شمانیوز
شما نیوز

انتقاد اصناف از عدم همکاری شهرداری سنندج

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):دغدغه های اصناف و واحدهای صنفی در کردستان که همواره در عرصه های مهم نقش تاثیرگذاری را ایفا کرده اند بیشتر مربوط به دو حوزه تعامل شهرداری و همچنین اداره کل امور مالیاتی است و به همین دلیل بیان این دو دغدغه طی چند سال اخیر همواره در نشست های مدیران دولتی با مسئولان اتحادیه ها و مجامع صنفی در این استان مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از مهر ، سالار مرادي نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي در جريان نشست دو ساعته با شماري از روساي اتحاديه ها و مجامع امور صنفي سنندج به دغدغه هاي اين قشر گوش داده و خواستار توجه بيشتر مديران استان در راستاي تعامل با اصناف در كردستان تاكيد كرد.

در اين نشست كه با حضور مدير كل صنعت، معدن و تجارت كردستان به همراه معاونين وي و همچنين مدير كل امور مالياتي استان برگزار شد، روساي اتحاديه ها و همچنين روساي دو مجمع توزيعي خدماتي و توليدي خدماتي سنندج به بيان بخشي از مشكلات حوزه فعاليت هاي خود پرداخته و خواستار توجه بيشتر مسئولان و مديران دولتي نسبت به اين مسائل شدند.

فرهاد عزت پور رئيس مجمع صنفي توليدي سنندج و عضو شوراي اصناف كشور با تقدير از برگزاري اين نشست، عنوان كرد: ارتباط بيشتر نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و اصناف در راستاي رسيدگي به مشكلات و دغدغه هاي اين قشر از اهميت زيادي برخوردار است و انتظار مي رود كه اين روند با جديت هرچه بيشتر از سوي دو طرف دنبال و پيگيري شود.

وي با بيان اينكه اصناف و واحدهاي صنفي استان كردستان در هر شرايطي بهترين همراه در مناسبت هاي ملي و ديني بوده اند، عنوان كرد: رفع مشكلات و دغدغه هاي اصناف در حوزه هاي مختلف از جمله مطالبات به حقي است كه انتظار مي رود با جديت بيشتر اين موارد از سوي مديران دولتي مورد رسيدگي قرار گيرد.

عضو شوراي اصناف كشور يكي از مهمترين مشكلات اين صنف را مسائل مالياتي عنوان كرد و افزود: متاسفانه وضعيت كنوني اخذ ماليات ها در استان كردستان مشكلات جدي براي اصناف به وجود آورده است و انتظار مي رود كه با پيگيري هاي نماينده مردم سنندج در مجلس شوراي اسلامي شاهد رفع اين مشكل در كوتاهترين زمان ممكن باشيم.

در ادامه اين نشست رضا حميدي فر رئيس مجع امور صنفي توزيعي و خدماتي سنندج نيز با اشاره به نياز اصناف براي برگزاري نشست هاي اين چنين عنوان كرد: برگزاري اين نشست ها زمينه لازم را براي بيان دغدغه هاي اصناف فراهم كرده و بر همين اساس نمايندگان مردم نيز مي توانند اين مشكلات و كمبودها را مورد پيگيري قرار دهند.

وي نيز با اشاره به مشكلات مالياتي اصناف و بازاريان در استان كردستان گفت: در اين بخش مشكلاتي وجود دارد و گاهي اوقات مشاهده مي شود كه متاسفانه سلايق افراد جايگزين قوانين شده و در نتيجه شماري از واحدهاي صنفي ما هم به دليل اين ناهماهنگي ها با مشكلات و نارسايي هاي مواجه مي شوند و به همين دليل بايد اين موضوع به صورت ريشه اي و براي هميشه حل شود.

حميدي فر ضمن تقدير از مدير كل امور مالياتي استان كردستان اظهار داشت: اولين انتظار ما به عنوان نماينده اصناف استان اين است كه با رايزني و همچنين نظارت بهتر زمينه براي ارائه كمك هاي بهتر به اين قشر فراهم شود چرا كه حمايت از اصناف دستاوردها و نتايج خوبي را براي تمام اقشار جامعه به دنبال دارد.

در ادامه اين نشست كه با حضور نزديك 20 رئيس اتحاديه در حوزه هاي مختلف كاري از جمله خوار و بار فروشي، كيف و كفش، مشاورين املاك مسكن، مشاورين خريد و فروش ماشين، ميدان ميوه و تره بار، خرازي، مرغ و تخم مرغ فروشي، پارچه فروشي و ... برگزار شد هر كدام از اعضا به بيان مشكلات كاري خود پرداختند.

يكي از مباحث اصلي كه بارها از سوي مسئولان اتحاديه هاي صنفي سنندج مطرح شد مربوط به مباحث مالياتي بود و اعضا حاضر در اين نشست خواستار دقت بيشتري در امر پرداخت ماليات بوده و از نماينده سنندج، مديركل صنعت، معدن و تجارت به همراه مديركل امور مالياتي كردستان درخواست كردند كه در اين زمينه به اصناف كمك كنند.

رئيس اتحاديه كيف و كفش سنندج در اين رابطه عنوان كرد: در حالي كه طي دو سال اخير بازار رونق چنداني نداشته است ولي متاسفانه ميزان ماليات هاي پرداختي از سوي واحدهاي صنفي چند برابر شده است و اين روند باعث بروز مشكلات جدي و همچنين وارد شدن ضرر و زيان به اصناف شده است.

يكي ديگر از روساي اتحاديه هاي صنفي ضمن انتقاد از همكاري و تعامل شهرداري سنندج با اصناف عنوان كرد: متاسفانه شهرداري نيز در خصوص ارائه مجوزهاي لازم همكاري مناسبي با ما ندارد و انتظار ما اين است كه تمام اين مشكلات به مديران و مسئولان مربوطه انتقال داده شود و آنها براي رفع اين مشكلات برنامه ريزي داشته باشند.

كمك به اصناف براي احداث ساختمان اصناف، ايجاد شهرك اختصاصي اصناف براي ساماندهي هاي شغل هاي مختلف در قالب اين شهرك، مباحث مربوط به بيمه اصناف، بانك اصناف و تاسيس صندوق اعتباري ويژه واحدهاي صنفي و حمايت هاي بيشتر مديران و مسئولان از اصناف از ديگر خواسته هاي مطرح شده در اين نشست بود.

در ادامه اين نشست مديركل صنعت، معدن و تجارت استان كردستان نيز طي سخناني از همكاري و تعامل بسيار خوب اصناف با دولت در راستاي اجراي طرح هاي مختلف در اين استان تقدير كرد و افزود: اصناف در كردستان در تمام شرايط به ويژه در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها همكاري خوبي با دولت داشتند و بايد قدردان اين عزيزان بود.

پيمان اسراري عنوان كرد: خوشبختانه هم اكنون شرايط آرام و با ثباتي بر بازار استان كردستان حاكم است كه بدون شك اين مهم نتيجه اقدامات خود اصناف است و بايد گفت كه در طول دو سال اخير كمترين مشكلات را در حوزه اصناف استان كردستان شاهد بوده و بايد در راستاي ايجاد اين فضاي مناسب از اصناف استان به نحوي شايسته تقدير كرد.

سالار مرادي نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي با اظهار رضايت از برگزاري اين نشست عنوان كرد: برگزاري نشست هاي اين چنين با فعالان بازار و اصناف كردستان بهترين ظرفيت در راستاي ارتباط مستقيم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با مردم است و بايد زمينه را براي برگزاري نشست هاي اين چنين فراهم كنيم.

وي با بيان اينكه استفاده از توانمندي و شان اصناف و بازاريان در عرصه هاي مختلف يك نياز لازم و ضروري براي جامعه به شمار مي رود، يادآور شد: اصناف در هر شرايط زماني و مكاني نقش خود را به بهترين شكل ممكن ايفا كرده اند و به همين دليل مديران دولتي بايد در راستاي رفع مشكلات اين قشر برنامه ريزي بهتري را در دستور كار قرار دهند.

مديركل امور مالياتي استان كردستان نيز در بخش پاياني اين نشست با اشاره به آمادگي خود براي كمك به اصناف و بازاريان در استان كردستان اظهار داشت: ما در چارچوب قوانين و مقررات آمادگي لازم براي كمك به اصناف را داريم و در طي چند سال اخير نيز تلاش شده است كه اين حمايت ها به صورت جدي صورت گيرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی