شمانیوز
شما نیوز

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان و کارگران

تاریخ واریز معوقات بازنشستگان اعلام شد | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید

با وحود اینکه یک ماه از سال جدید میگذرد اما هنوز معوقات بازنشستگان واریز نشده است. تاریخی از طرف تامین اجتماعی برای واریز معوقات بازنشستگان اعلام شده است.

تاریخ واریز معوقات بازنشستگان اعلام شد | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید

به گزارش شمانیوز : بر اساس برنامه هفتم توسعه دولت سیزدهم باید موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را به نتیجه برساند. از آنجایی که افزایش سن بازنشستگی در سال گذشته با حواشی بسیاری همراه بود، بازنشستگان نسبت به سطح پایین دستمزدها معترض بودند و اعتقاد داشتند که همسان سازی حقوق بازنشستگان یک نیاز فوری است. 

از آنجایی که صندوق‌های بازنشستگی با مشکل جدی کسری منابع هستند و روز به رو خطر سریز مشکلات و بحران‌های صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته اقتصاد کشور را تهدید می‌کند، واریز حقوق بازنشستگان در موعد مقرر و واریز تمامی معوقات به یکی از مطالبه‌های اصلی آنها تبدیل شده است. 

پرداخت حقوق اردیبهشت با احتساب افزایش حقوق‌ها

به گزارش جماران، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال 1403 لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خرداد‌ماه پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied