شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی مطرح شد؛

۵ هزار میلیارد تومان جذب منابع کشاورزی توسط سرمایه‌گذار

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۷ درصد رشد تولیدات در بخش کشاورزی کشور رقم خورده است، سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش را در سال‌های اول و دوم دولت سیزدهم مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

۵ هزار میلیارد تومان جذب منابع کشاورزی توسط سرمایه‌گذار

به گزارش شمانیوز، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی که با حضور سید‌جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گیل آبادی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه و صدرزاده مجری نمایشگاه بهمراه جمعی از فعالان و مسئولان این حوزه صبح امروز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر برگزاری یکپارچه نمایشگاه بخش کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال دریافت مجوز برای مدیریت یکپارچه نمایشگاه‌های بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به میزان تولید غلات در سال جاری زراعی، افزود: به طور متوسط ۱۷ درصد رشد تولیدات رقم خورد. بنابراین می‌توان گفت روند تولید در بخش کشاورزی کشور صعودی است. در حوزه کشت قراردادی، قراردادها از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عبور کرده و سال آینده با وسعت بیشتر برنامه‌ها ادامه خواهد یافت.

 

* ۵ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذار طی دو سال گذشته

ساداتی نژاد در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: فعالیت برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در حال انجام است. در این باره امسال رشد ۷۰۰ درصدی داشتیم. پیش از دولت سیزدهم فقط ۴ درصد زمین‌های کشاورزی دارای سند بودند در حال حاضر این عدد به ۱۵ درصد رسیده است. هدف سنددار شدن تمام زمین‌های بخش کشاورزی تا سال ۱۴۰۲ است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در بحث صادرات محصولات کشاورزی موانع را برطرف نماییم، اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای عراق، افغانستان، روسیه و چین انجام می‌شود که سعی ما بر این است به مرور مشکلات را برطرف کنیم که در این زمینه آمارها رشد خوبی را نشان می‌دهد که نویدی امیدوارکننده برای آینده به همراه دارد.

ساداتی نژاد رشد سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش را ۴۵ درصد عنوان و تصریح کرد: در طول ۵ سال قبل از دولت سیزدهم ۴ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده است و این در حالی است که در سال اول و دوم این دولت ۵ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی هزینه شده است که امیدواریم به جایگاه خود که سهمی 11.7 درصدی را داراست در بخش سرمایه‌گذاری برسد. از همه سرمایه‌گذاران سایر بخش‌ها دعوت می‌کنم تا در این حوزه ورود پیدا کنند. تولید محصول باکیفیت و ارزان که از دغدغه‌های ریاست جمهوری و مردم در حوزه سلامتی است، اخیرا ظرفیتی تحت عنوان سیب سلامت ایجاد شده که با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، عزیزان می‌توانند در این زمینه فعالیت خود را ادامه دهند.

 

*حمایت از تولید، دانش‌بنیان برای ارتقای بخش کشاورزی

 محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با بیان اینکه چهار میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین بخش خصوصی کشور وجود دارد، گفت: ظرفیت‌‌ها و قابلیت‌های حوزه بخش کشاورزی ایران به دلیل تنوع اقلیمی بسیار حائز اهمیت است که با مدیریت خوب و برنامه‌ریزی گسترده می‌توانیم به یک نقطه مطلوب برسیم. 

وی با اشاره به اتفاقات اروپا و به خطر افتادن امنیت غذایی مردم جهان، افزود: اگر ملت و دولتی نتواند در حوزه امنیت غذایی طبق برنامه حرکت کند، قطعا دچار مشکل خواهد شد. طبق اشاره مقام معظم رهبری در فرمایشات ایشان در ابتدای سال جاری و جلسه‌ای که با هیئت دولت داشتند، خواستند که به بخش کشاورزی به طور ویژه‌ای توجه شود. با هماهنگی که با مجموعه و وزیر جهاد کشاورزی در حوزه تبیینی داشتیم، خواستار تولید بهتر، تولید بیشتر و تولید با کیفیت‌تر هستیم و چنانچه هرکس در این موضوعات ایده و یا راهکاری دارد، همکاری ایشان را می‌پذیریم.

عسگری با اشاره به برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، اظهار داشت: طبق برآوردهای دریافتی از رئیس دیوان و محاسبات مشخص شد که فقط ۳۰ درصد احکام اجرایی برنامه ششم توسعه عملیاتی شده است. حتما در برنامه هفتم توسعه باید کاستی‌ها را جبران کنیم و نیازمند همراهی و هم‌افزایی همه تشکل‌ها و دانش بنیان‌ها هستیم. در بودجه سال آینده هم اعلام کردیم که هر پیشنهاد و نقطه‌نظری وجود دارد ارائه نمایند تا در این مورد اقدام کنیم. به طور ویژه در خصوص دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی مجلس و دولت قاطعانه حمایت می‌کند.  

 

*حرکت به سمت داشتن نمایشگاه جامع کشاورزی در ایران

رضازاده مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی بااشاره به نمایشگاه‌های برگزار شده در حوزه بخش کشاورزی طی چند ماه گذشته، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته به صورت حمایت معنوی و در راستای سیاست همراهی، همکاری و همراهی خود را با بخش‌های نمایشگاهی داشته باشد. نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود، تفاوتی با رویدادهای قبلی دارد که این مهم عبارت است از؛ شروع یک حرکت به سمت داشتن نمایشگاه جامع کشاورزی در ایران است. موضوعی که شاید کمبود آن احساس می‌شد و گواه این موضوع اشتیاقی بود که فعالان این حوزه برای شرکت در نمایشگاه‌های کشورهای همجوار مانند ترکیه از خود نشان می‌دادند.

وی با دعوت از فعالان حوزه بخش کشاورزی در استفاده از زنجیره به وجود آمده، ادامه داد: نمایشگاه امسال رشد ۳۰۰ درصدی در کمیت و رشدی قابل توجه در کیفیت دارد که امیدواریم به مرور این میزان به مقدارهای بالاتر با کمک تمامی همراهان و عزیزان فعال بهینه‌سازی شود.

صدرزاده مجری نهمین نمایشگاه بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی در ادامه مراسم افتتاحیه اهمیت ویژه بخش کشاورزی را در توسعه اقتصادی و امنیت غذایی مردم یادآور شد که عاملی برای برگزاری این رویداد مهم بوده است.

وی در پایان بیان داشت: امسال شاهد حضور چشمگیر ۴۴۰ شرکت داخلی و خارجی از جمله کشور قزاقستان به همراه ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و هوشمندسازی کشاورزی هستیم که به صورت متمرکز با هدف توسعه تجارت، تعاملات، معرفی محصولات جدید و انتقال دانش جدید و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ این رویداد مهم در بخش کشاورزی از امروز ۱۹ دی آغاز و تا روز پنج‌شنبه ۲۲ دی ماه ادامه دارد. در این نمایشگاه ۳۰ شرکت دانش‌بنیان، استارت‌ آپ و شرکت‌هایی که در زمینه هوشمند‌سازی فعالیت می‌کنند برای نخستین بار به طور متمرکز که از ویژگی‌های این رویداد مهم در سال جاری است، شرکت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied