شمانیوز
شما نیوز

با حضور احمدی‌نژاد و قالیباف انجام شد

اهتزاز بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در تهران/حاشیه های مراسم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):بزرگترین و بلندترین پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ظهر جمعه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در تهران به اهتزاز درآمد.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز جمعه با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار وحیدی وزیر دفاع، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قسمت غربی باغ موزه دفاع مقدس به اهتزاز درآمد.

بر این اساس صفحه محل استقرار این پرچم که سومین پرچم بزرگ جهان است، در یکی از مرتفع ترین قسمت های بوستان طالقانی واقع شده که شامل برج پرچم، مسیر، پل دسترسی، تجهیزات جانبی و محل استقرار کادر فنی است.

هم اکنون ارتفاع برج پرچم به 150 متر رسیده و وسعت آن هزار متر مربع است.

همچنین از تجهیزات به کار رفته در آن می توان به سامانه نگه دارنده و بالابر پرچم، دوربین ضدلغزش، دستگاه هواسنج، صاعقه گیر و چراغ هشدار هواپیما اشاره کرد.

در این مراسم همچنین احمدی نژاد و قالیباف به شهدای گمنام مدفون در کنار باغ موزه دفاع مقدس ادای احترام کردند و قرار است مزار این شهدا گلباران شود.

مراسم یاد شده به همت باغ موزه دفاع مقدس و شهرداری تهران برگزار شده است.

قالیباف شهردار تهران، احمدی نژاد رئیس جمهور و فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم در ایران

حاشيه هاي مراسم

* در حالی بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در پایتخت و در باغ موزه دفاع مقدس برافراشته شد که طول میله پرچم 150 متر، وزن میله 250 تن و مساحت پرچم هزار مترمربع است.

* مسئولان و مدیران شهری تمهیداتی را برای برافراشته شدن این پرچم در نظر گرفته بودند به طوریکه در قسمت ابتدایی لوله پرچم امکانات تصویر برداری و هواشناسی تأمین شده است.

* در ابتدای مراسم و به محض ورود رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران به استقبال احمدی نژاد آمده و با در آغوش گرفتن او و روبوسی، وی را برای حضور در مراسم همراهی کرد.

در این مراسم علاوه بر حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، مهمانان دیگری نیز دعوت شده بودند که از آن جمله می توان به حضور سردار فیروزآبادی، سردار وحیدی وزیر دفاع، مهدی چمران رئیس شورای شهر، مرتضی طلایی و حسن بیادی اعضای شورای شهر، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ایازی سخنگوی شهرداری تهران و علی فضلی اشاره کرد.

* به هنگام برافراشته شدن پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران در ارتفاعات پارک جنگلی طالقانی همه مهمانان به احترام پرچم کشورمان ایستادند.

* پس از به اهتزاز در آمدن کامل پرچم جمهوری اسلامی ایران در باغ موزه دفاع مقدس، احمدی نژاد به همراه قالیباف برای بازدید از پله بالا رفته و از نزدیک شاهد برافراشته شدن پرچم شدند.

* در پایان این مراسم احمدی نژاد در جمع شهروندان تهرانی قرار گرفت و با آنها به گپ وگفت پرداخت ضمن اینکه شهردار تهران نیز از حضور رئیس جمهور در این مراسم تقدیر ویژه کرد.

مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم در ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied