خوشبو کننده تبخیری یا بخار ساز

دستگاه های خوشبو کننده بخار ساز  و دست خشک کن از یک فن برای برای خوشبو کردن فضا استفاده می کنند . فن موجود در دستگاه اسانس را جذب کرده و در فضا پخش می کند . برخی از خوشبو کننده ها جنبه تزئینی دارند و معمولا در مغازه ها یا خودرو ها مشاهده می شوند . در این نوع خوشبو کننده ها از هیچ نوع منبع گرمایی یا فنی استفاده نمی شود . و اسانس مورد نظر به طور طبیعی بخار شده و در فضا پخش می شود .

 

دستگاه های دارای اسپری گرد پاش

این نوع دستگاه خوشبو کننده هوا به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین دستگاه ها شناخته شده است . این دستگاه برای پخش رایحه و عطر در فضا به آب و گرما نیازی ندارد . و با استفاده از اسپری ، اسانس مورد نظر به ذرات بسیار ریز مانند گرد تبدیل شده و بدین ترتیب به راحتی در فضا پخش می شود . نقاط قوت دستگاه های دارای اسپری گرد پاش عبارتند از :

  1. با استفاده از یک دکمه شروع به کار می کند .
  2. مستقیما به مخزن اسانس متصل می شود .
  3. به هیچ گونه آب و تنظیمات خاصی نیاز ندارد .
  4. با فلظت بالا اسانس را در فضا پخش می کند .
  5. براحتی در شب می توان از آن استفاده نمود زیرا هیچ گونه چراغ و نوری ندارد .
  6. دارای دکمه تنظیم زمان می باشد .

نقاط ضعف دستگاه هایی  که دارای اسپری گرد پاش می باشند عبارتند از :

  1. در حین اسپری کمی صدا تولید می کند و کاملا بی صدا و سایلنت نمی باشد .
  2. از دیگر خوشبوکننده ها گران تر می باشد .
  3. به دلیل اتصال مستقیم اسپری به مخزن اسانس ، اسانس زود تمام می شود .
  4.  

دستگاه های بخور و خوشبو کننده هوا

عملکرد این دستگاه کاملا مشابه دستگاه های ذکر شده می باشد . تنها تفاوتی که دستگاه بخور و خوشبو کننده هوا با دستگاه های دیگر دارد این است که این دستگاه از آب و اسانس استفاده می کند . و در نهایت بخار سردی که از ترکیب آب و اسانس ایجاد شده است را در فضا پخش می کند . در حقیقت این دستگاه همان دستگاه بخور معمولی می باشد که به عنوان مرطوب کننده هوا مورد استفاده قرار می گیرد و در فصل زمستان کاربرد بسیار زیادی دارد . نقاط قوت دستگاه های بخور و خوشبو کننده هوا عبارتند از :

  1. قیمت مناسب
  2. تنوع در شکل ، اندازه و طرح
  3. عدم استفاده از گرما
  4. دارای مخزن آبی با گنجایش بالا
  5. دستگاهی چند منظوره می باشد .

نقاط ضعف دستگاه های بخور و خوشبو کننده هوا عبارتند از :

  1. نمی توان از ترکیب چند عطر در آن استفاده نمود .
  2. برای کار کردن حتما به آب نیاز دارد .
  3. به اندازه دستگاه های اسپری دار موثر نمی باشد .

برای اطلاع از قیمت دستگاه خوشبو کننده هوا ، دست خشک کن ، جاروبرقی صنعتی ، دستگاه واکس کفش ، مایع ریز ، چرخ فروشگاهی ، آب سرد کن و... می توانید به وب سایت صنعت شرق مراجعه نمایید .

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied