شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

هرگز این رنگ‌ها را برای مبلمان خود انتخاب نکنید!

انتخاب رنگ در مبلمان یکی از نکات بسیار مهم در خرید مبلمان است که معمولا به جز سلیقه شخصی افراد، ست بودن آن یا هم خوانی رنگ آن با بقیه وسایل منزل نیز اهمیت دارد.

هرگز این رنگ‌ها را برای مبلمان خود انتخاب نکنید!

مواردی برای انتخاب رنگ مبلمان راحتی

در مورد انتخاب رنگ مناسب برای سالن یا نشیمن باید به ابعاد وطول و عرض فضای مورد نظر و هم چنین میزان نوری که در فضا تابیده می‌شود توجه کرد.

در صورتی که ابعاد اتاق نشیمن زیاد است از انواع  رنگ‌های مبلمان به صورت تیره و روشن می‌شود استفاده کرد و همچنین در اتاق نشیمن های با ابعاد کوچک‌تر از انواع مبلمان راحتی با تم رنگی روشن و نود استفاده می‌کنیم تا فضای مورد نظر بزرگ تر و دلبازتر به چشم بیاید.

هم چنین اگر فضا دارای نور کم است بهتر است از مبلمان با رنگ های روشن استفاده شود. رنگ هایی مانند سفید، شیری و کرم به دلیل انعکاس نور به فضای مورد نظر انتخاب مناسبی برای متراژ های پایین محسوب می‌شوند. در ادامه تعدادی از رنگ های مناسب مبلمان راحتی را معرفی می‌کنیم.

مناسب‌ترین رنگ‌ها در انتخاب مبلمان راحتی

مبلمان زرد و سفید

استفاده از رنگ زرد و سفید مبلمان در فضایی با دیوار و سقف سفید، ترکیب زیبایی است. ترکیب این رنگ ها با توجه به تم روشن و در عین حال زنده بودن باعث روحیه بخشیدن به فضا و به وجود آمدن حس و حال خوب برای ساکنین خانه می‌شود.

مبلمان زرد و سفید

مبلمان طوسی و کرم

رنگ طوسی و کرم ترکیبی زیبا در مبلمان ها می‌باشد و باعث ایجاد حس خوب و آرامش در فضای خانه می‌شود. همچنین ترکیب آن ها با رنگ سرمه‌ای نیز زیبایی خاصی به محیط خانه می‌بخشد.

ترکیب بندی سه رنگ طوسی و کرم و سرمه‌ای برای ست کردن مبلمان با محیط و وسایل اطراف بسیار ترکیب رنگی مناسبی است.

مبلمان طوسی و کرم

مبلمان قرمز مشکی یا قرمز قهوه ای

این طیف رنگی جز رنگ های شاد و انرژی بخش هستند که برای استفاده در فضاهای سنتی خانه قابل استفاده هستند. همچنین شما

می‌توانید از این طیف رنگی برای مبلمان ادارات و کافه ها و رستوران ها نیز استفاده کنید.

مبلمان سفید

مبلمان سفید این روزها یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رنگ های مبلمان محسوب می‌شود. یکی از محبوب ترین مدل های مبلمان، مبل راحتی چستر است که با رنگ سفید ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که ممکن است شما را از خرید مبلمان با رنگ سفید منصرف کند، نگهداری و تمیز نگه داشتن این مبلمان است. بهتر است در هنگام خرید مبلمان سفید رنگ به کیفیت و مقاومت پارچه در برابر لکه توجه کنیم و از پارچه هایی با قابلیت شست و شو راحت استفاده کنیم.

در هر صورت بهتر است از مبلمان سفید در فضاهای کوچک استفاده کنیم تا  به بزرگتر نشان دادن فضا به ما کمک کند و همچنین در صورت استفاده در فضاهای بزرگ از پرده ها و اکسسوری های با رنگ تیره استفاده کنیم.

یکی از مزیت های مبلمان سفید ست شدن آن با کوسن های با رنگ های مختلف است و اگر دوستدار تنوع و تغییر هستید می‌توانید دکوراسیون منزلتان را با تغییر رنگ کوسن ها تنوع بخشید. شما می‌توانید از کوسن های با رنگ های تیره و حتی کوسن های رنگارنگ استفاده کنید.

مبلمان سفید

مبلمان کرم

رنگ مبلمان کرمی که دارای بافت است، انتخاب خوبی برای مبلمان راحتی است. رنگ کرمی جز رنگ های کلاسیک است و با رنگ های سیاه و قرمز و خاکستری و آبی ترکیب می‌شود و زیبایی خاصی را به محیط و اتاق نشیمن می‌بخشد. همچنین این رنگ با توجه به انعکاس نور در محیط انتخاب خوبی برای محیط هایی با متراژ کم نیز محسوب می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت از رنگ کرم برای مبلمان خود استفاده کنید. این رنگ در مقایسه با رنگ سفید چرک تاب تر است و لکه ها کمتر بر روی آن مشخص خواهند بود.

مبلمان کرم

مبلمان با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی از جمله رنگ هایی هستند که به راحتی با بقیه رنگ ها قابلیت ست شدن دارند. رنگ خنثی در واقع رنگ هایی هستند که در کنار رنگ مکمل آن ترکیب بی نظیری را ایجاد می‌کنند که شما را هیچ گاه خسته نمی‌کنند. دانستن رنگ ها و مکمل های آن برای داشتن دکوراسیونی زیبا و چشم نواز الزامی است.

رنگ های طبیعت

با کمی جست و جو در طبیعت می‌توانید بهترین ترکیب رنگی ها را انتخاب کنید. برای داشتن فضایی خاص و مبلمانی با رنگ خاص بهتر است از فضای طبیعی الهام بگیرید و اتاق نشیمن خود را به زیبایی طبیعت بیارایید.

هم‌خوانی لوازم خانه با مبلمان راحتی

توجه به محیطی که قرار است مبلمان در آن قرار گیرد برای انتخاب رنگ مبلمان بسیار حائز اهمیت است. توجه به رنگ کف و فرش ها و دیوار ها و پرده ها به شما سرنخ هایی عالی برای انتخاب بهترین رنگ متناسب با محیط را می‌دهد.

رنگ اکسسوری‌ها، لوازم خانه، آباژور، گلدان‌ها، مجسمه ها باید متناسب با رنگ مبلمان باشد به نحوی که هم مبلمان به خوبی خود را در فضا نشان دهد و هم لوازم خانه در کنار آن به زیبایی ست شده باشند.

همچنین پرده ها جز مهم ترین  عناصری هستند که با مبلمان ست می‌شود و زیبایی خاصی به فضای خانه می‌بخشد.

ست کردن رنگ مبلمان با کفپوش و و رنگ غالب استفاده شده در منزل نیز بسیار نتیجه بخش است.

در نظر داشته باشید میتوانید ازطیف های رنگی هماهنگ در کنار یکدیگر استفاده کنید و دکوراسیونی بی نظیر در منزل خود داشته باشید.

برای جلوه بیشتر رنگ و طرح مبلمان منزلمان بهتر است رنگ مبلمان را هماهنگ با رنگ بک گراند و دیوار ها انتخاب کنیم و به کمک کوسن های با رنگ های مکمل مبلمان ها را تزیین کنیم.

جدیدترین رنگ مبلمان در سال 1402

با توجه به میزان خرید و محبوبیت مشاهده شده در رفتار خریداران می‌توان گفت رنگ طوسی یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در سال 1401 بوده است. همجنین با توجه به سفارشات اخیر می‌توان همین رویه را در سال 1402 نیز پیش بینی کرد. رنگ طوسی رنگی شیک و در عین حال حس راحتی را در بیننده القا می‌کند.  استفاده از رنگ طوسی و رنگ های هم خوان با آن انتخاب بسیار مناسبی برای فضاهای مختلف با متراژ های کم و زیاد است و قابلیت استفاده در هر دو فضا را دارد . همچنین با اکثر سبک های دکوراسیون هماهنگی دارد و در نتیجه شما می‌توانید ان را به راحتی با سبک دکوراسیون منزلتان ست کنید. از دیگر مزایا رنگ طوسی چرک تاب بودن آن است که یکی از دلایل استقبال بیشتر از رنگ طوسی نسبت به رنگ های سفید و کرم است.

حرف آخر

جهت راهنمایی شما در خرید رنگ مناسب مبلمان راحتی چه در اداره و چه در منزل مطالب بالا ارائه شد. امید است با توجه به نکات بالا و سلیقه شخصیتان بهترین انتخاب را برای داشتن منزلی زیبا و چشم نواز که مبلمان نقش اساسی در آن دارد، داشته باشید.

 منبع: دکوپاژ

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied