شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات عنوان کرد

سرعت، دقت در عملکرد و نقدشوندگی برجسته‌ترین مزیت چک امن دیجیتال (چکنو)

مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات با بیان اینکه چکنو تکمیل‌کننده قانون چک صیادی است، اعتبارسنجی و احراز هویت از طریق امضای دیجیتال را در کنار سرعت و دقت در عملکرد و نقدشوندگی به همراه عدم امکان جعل و سرقت، مفقودی چک و شفافیت در موجودی و تبادلات مالی را از مزایای چک امن دیجیتال بانک صادرات عنوان کرد.

سرعت، دقت در عملکرد و نقدشوندگی برجسته‌ترین مزیت چک امن دیجیتال (چکنو)

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شمانیوز، منصور شیخ‌الاسلامی در حاشیه نمایشگاه فناوری‌های بانکی که در هتل لاله برگزار می‌شود با حضور در جمع اصحاب رسانه به بیان ویژگی‌های محصول چکنو پرداخت و گفت: چک امن دیجیتال (چکنو) یک محصول جدید بر روی بستر چکاد بانک مرکزی است که توسط بانک صادرات ارائه شده و تمام قوانین و شرایط چک کاغذی را مشمول می‌شود. بانک صادرات این افتخار را دارد که به عنوان اولین بانک توانسته چک دیجیتال را راه‌اندازی نماید.

وی سرعت و دقت در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی را از مزیت‌های برجسته چکنو دانست و افزود: با راه‌اندازی چک‌های صیادی یک قدم به سرعت در حوزه امنیت و نقدشوندگی چک نزدیک شدیم که حدود ۹۰ درصد از قوانین حوزه‌های امنیتی چک در آن رعایت شد. در چک امن دیجیتال یا چکنو هم تمامی قوانین موجود برای چک‌های کاغذی و صیادی تدارک دیده شده و همه تبادلات مالی در صدور و نقدشوندگی چک با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌کند. امضای دیجیتال می تواند امنیت  چکنو را بالاتر ببرد. مخاطراتی که در چک‌های کاغذی وجود دارد در چکنو تقریبا حذف شده است و کسی دیگر نمی‌تواند تحریفی را در محتوای چک انجام بدهد. عدم امکان جعل و سرقت، مفقودشدن در کنار شفافیت تبادلات مالی و عدم نیاز به نسخه فیزیکی از دیگر مزیت‌های چک امن دیجیتال یا همان چکنو بانک صادرات است.

شیخ‌الاسلامی مبادله آنلاین را از دیگر ویژگی‌های چک امن دیجیتال بانک صادرات عنوان و بیان کرد: مشتریان در هر زمان و هر مکان از طریق همراه بانک صادرات می‌توانند با انتخاب گزینه چکنو، چک مورد نیاز را صادر نمایند. خیلی از کاربردهایی را برای خرید و فروش های معمول و دیجیتال دارد که چکنو می‌تواند در حوزه فروش‌های قسطی فروشگاه‌های دیجیتال، کمک به افزایش سرعت در پخش‌های مویرگی و به عنوان تکمیل‌کننده مبادلات انجام شده در نئوبانک‌ها بسیار موثر باشد.

مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ضمن تاکید بر وجود گزینه ضمانت در شرح صدور چک امن دیجیتال این بانک، اضافه کرد: چکنو تمامی قوانین و مقررات چک‌های کاغذی را دارا می‌باشد. برای اینکه امنیت و احراز هویت برای صادرکننده و گیرنده چک مشخص و شفاف باشد، گزینه امضای دیجیتال دارد که بدون امضای الکترونیکی چکی صادر نخواهد شد. چکنو عاملی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و کمبود موجودی در صدور چک با رعایت تمامی قوانین بانک مرکزی در اعتبارسنجی اموال، دارایی‌ها و دیگر حساب‌های وابسته به فرد است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی