شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکات کلیدی برای گرفتن پروژه از طریق شرکت در مناقصه کدام است؟

بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها، پروژه‌های خود را که باید در یک محدوده زمانی مشخص تکمیل کنند، به جلسات مناقصه می‌آورند تا بهترین پیمانکاران را انتخاب و پروژه را برای اتمام به آن‌ها واگزار کنند. هدف کلی از ارائه پروژه‌ها در مناقصه ، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، امکان فعالیت پیمانکاران در حوزه‌های مختلف با سازمان‌های دولتی است. در تمام سال پیمانکاران در تلاش هستند تا بتوانند با همکاری با سازمان‌های دولتی و خصوصی، در مناقصه‌های پروژه شرکت و رزومه کاری خود را قوی‌تر کنند. در ادامه چند نکته کلیدی برای گرفتن پروژه از طریق شرکت در مناقصه را بیان خواهیم کرد.

بررسی شرایط مناقصه

قبل از اینکه تصمیم بگیرید در مناقصه یک پروژه شرکت کنید، شرایط آن را مطالعه کنید. مناقصه ممکن است از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های خاصی اجرا شود که هر یک می‌توانند شرایط متفاوتی را برای فرد برنده در نظر بگیرند. زمانی که آگهی مناقصه در روزنامه و سایت‌های معتبر منتشر می‌شود، کار تحقیق شما نیز آغاز می‌شود. سایت ارتباط گستران هزاره نیز، تمام آگهی‌های مربوط به مناقصه پروژه‌ها را به طور طبقه‌بندی شده منتشر می‌کند. در آگهی مناقصه، نام مناقصه گزار و شرایط واگذاری پروژه کاملا توضیح داده می‌شود. شرایط مناقصه را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام الزامات را درک کرده‌اید. پیمانکاران زیادی برای به دست آوردن پروژه در مناقصات شرکت می‌کنند، اما همه پیمانکاران به جزئیات مناقصه توجه ندارند، در نتیجه خیلی سریع از صحنه رقابت کنار گذاشته می‌شوند.

اگر می‌خواهید در مناقصه، پروژه را به دست بیاورید، اولین نکته اطلاع از تمام قوانین مندرج در آگهی مناقصه است. اگر شناخت کافی نسبت به پروژه و شرایط برگزاری مناقصه نداشته باشید، قطعاً در این رقابت برنده نخواهید شد.

رزومه قوی

برای برنده شدن در مناقصه پروژه، باید یک رزومه قوی داشته باشید. مناقصه گزار باید این اطمینان را به دست آورد که شما از توانایی بالایی برخوردار هستید و می‌توانید در ارزیابی‌های کیفی و کمی رتبه خوبی را به دست آورید. سابقه، تخصص، تجربه و مهارت از جمله فاکتورهایی هستند که شما را یک قدم به برنده شدن در مناقصات نزدیک‌تر می‌کنند. اگر جزو پیمانکاران فعال هستید، می‌دانید پروژه مورد نظر به چه میزان بودجه، نیروی کار و زمان نیاز دارد. رزومه شما باید واضح و مختصر باشد. با توجه به درخواست مناقصه گزار، جزئیات مربوط به پروژه را از جمله جدول زمانی، برآورد هزینه و معرفی پروژه‌های قبلی را باید آماده کنید. فراموش نکنید که اطلاعات تماس خود را نیز درج کنید تا برای اطلاعات بیشتر یا شفاف‌سازی با شما تماس گرفته شود.

آماده‌سازی پیشنهاد

زمانی که مطمئن شدید، معیارهای واجد شرایط بودن شرکت در مناقصه را دارید، اینک زمان آماده‌سازی پیشنهاد است. با توجه به خواسته مورد نیاز مناقصه گزار، باید برآورد هزینه‌ها را انجام دهید. شما باید مبلغ پیشنهادی برای انجام پروژه را به گونه‌ای در نظر بگیرید که علاوه بر اینکه پروژه به موقع به اتمام برسد، برای تکمیل پروژه نیاز به تامین اعتبار مجدد نباشد. همچنین قیمت پیشنهادی شما باید کمتر از قیمت پیشنهادی مناقصه‌گران دیگر باشد. علاوه بر این، باید به عنوان پیمانکار از انجام پروژه یک سود اندک نیز دریافت کنید. پس از اتمام آماده‌سازی پیشنهاد، قبل از ارسال آن را مجددا بررسی کنید.

تکمیل مدارک

توجه داشته باشید اسناد مربوط به مناقصات در آگهی وجود دارد، آن‌ها را باید دریافت و تکمیل کنید. مناقصه گزار برای شرکت کنندگان یک تضمین در نظر می‌گیرد، شما به عنوان پیمانکار یا مناقصه‌گر باید مبلغ مورد نظر را به عنوان تضمین پرداخت کنید، مبلغ تضمین در هر مناقصه متفاوت خواهد بود. یکی از اسناد مورد نظر مربوط به مبلغ پرداختی ضمانت و اسناد دیگر مربوط به ارائه قیمت پیشنهادی است.

C:\Users\hp\Downloads\تکمیل-مدارک.jpeg

شما نمی‌توانید مبلغ پیشنهادی و برگه ضمانت را در برگه‌های معمولی ارسال کنید. در واقع تنها برگه‌هایی در مناقصه معتبر هستند که دارای سربرگ، مهر و امضا باشند. علاوه بر برگه‌های اسناد که باید تکمیل کنید، رزومه خود را نیز باید به اسناد ضمیمه و ارسال کنید. دقت داشته باشید هر یک از اسناد باید در پاکت‌های جداگانه ارسال شوند.

بستن قرارداد

در مهلت قانونی در نظر گرفته شده، باید تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری به همراه سایر اسناد در پاکت‌های مهر و موم شده برای مناقصه گزار ارسال کنید. اگر جزو افراد خوش شانس باشید و در مناقصه برنده شده باشید اینک باید با مناقصه گزار یک قرارداد امضا کنید. در قرارداد تمام جزییات مربوط به پروژه ذکر شده است و شما به عنوان پیمانکار متعهد به انجام آن‌ها خواهید شد.

سخن پایانی

در طی سال مناقصه‌های بسیاری برای انجام پروژه‌ها برگزار می‌شود. بهترین راه برای اطلاع از برگزاری مناقصه، بررسی آگهی‌های مناقصه برای پروژه است. در سایت‌های معتبر، آگهی‌های مناقصه برای پروژه‎های مختلف منتشر و به اطلاع عموم می‌رسد. با توجه به سابقه، مهارت، تجربه، با تکمیل مدارک، می‌توانید در مناقصه پروژه شرکت و برنده شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied