شمانیوز
شما نیوز

وزیر نیرو خبر داد

تصمیم‌گیری شورای عالی فنی درباره نرخ ارز پروژه‌های آب و برق

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):وزیر نیرو از تصمیم گیری شورای عالی فنی نسبت به تعدیل نرخ ارز برای پروژه های آب و برق خبر داد و گفت: گزارش‌ها در خصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر روی پروژه های آب و برق بزودی جمع آوری می شود.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، مجید نامجو در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات نرخ ارز بر روی صنعت آب و برق و پروژه‌های وزارت نیرو تاثیر داشته است یا خیر؟ گفت: برخی از پروژه‌های صنعت آب و برق برای پیشبرد برنامه‌های خود نیازمند ارز هستند و این موضوع از مواردی است که دائم در هیات دولت به صورت ویژه مطرح شده است.

وی ادامه داد: تصمیم این شده است که گزارش‌ها جمع‌آوری شود و شورای عالی فنی نسبت به تعدیل نرخ ارز تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد: قطعا وزارت نیرو به عنوان یک حق برای پیمانکاران این موضوع را دنبال می‌کند تا از این بابت اگر پیمانکاران ضرری متوجه آنها شده است با توجه به قراردادی که با این وزارتخانه به امضا رسانده‌اند آن را جبران کند.

*تاخیر در اتمام پروژه‌ها یک بیماری مزمن در کشور است

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که چرا مطالعات پروژه‌های سدسازی در ایران برخلاف کشورهای دیگر زمان کمی در حدود 2 سال برای آن صرف می‌شود و برای اجرا و ساخت پروژه‌ بیش از 10 سال طول می کشد گفت: این موضوع به عنوان یک بیماری مزمن در کشور مطرح است و تنها مربوط به پروژه‌های سدسازی نیست و می‌توان مثال‌های زیادی را در این خصوص زد.

نامجو ادامه داد: اما به هر صورت در کشور برای مطالعه یک پروژه زمان و سرمایه‌گذاری کافی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید هزینه کافی برای مشاورانی که کارهای مطالعاتی و ژئوتکنیک دارند و هزینه‌بر هم هست تهیه شود افزود: معمولا شرکت‌ها و دستگاه‌ها بر روی مطالعه خیلی توجهی ندارند و بر این اساس مقدار پولی که برای مطالعه داده می‌شود به همان میزان کار هم تحویل داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید برای کارهای مطالعاتی و مشاوران آزمایشگاه‌هایی تهیه شود و متخصصان خوبی در این جهت تقویت شوند که بر روی یک پروژه به گونه‌ای مطالعه کنند که وقتی وارد ساخت یک پروژه می‌شویم در زمان مقرر تمام شود.

نامجو ادامه داد: نباید به این شکل باشد که وقتی وارد یک پروژه شده و عملیات اجرایی آغاز می‌شود در میانه کار متوجه ‌شویم که در مورد آن کار گمانه‌زنی نشده است.

*پروژه های صنعت آب و برق با سرعت پیش می رود

وزیر نیرو در خصوص اعمال تحریم ها و تاثیر آن بر روی صنعت آب و برق گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات موجود، تمامی فعالیت ها و پروژه های صنعت آب و برق با سرعت پیش می رود و مقایسه شاخص های کلان صنعت آب و برق کشور در زمان حاضر با سال های گذشته، نشان می دهد که فعالیت های بسیاری در کشور صورت گرفته و پیشرفت زیادی حاصل شده است.

وی اظهار داشت: در تابستانی که گذشت، با تلاش همکاران برق مورد نیاز مشترکان به خوبی تامین شد و این در حالی است که در کشوری مثل هند با پشتوانه حمایت های جهانی و برخورداری از نیروگاه های هسته ای، خورشیدی و بادی، به دلیل قطعی برق 600 میلیون نفر در تابستان از این نعمت محروم شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied