شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

همه چیز درباره ماژول ورودی و خروجی S7-1200 زیمنس

همه چیز درباره ماژول ورودی و خروجی S7-1200 زیمنس

کمی درباره 1200 و انواع آن

پی ال سی S7 1200 یکی از مطمئن‌ترین پردازنده‌های شبکه کنترل صنعتی است که عملکردی قدرتمند در صنایع مختلف ارائه می‌کند. در این شرایط برای بهره‌مندی از تمام مزایای این سیستم لازم است که درک درستی از اصول اولیه و جامعیت عملکرد این دستگاه کسب کنید. بدین منظور تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های کاربردی و نکات مهم استفاده از PLC 1200 S7 آشنایی پیدا کرده و درک درستی از کاربردهای صنعتی این محصول به دست آورید.

 

معرفی پی ال سی s7-1200

پی ال سی s7-1200 درواقع نوعی سیستم کنترل قابل برنامه‌ریزی است که توسط برند زیمنس طرح‌ریزی، تولید و عرضه شده است. به طور کلی از این سیستم برای کنترل و خودکار سازی فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شود و از دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار تشکیل شده است که هر یک از این بخش‌ها فناوری پیشرفته‌ای را در اتوماسیون صنعتی ارائه می‌کنند. بخش سخت‌افزاری سیستم پی ال سی s7-1200 زیمنس از منبع تغذیه، CPU و ماژول‌های ورودی، خروجی و ارتباطی تشکیل شده است. همچنین بخش نرم‌افزاری سیستم برنامه‌ریزی PLC نیز برای انجام عملکردهای خاص و بر پایه فرکانس‌های ورودی از سنسور و سوئیچ‌های پروتکل TIA استفاده می‌کند که به صورت انحصاری توسط برند زیمنس طراحی و توسعه یافته است.

 

انواع پی ال سی s7-1200

نوع سی پی یو، یکی از وجوه اصلی تفاوت در مدل‌های مختلف پی ال سی s7-1200 است که باعث ایجاد تناسب بیشتری میان عملکرد این دستگاه با هر بخش از واحدهای صنعتی می‌شود؛ در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از پی ال سی 1200 s7 با سی پی یوهای مختلف را مورد مقایسه و بررسی قرار دهید.

 

C:\Users\ASAMIRAN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\L47; (13).jpg

  • CPU 1211C

CPU 1211C از حافظه 50 KB برخوردار بوده و از 6 ورودی دیجیتال و 4 خروجی رله‌ای برخوردار است. این مدل یک برد سیگنال از حداکثر یک ماژول ارتباطی ارائه می‌کند؛ این سی پی یو یکی از مبتدی‌ترین مدل‌های پی ال سی 1200 s7 است که حافظه و کاربری محدودتری برای ایجاد ارتباط داشته و در عین حال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای واحدهای صنعتی محدود تا متوسط است.

  • CPU 1212C

پی ال سی های 1200 S7 که از سی پی سو 1212C برخوردارند، اغلب در تنظیم پارامترهایی از جمله دما، فشار و...، کاربرد مطلوبی در بخش‌هایی از واحدهای صنعتی، ارائه می‌کنند. 1212Cاز ظرفیت حافظه در حدود 75 کیلوبایت برخوردار بوده و امکان توسعه حداکثر 2 ماژول را فراهم می‌کند. این ویژگی امکان توسعه و ارتقاء حافظه و نرم‌افزار را به خوبی برآورده می‌سازد.

  • CPU 1214C

CPU 1214C در مقایسه با نمونه‌های قبلی، قابلیت و کنترل‌های اضافی را برای مدیریت اتوماسیون‌های پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. بنابراین اگر به کارگیری امکانات هوشمندانه و پیشرفته و همچنین کنترل‌های پیچیده‌تر مدنظر شماست، این مدل سی پی یو می‌تواند ویژگی‌های مورد نظر را به شما ارائه کند. ظرفیت حافظه CPU 1214C در حدود 100 کیلوبایت بوده و از 14 ماژول ورودی دیجیتال و 10 خروجی رله‌ای برخوردار است.

  • CPU 1217C

این مدل سی پی یو تا حدودی مشابه با سیستم سی پی یو 1215C بوده و در مقایسه با این مدل، از پورت ورودی و خروجی بیشتری برخوردار است اگر واحد صنعتی مورد نظر شما به نمونه‌ای از انواع پی ال سی نیاز دارد که از دقت و سرعت بالایی در حسگرهای اطلاعاتی خود برخوردار باشد، این مدل سی پی یو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. سی پی یو 1217C 2 رابط اترنت یکپارچه و 2 ماژول خروجی آنالوگ بین 0 تا 20 میلی آمپر را پوشش می‌دهد و از حافظه‌ای در حدود 150 کیلوبایت برخوردار است.

 

C:\Users\ASAMIRAN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IIA2013093314-01_300dpi (2).jpg

 

ماژول‌های ورودی و خروجی S7-1200 زیمنس

ماژول ورودی پی ال سی s7 1200، وضعیت سیگنال‌های ورودی، سوئیچ‌ها، سنسورها و... را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. همچنین ماژول خروجی در این سیستم، سازوکارهایی از جمله رله‌ها، استارت موتورها، چراغ‌ها و... را کنترل می‌کند. نوع ماژول خروجی در این دستگاه از نوع دیجیتال ترانزیستوری بوده و نوع کارت ورودی آن نیز به صورت دیجیتال و آنالوگ است. به طور کلی تعداد و ساختار ماژول‌ ورودی S7-1200 و ماژول خروجی S7-1200 در مدل‌های مختلف متفاوت بوده و عملکرد منحصر به فردی را ارائه می‌کنند.

 

ویژگی‌های سی پی یو های s7-1200 زیمنس

CPUهای پی ال سی s7 1200 را می‌توان به عنوان یکی از اجزای ضروری در تنظیمات تولید و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در نظر گرفت. این PLC از سی پی یویی با حافظه بار حداکثر 4 مگابایتی برخوردار بوده و می‌تواند حجم قابل توجهی از داده‌های مختلف را به راحتی مدیریت کند. این CPU در مدل‌های مختلف از ابعادی متناسب و کوچک برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در فضاهای محدود محسوب می‌شود. به طور کلی حافظه سیستم s7 1200 به گونه‌ای طراحی شده است که CPU آن بدون کارت مموری نیز عملکرد مطلوبی ارائه کند. با این حال برای ذخیره‌سازی فایل‌های پروژه نیز می‌توان از کارت‌های SD برای بهبود عملکرد حافظه ‌این دستگاه استفاده کرد.

 

نکات مهم در خرید پی ال سی s7-1200

از آنجایی که ویژگی‌های مختلفی در انواع سیستم‌های PLC وجود دارد، خرید مدل پی ال سی S7 1200 متناسب با پروژه‌های مختلف می‌تواند کمی چالش بر انگیز باشد. در این شرایط توجه به برخی نکات می‌تواند تصمیم‌گیری مبنی بر خرید این سیستم را تا حدود زیادی تسهیل کند؛ از این رو در ادامه به بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت:

  • مدل دستگاه

درواقع شما پیش از خرید پی ال سی S7 1200 باید مدل‌های مختلف این سیستم را شناسایی کرده و دیدگاه جامعی درباره ویژگی و عملکرد هر مدل کسب کنید. در این شرایط لازم است که به دقت CPU ماژول‌های ورودی و خروجی، عملکرد واحد پردازش مرکزی و... را مورد بررسی قرار داده و اطمینان حاصل کنید که ترجیحات شما را برآورده خواهد کرد.

  • قابلیت ارتقاء

شما باید مطمئن شوید که سیستم انتخابی شما چه محدودیت‌هایی در ماژول‌های ورودی و خروجی و سایر ویژگی‌های خود دارد. درواقع لازم است در نظر بگیرید که قصد دارید در آینده ماژول‌های بیشتری به سیستم اضافه کنید یا خیر و سپس گزینه مناسبی برای پروژه‌های خود انتخاب کنید.

  • هزینه

برآورد هزینه و تناسب قیمت دستگاه PLC S7 1200 و تطابق قیمت با بودجه اختصاصی پروژه، یکی از مهم‌ترین مراحل خرید این سیستم است. درواقع شما باید نمونه‌ای را برای خرید انتخاب کنید که برای پروژه شما صرفه اقتصادی داشته باشد و در عین حال نیازهای پروژه را به خوبی برآورده سازد.
 

C:\Users\ASAMIRAN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\bg (3).jpg

 

مرکز فروش و نمایندگی پی ال سی s7-1200 زیمنس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید پی ال سی s7 1200 زیمنس باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب مرجع معتبر برای خرید این محصول است. شرکت آسام در 15 سال سابقه خود توانسته نیاز 7550 مشتری را در زمینه تجهیزات اتوماسیون صنعتی پوشش دهد. شرکت آسام در تلاش است تا با ارائه محصولاتی تضمین شده و باکیفیت، خریدی مطمئن و رضایت بخش را برای مشتریان رقم بزند و بدین ترتیب زمینه‌های لازم برای همکاری‌های طولانی مدت را فراهم کند.

 

جمع بندی

به بررسی سیستم پی ال سی s7-1200 زیمنس پرداختیم و با مدل‌های این دستگاه به همراه کاربرد آن‌ها در صنایع، آشنایی پیدا کردیم. اکنون می‌توانید با دیدگاهی جامع، از نهایت ارزش و کارایی پی ال سی های S71200 در هر مرحله از فرآیندهای صنعتی بهره ببرید. درنهایت اگر هنوز هم برای تصمیم‌گیری برای خرید این سیستم دچار ابهام هستید، می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از مشاوران شرکت آسام دریافت کنید.

منبع : ASAMIRAN.COM

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی