شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

فولاد مهر سهند(مهراستیل)، تولیدکننده انواع مقاطع فولادی، میلگرد و پروفیل در ایران

اگر در صنعت ساخت و ساز مشغول به فعالیت باشید، می‌دانید که یکی از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین مواد اولیه مورد نیاز برای بنا کردن یک سازه به صورت استاندارد و اصولی، میلگرد و پروفیل است.

 

اگر در صنعت ساخت و ساز مشغول به فعالیت باشید، می‌دانید که یکی از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین مواد اولیه مورد نیاز برای بنا کردن یک سازه به صورت استاندارد و اصولی، میلگرد و پروفیل است. به دلیل کاربرد فراوان این دو محصول در زمینه‌های مختلف از ساختمان‌سازی گرفته تا بسیاری از صنایع، کارخانه‌های زیادی نسبت به تولید آن اقدام کرده‌اند و در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند. با تنوع کارخانه‌ها، رقابت برای تولید بهترین و باکیفیت‌ترین محصول بالا گرفته و این امر نه تنها باعث افزایش کیفیت محصولات تولیدی شده بلکه نیاز کشور به این مقاطع را تا حد زیادی برطرف کرده است. یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع مقاطع فولاد، صنعتی و ساختمانی، لوله و پروفیل، میلگرد و... در ایران، کارخانه فولاد مهر سهند (مهر استیل) به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته موفق به کسب افتخارات و جوایز بسیاری در این زمینه شده است.

اما برای اینکه میلگرد و پروفیل باکیفیتی بخریم، ابتدا باید با مشخصات این دو محصول و نحوه تشخیص کیفیت آن‌ها آشنایی داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مربوط به خرید پروفیل و میلگرد را بررسی کرده و راحت‌ترین روش برای سفارش این مقاطع را بازگو کنیم.

میلگرد  (1)

بهترین میلگرد چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

همان‌طور که گفته شد، استفاده از میلگرد خوب و باکیفیت در هر گونه ساخت و سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا بدون وجود این مقطع، سازه‌ها مقاومت چندانی در برابر عوامل و نیروهای مخرب نخواهند داشت. از این رو، آشنایی با ویژگی‌های میلگرد خوب و توانایی تشخیص آن‌ها می‌تواند به خریداران کمک کند تا تمام نکات ایمنی را در پروژه‌های عمرانی خود رعایت کرده و سازه‌هایی محکم و مطمئن بسازند.

تمامی میلگردهای خوب و استاندارد، دارای یک علامت اختصاری هستند که نام کارخانه تولیدکننده را نشان می‌دهد و روی بدنه میلگرد حک می‌شود. البته یک کارت مشخصات یا شناسنامه نیز باید همراه میلگردها باشد. علامت اختصاری روی میلگرد معمولاً متشکل از حروف انگلیسی و یک سری عدد است که هرکدام معنای خاصی دارند و نوع میلگرد را نشان می‌دهند. برای مثال، اگر پس از نام اختصاری شرکت حرف C روی میلگرد حک شده باشد، آن میلگرد از نوع آجدار جناقی است.

داشتن مشخصات کامل به شما این اطمینان را می‌دهد که میلگرد خوب و باکیفیت است و با استفاده از آن، هیچ‌گونه نگرانی درباره مقاومت سازه نخواهید داشت. در ادامه سایر ویژگی‌های مهمی که باید هنگام خرید میلگرد به آن‌ها دقت کنید را بازگو خواهیم کرد:

  • استاندارد میلگرد: میلگرد باید از لحاظ وزن و ابعاد طبق استانداردهای معین ساخته شده باشد. سبک بودن میلگرد به این معنا است که از آلیاژهای غیراستاندارد ساخته شده و استفاده از آن می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.
  • علامت اختصاری میلگرد: همان‌طور که گفته شد، علامت اختصاری روی میلگرد باید شرکت سازنده، نوع میلگرد و فرآیند تولید آن را نشان دهد.
  • شرکت سازنده: آخرین و مهم‌ترین نکته این است که میلگرد باید توسط شرکتی معتبر و خوش‌نام ساخته شده باشد. برای مثال، شرکت مهر استیل به لطف رعایت به‌روزترین استانداردها و ارائه محصولاتی باکیفیت و مرغوب، توانسته است به یکی از بهترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد در سطح کشور تبدیل شود.

پروفیل استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

میلگرد  (2)

پروفیل از جمله مقاطع فولادی است که نه تنها در ایران، بلکه در سطح جهان یکی از پرمصرف‌ترین مواد اولیه در ساخت و ساز و صنایع گوناگون به شمار می‌رود. پروفیل‌های ساختمانی در ساخت درب و پنجره و پروفیل‌های صنعتی در ساخت انواع سازه‌های عظیم و صنایع نظامی کاربردهای زیادی دارند؛ اما هنگام خرید پروفیل استاندارد چه ویژگی‌هایی را باید مد نظر قرار دهیم؟ در ادامه به این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

  • کیفیت مناسب مواد اولیه: اول از همه، پروفیل باید از مواد مرغوب و آلیاژ استاندارد ساخته شود. اگر پروفیل ویژگی‌ها و خواص مکانیکی مورد نظر، مانند انعطاف‌پذیری، جوش‌پذیری و غیره را نداشته باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد.
  • کیفیت مناسب درز جوش: به طور کلی، جوش‌کاری باعث ایجاد زوائدی در محل درز جوش می‌شود که کیفیت سطح را کاهش می‌دهد. پروفیل‌های درزدار که در سرتاسر آن‌ها درز جوش وجود دارد، باید توسط دستگاه‌های استاندارد به گونه‌ای جوش‌کاری و تمیز شوند که زوائد روی آن‌ها باقی نماند. علاوه بر این، اگر درز به خوبی جوش‌کاری نشده و لبه‌ها به خوبی به هم متصل نباشند، طی فرآیند خم‌کاری درز از هم باز می‌شود.
  • ابعاد و وزن استاندارد: پروفیل باید در ابعاد از پیش ‌تعیین‌ شده و وزن استاندارد ساخته شود تا بتوان از آن به درستی استفاده کرد.

قیمت روز میلگرد و پروفیل را از کجا پیدا کنیم؟

قیمت محصولات فولادی و مهم مانند میلگرد و پروفیل به صورت روزانه در حال نوسان بوده و تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند قیمت زغال سنگ و نفت، نوسانات ارز، شرایط اقتصادی و غیره قرار دارد. به همین دلیل، مهم است که هر زمان تصمیم به خرید گرفتید، قیمت روز محصول مورد نظر خود را بررسی کرده و بر این اساس اقدام فرمایید. هم‌اکنون می‌توانید در وبسایت مهر استیل قیمت محصولاتی مانند میلگرد ساده و آجدار، پروفیل صنعتی، پروفیل ساختمانی و پروفیل Z را مشاهده کرده و در صورت نیاز، از طریق شماره ۰۴۱-۵۹۹۵ با مشاوران فروش این شرکت در ارتباط باشید.

میلگرد  (3)

فولاد مهر سهند، تولیدکننده و صادرکننده برتر انواع مقاطع فولادی، میلگرد و پروفیل

اکنون می‌دانید که میلگرد و پروفیل استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا بتوان از آن‌ها چه در ساختمان‌سازی و چه در صنایع مختلف استفاده کرد. همان‌طور که گفته شد، امروزه کارخانه‌های زیادی نسبت به تولید این مقاطع اقدام می‌کنند، اما از کجا می‌توان از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کرد؟

شرکت فولاد مهر سهند یکی از کارخانه‌های برتر تولیدکننده و صادرکننده انواع مقاطع فولادی، میلگرد و پروفیل بوده که موفق به کسب افتخارات و جوایز زیادی در این زمینه شده است. محصولات این کارخانه به بیش از ۲۰ کشور دنیا در قاره‌های آسیا و اروپا صادر می‌شوند. این شرکت با بیش از ۱۷ سال سابقه در تولید و صادرات انواع مقاطع فولادی، نمایندگی‌های مختلفی در سراسر دنیا دارد و امکان مشاوره و سفارش راحت و بی‌دردسر را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است.

هم‌اکنون می‌توانید با مشاهده وبسایت مهر استیل، جدول قیمت روز مقاطع فولادی را مشاهده کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام، فرم مشاوره را پر کنید تا کارشناسان شرکت با شما تماس بگیرند. همچنین در صورت نیاز فوری می‌توانید از طریق شماره‌های درج‌ شده در سایت با کارشناسان فروش شرکت تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied