شمانیوز
شما نیوز

عوارض بی‌حسی موضعی در جراحی‌ها ۱۶ برابر کمتر از بیهوشی است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):یک متخصص بی‌هوشی گفت: استفاده از روش بی‌حسی اسپینال (موضعی) در مادرانی که به روش سزارین زایمان انجام می‌دهند یا برای جراحی‌های دیگر، 16 برابر نسبت به بیهوشی برای مادران عوارض کمتری دارد.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،سید‌خلیل پسته‌ای در مورد تاثیر بیهوشی بر عملکرد حافظه گفت: یکی از هدف‌های بیهوشی از بین بردن حافظه موقت است چون اگر بیهوشی هنگام جراحی شکل‌ بگیرد و فرد همچنان حافظه موقتش فعال باشد این بیهوشی موفق نیست.

وی در پاسخ به اینکه برخی ادعا می‌کنند که پس از بیهوشی‌های ناشی از جراحی دچار فراموشی‌های جزئی می‌شوند گفت: اینکه بیهوشی بر حافظه بلند‌مدت اثر سوء می‌گذارد تا به حال اثبات نشده ولی تحقیقات مختلفی در این زمینه در حال انجام است و در آمارهای موجود تا به حال موردی که نشان دهد حافظه بلند مدت افراد آسیب دیده نداریم.

پسته‌ای در پاسخ به اینکه بیهوشی چه خطراتی می‌تواند داشته باشد گفت: در افراد مسن ممکن است به دلیل فشار خون یا نوع مجاری تنفسی که لوله‌گذاری برای بیهوشی را مشکل می‌کند بی‌حسی موضعی را توصیه می‌کنیم چرا که عوارض آن به مراتب از بیهوشی کمتر است.

وی گفت: همچنین در مادرانی که به روش سزارین زایمان می‌کنند یا جراحی‌های دیگر استفاده از روش بی‌حسی اسپینال (موضعی) 16 برابر نسبت به بیهوشی کامل عوارض کمتری دارد.

این متخصص بیهوشی در پاسخ به اینکه آیا تزریقات نخاعی برای بی‌حسی هم ممکن است عوارض چون کمردرد برای افراد به جا بگذارد گفت: ثابت شده که کمردرد هیچ ارتباطی با تزریق برای بی‌حسی موضعی ندارد و فردی که با استفاده از بی‌حسی موضعی زایمان می‌کند و کمردرد دارد ربطی به بی‌حسی ندارد ولی افرادی که در ستون فقرات ناهنجاری دارند ممکن است با مشکل مواجه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied