شمانیوز
شما نیوز

درخواست فائو برای مبارزه با بیماری‌های دامی فرامرزی

فائو خواستار همکاری گسترده افغانستان، ایران، پاکستان و تاجیکستان در مبارزه با بیماری‌های دامی فرامرزی شد.

درخواست فائو برای مبارزه با بیماری‌های دامی فرامرزی

به گزارش شما نیوز ، به نقل از دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی(فائو)، کارشناسان و مسئولین دامپزشکی کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان و تاجیکستان در تهران اولین نشست همکاری چهارجانبه برای مقابله با بیماری‌های دامی فرامرزی و تقویت اقدامات هماهنگ در این حوزه را برگزار کردند .

«نبیل گنجی»، معاون نماینده منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا طی سخنانی در مراسم آغاز به کار این نشست بر نقش تعیین کننده دام در رشد اقتصادی کشورهای شرکت کننده تأکید کرد .

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون این نوع تهدیدات تحت تأثیر بحران‌های طبیعی و انسانی در مناطق جنگ‌زده افزایش یافته و منجر به مهاجرت گسترده روستاییان و کوچ‌نشین‌ها به کشورهای همسایه شده است، فرآیندی که مکانیسم‌های کنترل بهداشت دام در کشورهای میزبان را عملا مختل می‌سازد .

گنجی که هم‌اکنون به عنوان نماینده موقت فائو در جمهوری اسلامی ایران حضور دارد، افزود: در حال حاضر، مناقشات طولانی، بسیاری از کشورها را در منطقه تحت تأثیر قرار داده و باعث ناامنی غذایی شدید میلیون‌ها نفر شده است، به گونه‌ای که تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای ریشه‌کنی سوءتغذیه و گرسنگی را با مانع جدی مواجه ساخته‌ است .

«تومیو شیچیری»، نماینده فائو در افغانستان نیز به عنوان دیگر سخنران نشست امروز تأکید کرد که یکی از ابعاد منحصر بفرد این مراسم مشارکت تیم‌های تخصصی و فنی برای تشخیص و شناسایی بیماری‌های دامی، امراض مسری، پیشگیری از بیماری‌ها، تمهیدات درمانی و کنترل فرامرزی جابجایی دام‌ و محصولات دامی است .

فائو در سطح جهانی و منطقه‌ای تلاش می‌کند تا پیشگیری از بیماری‌های دامی و امراض مشترک بین انسان و دام را با همکاری سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) گسترش دهد .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied