شمانیوز
شما نیوز

دام فاقد پلاک‌گذاری در استان کرمان قاچاق است

مدیر‌کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به پلاک‌گذاری حدود ۷۰ هزار راس دام سنگین در استان کرمان گفت: حمل هرگونه دام فاقد پلاک‌گذاری در استان کرمان قاچاق است.

عباس سعیدی امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: 130 هزار دام سنگین در استان کرمان وجود دارد که 110 هزار راس دام در شمال و مابقی آن در جنوب استان کرمان مستقر است.
وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته کار هویت‌گذاری و پلاک‌گذاری دام‌های استان انجام شده است و همچنان ادامه دارد گفت: تا کنون پلاک‌گذاری حدود 70 هزار راس دام سنگین در استان کرمان انجام شده است.
مدیر‌کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه پلاک‌گذاری دام‌ها در کاهش قاچاق دام در استان بسیار موثر است افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات لازم با کاهش این اقدام در استان روبه‌رو شده‌ایم و باید هر چه سریعتر تامین اعتبار شود.
وی با اشاره به اینکه حمل هرگونه دام فاقد پلاک‌گذاری در استان کرمان قاچاق است خاطر‌نشان کرد: همه دامداران باید دام‌هایشان را پلاک‌گذاری کنند و از نظر ما دامی که پلاک‌گذاری نشده، از هر جا بار شده باشد، قاچاق است.
سعیدی با بیان اینکه حدود 11 هزار نفر شتر نیز در استان کرمان وجود دارد، افزود: برای هویت‌گذاری این شترها نیز به حداقل 200 میلیون تومان اعتبار نیازمندیم که در صورتی که بیماری از طریق شترهای قاچاق وارد شود، هزینه‌هایی بیش از این عدد به استان تحمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسیر و نحوه قاچاق دام در استان کرمان تغییر کرده است گفت: باید روش‌های جدید شناسایی و با هرگونه قاچاق دام در استان کرمان برخورد شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied