شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

دبی شهر است یا کشور؟

دبی که در چندین سال پیش به عنوان یک دهکده کوچک شناخته می‌شد در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و خارق العاده‌ترین مکان‌های توریستی و تفریحی به شمار می‌آید. مهمترین سؤالی که وجود دارد این است که دبی شهر است یا کشور.

دبی شهر است یا کشور؟

دبی که در چندین سال پیش به عنوان یک دهکده کوچک شناخته می‌شد در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و خارق العاده‌ترین مکان‌های توریستی و تفریحی به شمار می‌آید. مهمترین سؤالی که وجود دارد این است که دبی شهر است یا کشور. بزرگترین و بلندترین آسمان خراش‌های جهان در دبی قرار دارند به طوری که به دبی لقب شهر شگفت‌انگیز داده‌اند. این شهر خیره‌کننده در واقع یکی از شهر‌های امارات متحده عربی است که به عنوان بزرگترین شهر آن نیز شناخته می‌شود. جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای در شهر دبی وجود دارد که باعث شده تا روند تکاملی و پیشرفت خود را در زمان بسیار کمی طی کند. همسفر ما در دبی باشید تا این شهر را بیشتر بشناسیم.

دبی، شهر آسمان خراش ‌ها

شهر بی‌نظیر دبی دارای یک آب و هوای بسیار گرم و مرطوب است. این آب و هوا برای بسیاری از گردشگران و مسافران حتی غیر قابل تحمل است. شهر دبی در فصل تابستان بسیار گرم است و بر اساس گرما و اقلیم آب و هوایی شهر دبی فصل تابستان بهترین زمان برای استفاده از تور دبی نیست. دبی یکی از مقاصد مهم بازرگانی به حساب می‌آید که بخش قابل توجهی از اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داده است. شهر دبی با ورود شیخ آل مکتوم از یک دهکده کوچک به شهر کنونی تبدیل شد.

با وجود جاذبه‌های بی‌نظیر دبی همچنان بسیاری از افراد بین این که دبی شهر است یا کشور شک دارند. در واقع به دستور شیخ آل مکتوم بود که این دهکده کوچک به عنوان یک شهر رسمی شناخته شد. پس از آن با استراتژی اقتصادی که شیخ آل مکتوم داشت اقدام به تأسیس یک بندر به نام بندر جبل علی در این شهر نمود. در حال حاضر این بندر به عنوان بزرگترین و مهمترین بندر خاورمیانه شناخته می‌شود.

بسیاری از اقلیت‌های مذهبی در شهر دبی زندگی می‌کنند که اغلب آن‌ها مسلمان هستند اما بخش قابل توجهی از این اقلیت‌ها نیز دارای قومیت‌ها و مذهب‌های گوناگونی بوده که به صورت کاملاً مسالمت‌آمیزی در مجاورت با یکدیگر زندگی می‌نمایند. پس از کشف ذخایر نفتی شهر دبی اقتصاد این شهر به کلی شاهد دگرگونی شد. در واقع شهر دبی از زمانی شروع به شکل گرفتن کرد که در سال ۱۹۷۱ انگلیس یا بریتانیای کبیر خاک دبی را ترک کرد. در این زمان چهار شهر شیخ نشین با ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است تصمیم به راه‌اندازی حکومت مستقل می‌گرفتند. پس از آن درهم را واحد پولی جدید کشور امارات کردند و بر همین اساس اتحاد پولی میان قطر و دبی از هم گسسته شد. بندر جبل علی به دلیل نزدیکی به دریا یکی از بنادر منطقه آزاد مهم شهر دبی شد و تبادل کالا بدون هیچ محدودیتی در این بندر انجام شد.

هر آنچه که باید درباره دبی بدانید

زبان غالب مردم شهر دبی عربی است اما به دلیل اینکه در این شهر مهاجر بسیار زیاد است به زبان انگلیسی نیز تکلم دارند. شهر آسمان خراش‌ها دارای سواحل و بنادر زیادی است که به واسطه بازرگانی و تجارت برای این شهر درآمد بسیار خوبی را دارد. در کنار تمامی مساجد با معماری فوق‌العاده کلیسا‌های مخصوص مسیحی و ‌یهودی‌ها و همچنین هندو‌ها نیز به چشم می‌خورد.

این شهر همیشه در حال بهبود شرایط فرهنگی و اقتصادی خود بوده است. یکی از مهمترین بنا‌ها و معماری‌های ساخته شده در دبی دهکده فرهنگی است. این دهکده شامل موزه‌ها، کتابخانه‌ها، مدارس موسیقی و سالن تئاتر است. لازم به ذکر است این جشنواره تحت عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم دبی هر ساله در این شهر برگزار خواهد شد. در این جشنواره تمامی افراد و چهره‌های مشهور سینمایی حضور دارند که برخی از آن‌ها به عنوان ستاره‌های هالیوودی شناخته می‌شوند.

دلیل اصلی استقبال بسیاری از گردشگران و مسافران از تور دبی به این علت است که جرم و جنایت در شهر دبی به شدت پایین بوده چرا که قوانین بسیار سختگیرانه‌ای زیر نظر مستقیم شیخ دبی انجام می‌گیرد و پلیس دبی تمامی این قوانین را به صورت کاملاً جدی و سختگیرانه اعمال می‌کند. یکی از مهمترین رویداد‌های اقتصادی که احتمال می‌رود در شهر دبی برگزار شود نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ است. بر اساس برآورد‌های اقتصادی پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۳ میلیارد دلار سود از این نمایشگاه حاصل شهر دبی شود. حاکم شهر دبی چشم انداز‌های بسیار وسیعی برای افزایش حد و مرز‌های ساحلی این شهر دارد.

دبی شهر است یا کشور؟

ساختار معماری شهر دبی

شهر دبی در مقایسه با ساختار‌های معماری در جهان کاملاً متمایز است به طوری که در شهر دبی تلفیق و ترکیبی از معماری اسلامی و مدرن را شاهد هستیم. در حال حاضر ساخت و ساز‌های مدرن و بسیار لوکس شهر دبی به شگفتی‌های این شهر افزوده است و به همین منظور به این شهر، شهر جاذبه‌ها می‌گویند. به جرأت می‌توان گفت در بین تمامی کشور‌های خاورمیانه شهر دبی از نظر ساخت و ساز به عنوان بهترین با بالاترین رتبه شناخته می‌شود و در سطح جهانی دارای اعتبار بسیار بالایی است.

ساختار معماری شهر دبی

اقتصاد شهر دبی

شهر دبی و همچنین منطقه دیره به عنوان مهمترین منابع اقتصادی شناخته می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت مهمترین و اصلی‌ترین دلیل رشد اقتصادی شهر دبی وجود منابع نفتی در این شهر است اما در کنار منابع و ذخایر نفتی داد و ستد‌های مالی بسیاری در زمینه تجارت و تبادل طلا به صورت کاملاً آزاد در بندر معروف جبل علی انجام می‌شود. بسیاری از بانک‌های جهانی و همچنین مراکز معتبر مالی در شهر دبی از مهمترین دستاورد‌های اقتصاد این شهر محسوب می‌شوند. یکی از مهمترین قوانینی که مجازات سختی نیز برای فرد اعمال‌کننده در بر دارد، شکستن حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی است در شهر دبی منطقه‌ای وجود دارد که به شهر اینترنتی شهرت پیدا کرده است.

شما تنها در این محدوده می‌توانید به سایت‌های فیلتر شده اسرائیلی دسترسی داشته باشید همچنین شهر دیجیتالی دبی از مکان‌های مجاز برای استفاده از سایت‌های فیلتر شده است. بزرگترین فرودگاه‌های بین‌المللی تحت عنوان فرودگاه مکران و فرودگاه آل مکتوم در دبی به عنوان بزرگترین فرودگاه‌های دنیا شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن فرودگاه‌های مجهز و مدرن در شهر دبی بسیاری از تبادلات کالا و تبادلات بازرگانی به واسطه فرودگاه‌های این شهر انجام می‌شود.

کلام پایانی

با وجود تمامی دستاورد‌های اقتصادی و وجود ذخایر نفتی بسیار زیاد در شهر دبی همچنان برخی از افراد در رابطه با این که دبی شهر است یا کشور تردید دارند. دبی به عنوان یکی از شهر‌های کشور امارات متحده عربی شناخته می‌شود که در زمان بسیار کوتاهی به دستاورد‌های زیادی رسید. این شهر در ابتدای دهکده کوچک بود اما پس از ورود آل مکتوم به عنوان یک شهر رسمی شناخته شد و با شناسایی ذخایر نفتی متعدد در آن از نظر اقتصادی یکی از مهمترین قطب‌های جهان معرفی گشت.

https://lahzeakhar.com/Destination/معرفی-کامل-شهر-دبی

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied