شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آشنایی با دانمارک، کشور معماری های خاص

دانمارک، کشوری که شبه جزیره یوتلند است که از مرکز قاره اروپای غربی به سمت شمال امتداد دارد و مجمع الجزایری متشکل از بیش از 400 جزیره در شرق شبه جزیره. یوتلند بیش از دو سوم مساحت کل کشور را تشکیل می دهد همین موضوع سبب طبیعت بی نظیر این دیار شده که در پی آن ایرانیان نیز علاقمند به خرید تور دانمارک و سفر به این کشور هستند.

آشنایی با دانمارک، کشور معماری های خاص

دانمارک، کشوری که شبه جزیره یوتلند است که از مرکز قاره اروپای غربی به سمت شمال امتداد دارد و مجمع الجزایری متشکل از بیش از 400 جزیره در شرق شبه جزیره. یوتلند بیش از دو سوم مساحت کل کشور را تشکیل می دهد همین موضوع سبب طبیعت بی نظیر این دیار شده که در پی آن ایرانیان نیز علاقمند به خرید تور دانمارک و سفر به این کشور هستند. در نوک شمالی آن جزیره وندسیسل-تی بت مساحت 4685 کیلومتر مربع قرار دارد که توسط آبدره لیم از سرزمین اصلی جدا شده است.

بزرگترین جزیره این کشور عبارت است از زلاند با 7031 کیلومتر مربع مساحت. دانمارک همراه با نروژ و سوئد بخشی از منطقه شمال اروپا به نام اسکاندیناوی هستند به همین خاطر عزیزانی که از ایران می خواهند تور اروپا خریداری کنند در بسیاری مواقع تورهای ترکیبی به صورت تور سوئد، دانمارک و نروژ را به دلیل موقعیت خوب آنها خریداری می نمایند. خوب است بدانید که تور دانمارک جزو تور ارزان اروپا به شمار می رود.

 پایتخت این کشور، کپنهاگ عمدتا در نیوزیلند واقع شده است. دومین شهر بزرگ، آرهوس، مرکز شهری اصلی یوتلند است و بی تردید از زیباترین شهرهای قاره اروپا به شمار می رود. دانمارک اگرچه از نظر قلمرو و جمعیت کوچک است، اما نقش مهمی در تاریخ اروپا ایفا کرده است. در دوران ماقبل تاریخ، دانمارکی‌ها و سایر اسکاندیناوی‌ها جامعه اروپایی را زمانی که وایکینگ‌ها غارتگری، تجارت و استعمار را انجام دادند، بازسازی کردند. در طول قرون وسطی، تاج دانمارک از طریق قدرت اتحادیه کالمار بر شمال غربی اروپا تسلط یافت. در قرون بعدی، دانمارک که بر اساس شرایط جغرافیایی به نفع صنایع دریایی شکل گرفت، اتحادهای تجاری در سراسر اروپای شمالی و غربی و فراتر از آن، به ویژه با بریتانیای کبیر و ایالات متحده ایجاد کرد. دانمارک با ایفای نقش مهمی در فرهنگ جهانی، نهادهای دولتی انسانی و رویکردهای مشارکتی و غیرخشونت آمیز را برای حل مشکلات توسعه داد.

این مقاله عمدتاً سرزمین و مردم قاره دانمارک را پوشش می دهد. با این حال خوب است بدانید که پادشاهی دانمارک جزایر فارو و جزیره گرینلند را نیز در بر می گیرد که هر دو در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده اند. هر منطقه از نظر تاریخ، زبان و فرهنگ متمایز است. حکومت داخلی در سال 1948 به فاروها و در سال 1979 به گرینلند اعطا شد، اگرچه سیاست خارجی و دفاع همچنان تحت کنترل دانمارک است.

دانمارک در مرز 68 کیلومتری یوتلند با آلمان مستقیماً به قاره اروپا متصل است. به غیر از این ارتباط، تمام مرزها با کشورهای اطراف دریایی است، از جمله مرزهای بریتانیا در غرب از طریق دریای شمال. نروژ و سوئد در شمال قرار دارند و با خطوط دریایی که دریای شمال را به دریای بالتیک متصل می کند از دانمارک جدا شده اند. از غرب به شرق، این گذرگاه ها Skagerrak، Kattegat و The Sound  نامیده می شوند. به سمت شرق در دریای بالتیک، جزیره دانمارکی بورنهولم قرار دارد. در سالهای اخیر به دلیل استقبال ایرانیان از تورهای ترکیبی این ناحیه تورهای حتی تور ایتالیا، دانمارک، آلمان نیز به صورت ترکیبی ارائه می شود.

دانمارک یک منطقه دشتی است که به طور متوسط بیش از 30 متر بالاتر از سطح دریا قرار ندارد. مرتفع‌ترین نقطه کشور که تنها به 173 متر می‌رسد، تپه جنگلی یدینگ در شرق مرکزی یوتلند است و از دیدنی ترین جاهای دانمارک به شمار می رود.

خطوط اصلی چشم انداز دانمارک در پایان دوران پلیستوسن (یعنی حدود 2600000 تا 11700 سال پیش) توسط به اصطلاح یخبندان Weichsel شکل گرفت. این توده یخبندان بزرگ به طور موقت در طی چندین دوره گرم‌تر بین‌استادی عقب‌نشینی کرد، اما بارها برای پوشاندن زمین بازمی‌گشت تا اینکه حدود 10000 سال پیش برای آخرین بار به شمال قطب شمال عقب‌نشینی کرد. در نتیجه، لایه‌های بی‌ثمر گچ و سنگ آهک که قبلاً سطح زمین را تشکیل می‌دادند، پوششی از خاک را به خود اختصاص دادند که با عقب‌نشینی ویچسل ایجاد شد و مورین‌های کم ارتفاع، تپه‌ای و به طور کلی حاصلخیز را تشکیل داد که مناظر مسطح در غیر این صورت را متنوع می‌کند.

یک مرز منظره که نمایانگر حد شدید یخ های اسکاندیناوی و بالتیک است که از آبدره نیسوم در ساحل غربی یوتلند به سمت شرق به سمت وایبورگ می رود و از آنجا به شدت به سمت جنوب و پایین ستون فقرات شبه جزیره به سمت Åbenrå و شهر آلمانی Flensburg حرکت می کند. فراتر از مرز دانمارک جبهه یخ به وضوح در تضاد بین منطقه مسطح غربی یوتلند، متشکل از ماسه‌ها و شن‌های پراکنده شده توسط آب‌های ذوب شده که از ورقه یخ در حال انقباض به سمت غرب می‌ریخت و دشت‌های لومی حاصلخیز و تپه‌های شرق و شمال دانمارک، که به‌طور قابل‌توجهی شن‌تر می‌شوند، مشخص شده است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب راهنمای سفر رایگان و آشنایی تخصصی تر با کشورهای مختلف اروپا به وبسایت ان پی کی مراجعه نمایید: https://www.npk.ir/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied