شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه توجه کنید که

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از خدمات حیاطی برای مجموعه های بالای 5 کامپیوتر محسوب می شود اما هر مجموعه ای برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه شرایط مربوط به خود را دارد و این موضوع می تواند متناسب با خواسته شما نباشد و مشکلاتی برای شما ایجاد کند.

برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه توجه کنید که

در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین شرکت های پشتیبانی شبکه را تشخیص دهید و از آن ها سرویس های متنوع شبکه دریافت کنید.

 

پشتیبانی شبکه شامل چه خدماتی می شود؟

رفع مشکلات شبکه یک سازمان در طول مدت قرارداد پشتیبانی شبکه توسط متخصص مربوطه را پشتیبانی شبکه گویند. در حقیقت پشتیبان شبکه باید بستر سخت افزاری و نرم افزاری شبکه را به گونه ای تنظیم کند تا بتواند از وقوع مشکلات مختلف در شبکه جلوگیری کرده و در صورت به وجود آمدن مشکلات بتواند آن ها را در کوتاه ترین زمان بر طرف کند.

 

چه عواملی بر روی کیفیت پشتیبانی شبکه تاثیر گذار است؟

تقریبا تمامی شرکت هایی که به دنبال خدمات پشتیبانی شبکه هستند، در گذشته این خدمات را با کیفیت نامطلوب دریافت کرده اند و به دنبال خدمات پشتیبانی شبکه ای هستند که بتواند نیاز های مجموعه را به درستی برطرف کند. به همین منظور در ادامه مهم ترین عواملی که می تواند منجر به ارائه خدمات پشتیبانی شبکه با کیفیت مناسب باشد را آورده ایم:

 

f6fec4f0-ee2d-4069-83a6-260621d4b41f

1-راه اندازی استاندارد و اصولی شبکه

راه اندازی اصولی و درست شبکه متناسب با نیاز های کارفرما تاثیر زیادی بر روی کیفیت خدمات پشتیبانی شبکه دارد. یک کارشناس شبکه باید در ابتدا تمام نیاز های یک مجموعه را به خوبی شناسایی کرده و آینده کاری آن مجموعه از نظر افزایش نیاز ها و حجم کاری مد نظر قرار دهد و سپس نسبت به اعمال تغییرات و تجهیزات در شبکه اقدام کند.

 

2-در دسترس بودن متخصص شبکه

در دسترس بودن متخصصین شبکه طبق زمان و مفاد درج شده در قرارداد مهم ترین عامل تاثیر گذار در کیفیت پشتیبانی شبکه است. بسیاری از مجموعه ها بعد از مدت کوتاهی که از زمان عقد قرارداد پشتیبانی شبکه آن ها می گذرد، از در دسترس نبودن کارشناس یا شرکت پشتیبانی شبکه در مواقع ضروری شکایت می کنند. که این موضوع دلایل مختلفی را در پی دارد و مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

 

دلایل در دسترس نبودن کارشناسان پشتیبانی شبکه

605247a4-e408-4070-a1c1-6e9aaf026cd4

  • افزایش حجم کاری شرکت پشتیبانی شبکه و دریافت پروژه ها بیش از ظرفیت
  • عدم توانایی کافی و تخصص کارشناس شبکه برای رفع مشکلات خاص
  • عدم شفافیت شرکت پشتیبانی شبکه و به دنبال آن عقد قرارداد پشتیبانی شبکه با کمتر از مبلغ درست
  • دید کوتاه مدت شرکت پشتیبانی شبکه برای دریافت هزینه های خود در مدت کوتاه
  • عدم رعایت نظم و انضباط در شرکت پشتیبانی شبکه برای ارائه سرویس به صورت منظم

مهم ترین وظیفه کارشناس شبکه در دسترس بودن همیشگی در ساعت های مشخص شده قرارداد پشتیبانی شبکه است تا بتواند در مواقع ضروری پاسخ گوی کارکنان مجموعه باشد و مشکلات و نیاز های آن ها را بر طرف کند.

 

3-استفاده از تجهیزات شبکه استاندارد

استفاده از تجهیزات استاندارد در شبکه کامپیوتری یک سازمان به طور مستقیم با کیفیت پشتیبانی شبکه ارتباط دارد و هر چقدر کیفیت تجهیزات خریداری شده بالاتر باشد، روند ارائه خدمات پشتیبانی شبکه را بهتر جلو میبرد.

نکته: کیفیت بالای تجهیزات شبکه صرفا به معنی خرید تجهیزات با قیمت بالا نیست، بلکه منظور مناسب بودن دستگاه ها و تجهیزات به تناسب حجم شبکه شما است. به گونه ای که این تجهیزات بتوانند نیاز های شما را به درستی رفع کرده و حداقل در 5 سال آینده نیازی به تعویض آن ها وجود نداشته باشد.

 

4-شفاف سازی در قرارداد پشتیبانی شبکه

شفاف سازی خدمات پشتیبانی شبکه برای کارفرما از اهمیت بالایی برخوردار است و کارفرما دقیقا باید بداند که چه خدماتی را با چه استانداردی از شرکت پشتیبانی شبکه دریافت می کند. شفاف سازی معمولا از طریق مفاد موجود در قرارداد پشتیبانی شبکه به کارفرما انتقال می یابد و در صورت وجود سوال برای ایشان باید تمامی موارد به صورت ساده و شفاف برای ایشان توضیح داده شود تا در آینده موجب نارضایتی نشود.

نکته: حتما باید به مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه توجه کنید که به طور کلی نگارش نشده باشند و جزییات با مقدار های مشخص بیان شده باشند، مگر در موارد خاص که با ذکر علت بیان شده باشد و یا اینکه شما دلیل آن را جویا شوید.

 

مراحل دریافت خدمات پشتیبانی شبکه:

شرکت پشتیبانی شبکه ای که تجربه زیادی در ارائه خدمات داشته باشند باید نظم و ترتیب درستی نیز در این زمینه داشته باشد تا بتواند پروژه های مناسبی را برای ارائه خدمات خود انتخاب کند. این موضوع در ادامه آورده شده است تا شما بتوانید با مجموعه ای فعالیت بکنید که ویژگی های کافی را ارائه خدمات به شما داشته باشد.

 

00dc2698-6fd3-4c3a-be18-8050db1f1c7a

1-تماس با شرکت پشتیبانی شبکه و اعلام وضعیت

در ابتدا مجموعه با شرکت پشتیبانی شبکه تماس گرفته و اطلاعات مربوط به وضعیت شبکه فعلی خود را ارائه می دهد. این اطلاعات باید شامل تعداد تجهیزات، نوع تجهیزات، سرویس های مورد استفاده در مجموعه، مشکلات فعلی و نیاز های آینده آن مجموعه شود.

در برخی موارد این موضوع توسط مجموعه تماس گیرنده جدی گرفته نمی شود و این در حالی است که خدمات پشتیبانی شبکه بسیار تخصصی است و تمام موارد گفته شده در بالا می تواند قیمت و کیفیت خدمات شبکه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

2-اعلام قیمت پشتیبانی شبکه به مجموعه

با توجه به میزان دقیق بودن اطلاعات اعلامی مجموعه برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه، میانگین قیمت پشتیبانی شبکه به کارفرما اعلام می شود

 در بسیاری از مواقع افراد تماس میگرده اطلاعات نسبتا دقیقی از تعداد تجهیزات فیزیکی مورد استفاده را اعلام کنند ولی درباره سرویس ها و نرم افزار های مورد استفاده تنها اطلاعات کلی را اعلام می کنند. به همین دلیل اکثرا قیمت های اعلامی به مجموعه های تماس گیرنده با 20%  اختلاف همراه است که در پیش فاکتور ارسالی اعلام می شود.

 

3-ارسال قرارداد پشتیبانی شبکه برای کارفرما

پس از تایید میانگین قیمت اعلام شده، نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه برای مجموعه ارسال شده تا نسبت به مطالعه آن برای همکاری یک ساله اقدام کنند. در قرارداد پشتیبانی شبکه ریز خدمات مورد نیاز مجموعه ها و قابل ارائه به همراه شرایط مربوطه اعلام می شود تا کارفرما درباره جزییات مربوطه اطلاعات کسب کند و نسبت به خدماتی که قرار است ارائه شود اطلاعات کافی داشته باشد.

 

4-تنظیم قرار ملاقات حضوری برای بررسی دقیق وضعیت شبکه

در صورت موافقت مجموعه با مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه، کارشناس شبکه به صورت حضوری در مجموعه کارفرما حضور می یابد و نسبت به بررسی دقیق وضعیت شبکه اقدام می کند.

این بررسی به صور کلی بین یک تا سه ساعت زمان بر است و تمامی تجهیزات از جمله سرور ها، کامپیوتر ها، روتر و فایروال و ... از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار میگیرند تا کارشناسان پشتیبانی شبکه بتوانند قیمت دقیق اصلاح شبکه و همچنین قیمت پشتیبانی شبکه را به مجموعه اعلام کنند.

 

5-عقد قرارداد پشتیبانی شبکه و شروع تعهدات طرفین قرارداد

در انتها پس از صحبت های طرفین قرارداد با یکدیگر و جمع بندی نهایی و همچنین ارائه گزارش درباره وضعیت فعلی شبکه توسط شرکت پشتیبانی شبکه، قرارداد پشتیبانی شبکه امضا و تعهدات طرفین نسبت به یکدیگر آغاز می شود.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied