شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

مقاصد محبوب گردشگری در نوروز

سفر همیشه یکی از علاقه مندی های مردم ایران در تعطیلات نوروزی است. اگرچه ایران به خودی خود جزو مقاصد گردشگری محسوب می شوند و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد، اما سفر به کشورهای خارجی و کسب تجارب جدید همراه با آشنایی با فرهنگ ها و آدام و رسوم مختلف است. به همین دلیل همواره سفر به خارج از ایران در تعطیلات نوروز طرفداران بسیاری دارد. در ادامه همراه با آرزوی سفر با برخی از این مقاصد گردشگری محبوب آشنا خواهیم شد.

مقاصد محبوب گردشگری در نوروز

سفر به ترکیه در نوروز

کشور ترکیه با آب و هوای مدیترانه ای هر ساله، یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. این کشور که در همسایگی ایران قرار گرفته در رده ششم گردشگر پذیر ترین کشورهای دنیاست و در تعطیلات نوروز بیشترین گردشگران را از ایران دارد. جالب است بدانید که در ترکیه نیز مانند ایران، هرساله جشن نوروز را با نام نوروز سلطانی و در نهم مارس جشن میگیرند.

 

استانبول :

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه و از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان در تعطیلات نوروز است. در فصل بهار آب و هوای مساعد و معتدلی دارد و یک مرکز خرید بزرگ بین‌المللی محسوب می‌شود، اما اگر به قصد خرید به این شهر سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم در چند روز آغازین فروردین خرید نکنید، زیرا در اول فصل بهار قیمت ها در مراکز خرید بالاتر است. واحد پول کشور ترکیه لیر است و این واحد پولی از دلار و یورو کم ارزش تر است، بنابراین استانبول یکی از ارزان ترین مقاصد برای سفر های خارجی نوروزی محسوب می شود، این کشور همزمان با مناسبت های جهانی و با برگزاری فستیوال های بین المللی و نوروزی گردشگران فراوانی را جذب میکند.

فاصله کوتاه زمانی ایران تا مقصد استانبول یکی دیگر از دلایلی است که این سفر را از نظر زمان و هزینه مقرون به صرفه می کند.

cb445a78-6fd2-429c-a8ee-9a482308b914

آنتالیا

یکی دیگر از شهر های کشور ترکیه که از مقاصد گردشگری در نوروز به حساب می آید، شهر ساحلی آنتالیا است. این شهر به وسعت استانبول نیست و با این که مراکز خرید بزرگی دارد، نمی‌تواند مانند استانبول یک مرکز تجاری و خرید به حساب بیاید. جاذبه های تاریخی این شهر نیز به نسبت استانبول بسیار کم است و در واقع به نوعی یک شهر تفریحی است که هتل های لوکسی را در خود جای داده است. بهار بهترین فصل برای سفر به آنتالیا است زیرا گرما و شرجی هوا به اندازه تابستان آزار دهنده نیست و میتوان از تفریحات آبی  نیز لذت برد.

جشن های نوروزی،کنسرت و مهمانی های ایرانی نیز به دلیل همزمان شدن با نورورز در این شهر برگزار می‌گردند و به همین دلیل تور ترکیه در تعطیلات نوروز میتواند سفر خوب و خاطره انگیزی برای شما باشد.

تایلند

تایلند با طبیعت بینظیرش سالانه علاقه مندان زیادی را در فصل بهار به خود جذب میکند. سه شهر پوکت، پاتایا و بانکوک از مهم ترین مقاصد گردشگران در این کشور است.

4e896914-86f4-48f4-baef-e5324bb3ed28

پوکت

یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای تایلند، شهر پوکت است. این شهر ساحلی به یکی از قطب های صنعت گردشگری تبدیل شده است و بزرگترین جزیره و مهم ترین مقصد گردشگردی در آسیا محسوب می‌شود. حدود 70 درصد از این جزیره منحصر به فرد را بخش های کوهستانی تشکیل داده است و جنگل های انبوه آن مانند بهشتی رویایی است. پوکت به همراه جزیره سامویی یا "بهشت امن" با 228 کیلومتر مربع وسعت در سال های اخیر در بین جزایر محبوب آسیا قرار گرفته است و یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل بهار و تابستان است.

پوکت یک منطقه استوایی است و در فصل تابستان آب و هوای گرمی دارد ،بنابراین فصل بهار و ایام نوروز بهترین زمان برای سفر به این جزیره است. موج سواری ، قایقرانی و غواصی، از جمله تفریحات مناسب در این مقصد گردشگری است.

تور پوکت یکی از پر طرفدار ترین تورهای گردشگری در آسیا است و سفر به این شهر میتواند یکی از بهترین تجربه های شما باشد.

523e3be9-4192-4092-bc37-d4347f89a841

پاتایا

دومین شهر گردشگر پذیر و بزرگ تایلند پاتایاست که علاوه بر تاریخچه ی شگفت انگیزش ،فرهنگی غنی و جاذبه های طبیعی نیز دارد. مردم پاتایا علاوه بر زبان تایلندی  به زبان های دیگر مانند انگلیسی نیز صحبت میکنند. در گشت و گذار در بازارهای محلی و کوچک این شهر باید از واحد پول تایلند یا همان بات استفاده کنید و اگر دلار یا یورو همراهتان باشد به جز هتل و مراکز خرید بزرگ در سایر شرایط مجبور به تبدیل آن به بات خواهید شد که این کار با وجود صرافی در برخی از هتل ها و فرودگاه های شهر و کشور ممکن است.

بازار شناور پاتایا، سرزمین یخی جادوییسیام پاتایا، باغ وحش ببر سیراچا و پارک آبی رامایانا از جمله مراکز تفریحی پاتایا و مرکز خرید مایک پاتایا، مرکز خرید رویال گاردن پلازا پاتایا و مرکز خرید سنترال مارینا پاتایا هم از جمله مراکز خرید مهم در این شهر ساحلی هستند.

روسیه

این کشور شگفت انگیز با توجه به تاریخ و فرهنگ و جاذبه های گردشگری مهم و تاریخی که دارد در تمامی فصول سال گرشگرپذیر است و  با وجود آب و هوای سردش در زمستان هم گردشگران زیادی را به خود دیده است.

ce614fb3-0d20-4e74-89fb-f8103a43f948 (1)

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری اروپا به حساب می آید و به همین منظور برنده جایزه جهانی صنعت گردشگری شده است.

این شهر بزرگترین موزه فرهنگی و هنری دنیا را در خود جای داده است و از نظر تاریخچه شکل گیری و فرهنگی بسیار غنی است.

سن پترزبورگ از محبوب ترین شهرهای دنیاست و  با توجه به قرارگیری در عرض جغرافیایی، آب و هوای نسبتا معتدلی دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و تابستان است زیرا تمام پارک ها آب نماها و قصر ها فعال و دسترسی آنها برای عموم آزاد است.

در زمان اوج سفرها در فصل های خوش آب و هوا هزینه های اقامت در سن پترزبورگ بالاتر از معمول است. اما اگر به تاریخ و هنر و فرهنگ علاقه مند هستید تور روسیه و سفر به سن پترزبورگ میتواند انتخاب و تجربه ی مناسبی برایتان باشد.

8233b943-4efb-44a5-8cc0-d386a6806464

مسکو

مسکو پایتخت روسیه و یکی از اسرارآمیز ترین مقاصد گردشگری است که گردشگران زیادی سفر خود را از این شهر آغاز می‌کنند. مناطق گردشگری در هر نقطه از شهر قرار دارد و میدان سرخ به عنوان بزرگترین میدان شهر به همراه جاذبه های گردشگری اطراف خود میتوانند ساعت ها از زمان شما را برای گشت و گذار بگیرند.

تاریخ و هنر حتی در ساخت متروهای این شهر نفوذ کرده و طراحی برخی از ایستگاه های مترو حیرت انگیز است.

اگر به موسیقی و هنر علاقه مند هستید تماشای تئاتر در مسکو میتواند از لذت بخش ترین تفریحات شما در این شهر باشد . همچنین مراکز خرید بزرگ  با برند های بین المللی میتوانند علاقه مندان به خرید را راضی نگه دارند .

بهترین زمان برای تور مسکو ، فصل بهار و ماه‌های آوریل و می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) است، زمانی که دمای هوا متعادل تر است و به ۱۰ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و خورشید در ساعت‌های موثری از روز به شهر می‌تابد و همچنین هزینه اقامت در هتل های شهرهنوز به اوج خود نرسیده است.

سفرهای نوروزی به دلیل استقبال زیاد گردشگران در تعطیلات بهتر است از قبل برنامه ریزی شود و انجام امور مربوط به رزرو تور در زمان درستی صورت پذیرد تا از هماهنگی و کیفیت بالاتری برخوردار باشد ،برای انجام این امور و کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای نوروزی میتوانید با کارشناسان فروش آژانس آرزوی سفر پارسیان در ارتباط باشید .

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسولیتی بابت آن ندارد ..... 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی