شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

بازار کار معماری در ایران چگونه است؟

بازار کار معماری در ایران در سالیان اخیر به یکی از پرطرفدارترین بازارهای کاری برای مهندسین تبدیل شده است و بسیاری از دانشجویان معماری به دنبال راه هایی هستند تا پس از اتمام دوران تحصیل خود و یا در حین تحصیل، در یک شرکت یا موسسه فعال در حوزه معماری مشغول به فعالیت شوند.

بازار کار معماری در ایران چگونه است؟

یادگیری نرم افزارهای معماری، یکی از مهمترین روش ها و راهکارهای ورود سریع تر به بازار کار این حوزه پولساز می باشد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی نرم افزار رویت به عنوان یکی از کاربردی ترین نرم افزارها برای استفاده مهندسین معمار بپردازیم.

آموزش رویت

آموزش نرم افزار رویت (Revit) امروزه به یکی از مهمترین موارد برای مهندسین فعال در بخش طراحی و مدلسازی اطلاعات ساختمانی بدل گشته است. در سال های اخیر نرم افزارهای مهندسی بسیاری سعی در ارائه قابلیت های متنوع به مهندسین در راستای بهبود روند طراحی و مدلسازی اطلاعات ساختمانی کرده اند، اما با روی کار آمدن نرم افزار رویت، به دلیل قابلیت های بی نظیری که این برنامه به کاربران ارائه داده، روز به روز میزان استفاده از سایر نرم افزارهای مهندسی کمرنگ تر و استفاده از رویت رواج بیشتری یافته است.

 نرم افزار رویت یک نرم افزار طراحی و مدلسازی ساختمانی است که از چهار بخش مجزا ویژه مهندسین عمران، معمار، تاسیسات مکانیکی و برق تشکیل شده است. آموزش رویت امروزه یکی از ارکان اصلی ورود به بازار کار برای مهندسین معمار به حساب می آید.

رویت معماری

رویت معماری یا رویت آرکیتکچر (Revit Architecture) به قسمتی از نرم افزار رویت گفته می شود که مختص مهندسین معماری آماده شده است. رویت آرکیتکچر پرطرفدار ترین قسمت نرم افزار رویت است و دلیل این قضیه، جمعیت بالای مهندسین معمار و عمران در کشور ما می باشد.

آموزش رویت معماری برای دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلین رشته مهندسی معماری با اهداف زیر توصیه می شود:

  • پیدا کردن شغلی مناسب در حوزه معماری
  • ارتقاء شغلی و افزایش درآمد در صورت مشغول به کار بودن
  • مهاجرت به خارج از کشور و ورود به بازار کار بین المللی معماری

بازار کار نرم افزار رویت معماری در ایران چگونه است ؟

بازار کار رویت معماری در چند سال اخیر در ایران با رشد قابل توجهی مواجه شده، به صورتی که امروزه اکثر شرکت ها یا موسساتی که قصد استخدام یک مهندس معمار را دارند، مهارت او در کار با نرم افزار رویت را به عنوان یکی از مهمترین ملاک های گزینش و استخدام در نظر می گیرند.

بیشترین کمکی که این نرم افزار به مهندسین و دانشجویان معمار می نماید، ایجاد طرح هایی بی بدیل در کوتاه ترین زمان ممکن است. قبل از رونق گرفتن نرم افزار رویت، بسیاری از مهندسان معمار مجبور بودند تا روند ترسیم پلان و سایر مولفه های ساختمانی را به صورت دستی انجام دهند که این کار علاوه بر زمان بر بودن، کاری بسیار پر زحمت بود و اگر فرد تجربه لازم را نداشت، طرح های نهایی چندان دقیق نبودند.

اما امروزه به لطف وجود نرم افزار Revit و با توجه به ویژگی های فوق العاده این نرم افزار، روند طراحی و مدل سازی بسیار دقیق، سریع و ساده شده است. به همین دلیل این ارزش را دارد که مهندسین معمار، زمان و هزینه خود را برای یادگیری و آموزش رویت معماری صرف نمایند.

7989f2fd-dc32-448b-8aea-d5d41c314570

پکیج آموزش رویت

خرید پکیج آموزش رویت یکی از مهمترین روش های یادگیری نرم افزار رویت معماری می باشد. پکیج آموزش رویت معماری، در واقع یک فیلم  آموزشی کامل می باشد  که تمامی دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلین رشته معماری می توانند با تهیه آن، تمامی مباحث مقدماتی تا پیشرفته آموزش رویت معماری، از طراحی نما تا مدلسازی یک ساختمان را به صورت کاملا پروژه محور و کاربردی آموزش ببینند.

مهمترین سرفصل های آموزش رویت معماری عبارتند از:

  • آموزش طراحی نما با رویت
  • آموزش نما رومی در رویت
  • طراحی نمای کلاسیک با رویت
  • طراحی نمای پارامتریک در رویت
  • آموزش طراحی داخلی با رویت
  • طراحی آشپزخانه در رویت
  • آموزش طراحی کابینت با رویت
  • طراحی مبلمان در رویت
  • نورپردازی نما در رویت
  • محوطه سازی در رویت

مهندسین و هنرجویان رشته معماری برای ورود هرچه بهتر و سریع تر به بازار کار معماری، می توانند همین امروز جهت یادگیری نرم افزار رویت اقدام نمایند. شرکت در دوره های آموزشی رویت و یا خرید و تهیه پکیج آموزش رویت، از جمله روش های یادگیری این نرم افزار کاربردی می باشد.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی