شمانیوز
شما نیوز

تویویتا کرولا

تویوتا کرولا خودرویی با طراحی به‌روز و ویژگی‌های پیشرفته | تویوتا کرولا خودرویی با مصرف سوخت بهینه + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی خودرو تویویتا کرولا خواهیم پرداخت.

تویوتا کرولا خودرویی با طراحی به‌روز و ویژگی‌های پیشرفته | تویوتا کرولا خودرویی با مصرف سوخت بهینه + فیلم

به گزارش شمانیوز :تویوتا کرولا 2023 یکی از محبوب‌ترین خودروهای ساخته شده توسط تویوتا است.خودروی تویوتا کرولا با طراحی شیک و کارآمدی که دارد، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار می‌گیرد.تویوتا کرولا با بهره‌برداری از فناوری‌های پیشرفته و ایمنی بالا، از جمله بسترهای الکترونیکی و سیستم‌های کنترل استحکام ترمز، یک انتخاب خوب برای خرید است.با مصرف سوخت کم و قابلیت اعتماد، تویوتا کرولا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی در جهان شده است. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر خودرو تویویتا کرولا پرداخته ام.

طراحی بدنه تویوتا کرولا وارداتی

این نسخه سدان از دوازدهمین نسل از کرولا است که البته در بازار چین عرضه می شود و تویوتا لوین Levin نام دارد. البته کلیت طراحی در این سدان با نسخه های بازار های دیگر یکسان است اما در جزئیات تفاوت هایی دیده می شود. در جلوی تویوتا کرولا ۲۰۲۳ چراغ های نسبتا باریک را می بینیم که به دو طرف کشیده شده اند. درون کاسه چراغ، دیلایت های LED طرح L دارند و چراغ های اصلی از نوع هالوژنی هستند. خطی کرومی روی زمینه ای مشکی رنگ چراغ های جلو را به هم پیوند می دهد و جلوپنجره از بالا حذف شده و به پایین سپر منتقل شده است. سپر طراحی سه بعدی و برجسته دارد و در گوشه آن دو قطعه مشکی رنگ با طرح C دیده می شود و ال ای دی ها مه شکن هم در پایین همین بخش جایگذاری شده اند.

در نمای جانبی طراحی به نسبت ساده ای را در تویوتا کرولا وارداتی می بینیم. یک خط از بالای گلگیر جلو تا بالای گلگیر عقب امتداد پیدا می کند و یک برجستگی را در قسمت پایین درها می بینیم. حاشیه پنجره های خودرو مشکی رنگ است و رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را در این خودرو می بینیم. طراحی در عقب اما هماهنگی بیشتری با جلوی خودرو دارد. دو چراغ کشیده با یک نوار کرومی (درست همانند جلو) به هم متصل می شوند و سپر برجسته را در این قسمت می بینیم که باعث می شود خودرو کمی پهن تر و عضلانی تر بنظر برسد. بطور کلی طراحی تویوتا کرولا ۲۰۲۳ تا حد زیادی ساده است اما خط طراحی های جدید و مدرن تویوتا را در خودش دارد و از همه مهم تر عنصر اصالت را می توان در این خودرو یافت که این روز ها در بازار چینی زده ما کمتر دیده می شود.

تویوتا کرولا

مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۲۳

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ قرار است با دو پیشرانه به بازار ایران بیاید. نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ ها یا VVTi را دارد. این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۱۰ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو می رسد و با این مشخصات مصرف سوخت ترکیبی ۵.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این سدان ژاپنی ثبت می شود.

اما نسخه دیگر تویوتا کرولا وارداتی به پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز است که خروجی های ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر را دارد. در این نسخه هم انتقال قدرت از طریق جعبه دنده CVT انجام می شود و مصرف ترکیبی ۵.۶ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر داریم. نهایت سرعت در هر دو نسخه ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و در کل خروجی های فنی عجیب و غریبی در این خودرو نمی بینیم اما یادمان باشد که کیفیت و دوام تویوتا را در قوای محرکه این خودرو داریم و همین باعث می شود بسیاری از مشتریان خرید این خودرو را به نمونه های چینی (حتی با مشخصات بهتر) ترجیح دهند.

طراحی کابین و امکانات تویوتا کرولا وارداتی

در داخل طراحی بسیار ساده تر از بدنه است اما کیفیت بالای متریال به کار رفته باعث می شود که این سادگی را بپذیرید. متریال به کار رفته روی داشبورد و رودری ها را پلاستیک مشکی رنگ تشکیل داده است و در قسمت هایی از وسط و همچنین در حاشیه صفحه نمایش مرکزی، قطعاتی با طرح پیانویی را می بینیم. یک خط نقره ای رنگ دو دریچه تهویه در گوشه ها را به هم متصل می کند و المان های نقره ای رنگ دیگری را در طراحی فرمان و همچنین در حاشیه دسته دنده خودرو می بینیم. کلاستر یا جلوآمپر خودرو از نوع آنالوگ است اما صفحه نمایشی در سمت راست طراحی شده تا اطلاعات خودرو و سفر را به راننده نشان دهد که گرافیک این صفحه نمایش خوب و مدرن ارزیابی می شود.

تویوتا کرولا

با یک محصول اقتصادی از تویوتا طرف هستیم پس تعجبی ندارد که روکش صندلی ها از پارچه است و تقریبا المان لوکسی را در کابین نمی بینیم. اما به هر ترتیب این یک تویوتا است و ارگونومی عالی در طراحی به همراه کیفیت بالای قطعات باعث می شود خیلی زود با این خودرو ارتباط برقرار کنید. صفحه نمایش مرکزی ۹ اینچی است و سیستم صوتی از ۶ بلندگو تشکیل شده است. اما مهم ترین نکته در تویوتا کرولا ۲۰۲۳ میزان فضای آن در کابین است. با اینکه از بین این سدان چندان بزرگ بنظر نمی رسد و در واقع هم در رده سدان های کامپکت بازار است اما در داخل و بخصوص در ردیف عقب میزان فضای سر و پا برای سرنشینان بسیار راضی کننده است. همچنین صندوق عقب این خودرو هم فضای بسیار خوبی را در این کلاس ارائه می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied